Obal nevypovídá o množství obsahu

Mnozí spotřebitelé při výběru zboží věnují větší pozornost .
Mnozí spotřebitelé při výběru zboží věnují větší pozornost .tomu, jak vypadá jejich obal, aniž by si všímali hmotnosti vyznačené na etiketě. Není divu, že toho řada výrobců zneužívá a podsouvá zákazníkům velké nafouklé obaly, budící dojem většího obsahu. Je to poměrně snadné, jak dokazuje nedávný výzkum Manchesterské školy managementu. Dvě stě třicet britských zákazníků dostalo za úkol vybrat si mezi třemi různými lahvemi tu, která obsahuje nejvíce oleje. Čtyřiadevadesát procent z nich vybralo špatně. Více než polovina také nedokázala správně seřadit šest různě vypadajících rybích konzerv podle množství obsahu, přestože váha byla vyznačena na obalu každé konzervy. Zrovna v dubnu mohou mít mnozí obchodníci žně, nebol čokoládová velikonoční vajíčka patří k nejsnadnějším prostředkům, jak nenápadně podsunout zákazníkovi co nejvíce elegantně zabaleného vzduchu. Ve Velké Británii si v nedávné době vysloužil kritiku výrobce bramborových lupínků, který snížil hmotnost sáčků z 28 gramů na 25, ale cena zůstala stejná. Zákazníci na první pohled samozřejmě nic nepoznali.

Témata: Test iDNES.cz