Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mýto chce v Česku vybírat i maďarská společnost National Toll Payment

  17:28aktualizováno  17:28
O provoz mýtného systému v Česku projevila zájem další společnost. Jde o satelitního výběrčího mýta z Maďarska, společnost National Toll Payment Services PLC. Ministerstvu dopravy nabídla, že bude v tuzemsku mýto spravovat od 1. ledna 2017, kdy končí dosavadní smlouva se společností Kapsch.
Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech komunikací.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech komunikací. | foto:  František Vlček, MAFRA

Úřadu sdělila, že proti dnešním zhruba dvěma miliardám korun za roční provoz mýtných bran dokáže cenu snížit zhruba na polovinu. Návrh společnosti mají média k dispozici. Vyjádření ministerstva zjišťují.

Podobnou nabídku obsahující také významné slevy zaslala na ministerstvo v lednu i společnost SkyToll provozující od roku 2010 slovenský mýtný systém. Podle informací MF DNES je firma spojována s nejbohatším Čechem Petrem Kellnerem (více čtěte zde). Jedním z jednatelů SkyTollu je totiž Robert Ševela, který je zároveň investičním šéfem PPF. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) následně uvedl, že úřad primárně bude o zajištění výběru po skončení letošního roku jednat s Kapschem, nabídkou SkyTollu se ale jako dobrý hospodář bude také zabývat.

Čeká se na další zájemce

Podle experta na mýtnou problematiku Ondřeje Zaorala z poradenské společnosti Inoxive je nyní reálné, že s nabídkou přijdou i další zájemci a ministerstvo se tak bude muset zabývat i jejich nabídkami. Protože ale úřad nestanovil žádná kvalifikační kritéria, může mu v krajní situaci poslat podle něho nabídku každý, kdo má představu, jak by výběr mýta v Česku technologicky zvládl.

„Na druhou stranu ale nemá žádná z těchto nabídek závaznou formu, protože bez předchozí poptávky státu nejsou takovéto návrhy relevantní,“ dodal Zaoral. Neobává se proto, že by nynější nabídky mohly komplikovat budoucí veřejnou soutěž, kterou ministerstvo plánuje vyhlásit. „Větší váhu, než jako prostředek pro mediální tlak, takto podané nabídky nemají, současná situace ale vystihuje zmatek, jaký v otázce mýta panuje na ministerstvu dopravy,“ dodal.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za téměř devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 67 miliard korun. Za stavbu a provoz systému stát Kapschi a jeho subdodavatelům vyplatil zhruba 18 miliard korun bez DPH.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.