Generální ředitel irské nízkonákladové aerolinky Ryanair Michael O'Leary.

Generální ředitel irské nízkonákladové aerolinky Ryanair Michael O'Leary. | foto: Profimedia.cz

Hledá se adept na „nejhorší práci v Irsku“. Šéf Ryanairu shání asistenta

  • 0
Hledá se kandidát na nejhorší práci v Irsku - osoba, která by dělala asistenta excentrickému a hrubému řediteli Michaelu O'Learymu. Aerolinka Ryanair tak vtipně s odkazem na jeho image zveřejnila i „antiinzerát“ na svém webu. Otázkou je, do jaké míry jde o nadsázku a do jaké míry je práce s O’Learym opravdu peklem.

Generální ředitel Ryanairu Michael O’Leary hledá asistenta. A PR oddělení Ryanairu ve snaze upoutat pozornost připomíná jeho dobře zapamatovatelnou image šéfa-hrubiána. Konkrétně upozorňuje na jeho charakterové rysy uchazeče v inzerátu zveřejněném na webu firmy.

Už v záhlaví stojí poznámka „Nejhorší práce v Irsku?????“. Následně inzerát pokračuje požadavky na uchazeče na post asistenta „našeho nepochopeného, ale milovaného šéfa“. Uchazeči by měli mít například hroší kůži, svatou trpělivost a odolnost vůči sofistikovaným nesmyslům (v originále irské slangové „bolloxology“).

Ke specifickým požadavkům patří i dostatečná zásoba pohádek na dobrou noc nebo způsobilost k provádění masáží (ega).

Dopředu ale zároveň inzerát avizuje, že práce není vhodná pro cyklisty, fanoušky basketbalových Golden State Warriors nebo historicky nejlepšího anglického fotbalového týmu Manchester United. „Nebudou automaticky vyřazeni, ale budou vystopováni, mučeni a zastřeleni,“ píše se v závěru inzerátu.

Kdo má i přesto zájem o pozici, která může být předstupněm manažerského křesla, může se přihlásit do 18. listopadu.

Polepšený hříšník O’Leary

Na co odkazuje nadsázka v inzerátu? Pětapadesátiletý dlouholetý šéf Ryanairu O’Leary je jedním z těch lidí, z jejichž prohlášení a citátů tvoří média žebříčky (například tři roky starý přehled 33 „kontroverzních“ vyjádření přinesl Guardian).

Jeden za všechny: „Matka prostě zaplatila 200 liber za to, že je blbá a nedodržela dohodu, ke které se zavázala v době rezervace. Myslíme si, že paní McLeodová má zaplatit 47,40 libry (za každou letenku) za to, že je tak hloupá,“ odpověděl na prosbu cestující, která prosila o odpuštění pokuty za to, že zapomněla své pětičlenné rodině vytisknout letenky.

V prostředí, kde je (samozřejmě hlavně jen verbální) mantrou všech, že zákazník je náš pán a je třeba mu vyjít vstříc, je chování O’Learyho opravdu celkem výjimečné. I proto se už dříve pozice jeho mluvčího umístila v seznamu The Telegraph mezi patnácti nejhoršími zaměstnáními v oblasti cestovního ruchu. Například vedle čističe záchodů v indických vlacích.

Před pár lety ale pod tlakem akcionářů O’Leary přišlíbil, že už bude hodný. „Měli bychom se snažit omezit věci, které zbytečně lidi štvou,“ prohlásil O’Leary na valné hromadě v září 2013. A je pravda, že od té doby o jeho výlevech slyšet moc není.