Definitivní verdikt vynese Dopravní podnik až za několik týdnů, není ovšem vyloučeno, že soutěž zruší. Obdobná zakázka na největší dodávku tramvají v Česku byla vypsána už loni.
Nakonec se ale soutěž musela zrušit, protože žádný z uchazečů nesplnil požadované podmínky. A ty nyní Dopravní podnik ještě zpřísnil.
"To, že jsme nabídku podali jako jediní, je zřejmě tím, že hlavní město má specifické podmínky - tramvaj musí zvládnout jízdu v historické části města v kombinaci se stoupáním na Barrandov - všechny podvozky musí být tedy s vlastním pohonem," řekl mluvčí Škody Karel Samec.
Podobná situace ale není podle odborníků ničím neobvyklým. "V tendrech na tramvaje pro Vídeň se tradičně účastní pouze jeden účastník - konsorcium vedené Siemensem," dodal bývalý dlouholetý ředitel Výzkumného ústavu kolejových vozidel Pavel Pavlousek.
Nízkopodlažní tramvaje vyrobené ve společnosti Škoda Dopravní Technika zaujímají v posledních několika letech téměř stoprocentní podíl na domácím trhu. Firma pro tuzemsko prozatím vyrobila celkem 35 kusů, naposledy zvítězila v dodávce 15 tramvají pro Brno.
Její nízkopodlažní tramvaje se prosadily i v USA. Sedm tramvají jezdí Portlandu ve státě Oregon a tři v Tacomě ve státě Washington.