Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MF DNES: Přejde Nova do českých rukou? Usilují o ni Kellner s Tykačem

  0:57aktualizováno  0:57
Vlna přechodů médií od nadnárodních majitelů k českým vlastníkům bude zřejmě pokračovat. A to obří transakcí. MF DNES zjistila, že uhlobaroni Pavel Tykač a Jan Dienstl se spojili s nejbohatším Čechem Petrem Kellnerem. Chtějí televizi Nova.

Kellnerova PPF už v minulosti Novu vlastnila. Někdejší nejúspěšnější televize v regionu však už delší dobu není dokonalým strojem na peníze. | foto: TV Nova

Kellnerovi a Tykačovi lidé se podle dvou na sobě nezávislých zdrojů redakce opakovaně sešli se zástupci skupiny CME, do které Nova patří, a jejího hlavního akcionáře Time Warner v Londýně. K dohodě zatím nedošlo.

Zájem o nejsledovanější českou televizi má přitom hned několik tuzemských finančníků. Jenže ta není samostatně na prodej. Pokud má případný zájemce u amerického majitele CME uspět, musí dát podle investorů z trhu nabídku na celou skupinu, které patří kromě Česka televizní stanice na Slovensku, v Rumunsku, Bulharsku či Chorvatsku. Na takové sousto si už ale většina tuzemských investorů netroufne.

Podle informací MF DNES se při vyjednávání obchodu může hodnota firmy vyšplhat na 1,5 až 1,7 miliardy dolarů, tedy asi na 30 až 34 miliard korun.

Není jasné, jaká firma či osoba by nakonec byla formálním kupcem. PPF odmítla, že by se jako skupina na obchodu podílela, stejně hovořil mluvčí Pavla Tykače. "Pavel Tykač nejedná o nákupu CME ani Novy," uvedl jeho mluvčí Jan Chudomel. Zástupci CME informace nechtěli komentovat.

PPF v úterý ráno oznámila, že se zveřejňování zavádějících informací, které podle firmy mohou ovlivnit hodnotu společností obchodovaných na burze, hodlá bránit. Akcie CME na pražské burze dopoledne zpevnily o více než deset procent, kolem 10:30 růst zmírnily na zhruba šest procent.

"Není to pravda: skupina PPF nejednala a nejedná o koupi CME/TV Nova a tuto skutečnost redakci MF Dnes oficiálně sdělila. Zatahování jména PPF do publikování zavádějících informací, které mají kurzotvorný vliv na společnosti obchodované na burze, se budeme bránit," uvedl mluvčí PPF Radek Stavěl. 





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.