Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O2 klesly provozní výnosy i zisk. Cíle plníme, tvrdí ředitel

  7:48aktualizováno  7:48
O2 loni klesl čistý zisk o 30 procent na čtyři miliardy korun. Provozní výnosy se snížily o pět procent na 44,7 miliardy korun a provozní zisk OIBDA byl nižší o 13 procent. Důvodem poklesu je transformace firmy a zhoršující se podmínky na trhu, uvedla firma v tiskové zprávě. Čistý zisk byl pod očekáváním analytiků, kteří odhadovali 4,1 miliardy Kč, tržby byly naopak vyšší.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  František Vlček, MAFRA

Počet mobilních zákazníků operátora se mírně snížil o 33 000 na 5,069 milionu, množství tarifních klientů ale vzrostlo o 1,8 procenta na 3,294 milionu. Podíl chytrých telefonů v síti stoupl o pět procentních bodů na téměř 40 procent. Společnost čísla zveřejnila ve středu v tiskové zprávě. Konkurence zatím výsledky nezveřejnila.

„Rok 2014 byl pro O2 přelomový. Změnili jsme firemní hodnoty, nastavili nové priority a zjednodušili a zefektivnili fungování celé společnosti. Provedené změny už se začínají projevovat na konkrétních číslech a zlepšujících se trendech ve všech segmentech našeho podnikání. Cíle pro tento rok jsme splnili,“ uvedl generální ředitel Tomáš Budník.

Klíčovou oblastí růstu zůstala dceřiná firma O2 Slovakia, která zvýšila meziročně výnosy o osm procent na 224 milionů eur a provozní zisk o jedno procento na 71 milionů eur. Celkový počet zákazníků na Slovensku se zvýšil o devět procent na 1,684 milionu.

Díky neomezeným tarifům v Česku stoupl i mobilní hlasový provoz. V roce 2014 provolali zákazníci 11 532 milionů minut, což představuje růst o sedm procent. Zájem o mobilní internet meziročně stoupl o 17 procent. Pevný internet od O2 využívalo ke konci roku 922 000 zákazníků a v samotném čtvrtém čtvrtletí jejich počet vzrostl o 7 200. Počet zákazníků digitální televize O2 TV se zvýšil o 18 procent na 184 000. Svůj podíl na tom má i nově zavedená služba O2TV Go, která umožňuje díky stejnojmenné aplikaci sledovat televizní vysílání na mobilních zařízeních. Od svého uvedení na trh eviduje 240 000 stažení.

Konsolidované investice dosáhly 11,5 miliardy korun. Tato částka v sobě zahrnuje i náklady spojené s nákupem licencí k LTE kmitočtům v České republice a na Slovensku a kapitalizované náklady na ochrannou známku O2. Výše investic bez zahrnutí těchto položek by dosáhla 3,8 miliardy Kč.

„I přes to, že stávající situace v telekomunikačním odvětví není jednoduchá, i nadále pro nás zůstávají hlavními prioritami investice do nových technologií a pokračující snižování našich nákladů,“ uvedl finanční ředitel Tomáš Kouřil. O2 podle něj loni odvedla za nákup spektra potřebného pro zavedení LTE do státního rozpočtu 2,8 miliardy korun a současně zredukovala odměny vrcholovému vedení meziročně téměř o polovinu. Celkové provozní náklady klesly o desetinu.

Zveřejněné údaje neobsahují podle Petra Hlinomaze z BH Securities zmínku o případné dividendě. „Interpretujeme to jako odklad rozhodování o dividendě, což může být ovlivněno přípravami na poskytnutí finanční pomoci většinovému akcionáři a analýzou případného rozdělení společnosti,“ dodal. Zisk společnosti podle něj mohl být vyšší, nebýt některých negativních jednorázových položek, například snížení hodnoty majetku nebo mimořádných nákladů na restrukturalizaci.

“Celkově hodnotíme samotná čísla jako solidní z důvodu realizace plánu stabilizace tržeb a úspor na nákladech,“ doplnil Milan Vaníček z J&T.

Majorita v O2 patří od začátku minulého roku investiční skupině PPF Petra Kellnera (více čtěte zde).

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.