„Ústřední ředitel inicioval ustavení expertního týmu, který v nejbližší době porovná současnou výši a množství poplatků za bankovní služby v ČR s podmínkami poskytování těchto služeb v Evropské unii,“ řekla mluvčí inspekce Miloslava Fléglová.
Analýza podle ní umožní kontrolu finančních ústavů při využití spojených pravomocí České obchodní inspekce, resortu financí i České národní banky. „Zejména pokud se prokáže, že se podmínky poskytování služeb a poplatky u jednotlivých bank liší jen minimálně,“ dodává Fléglová.
Ústřední ředitel ČOI Jiří Pěkný soudí, že nespokojenost spotřebitelů s úrovní poplatků za bankovní služby narůstá, stejně jako počet jejich stížností. Inspektoři tak podle něj mají najít cestu, „jak účinně ochránit zájmy spotřebitelů před zneužíváním a upravit nerovné vztahy v této oblasti tak, aby byly srovnatelné s obdobnými službami v EU“.
Problematika vysokých bankovních poplatků se opět vynořila počátkem roku, kdy ceny za své služby zvedla Komerční banka, Živnostenská banka i Raiffeisenbank. V průběhu loňského roku zdražovala Česká spořitelna i ČSOB. - více ZDE
Vedle poplatků za služby na přepážce banky zvyšují i ceny za internetové či telefonní bankovnictví - tyto způsoby přitom donedávna v bankách platily za levnou alternativu ke stále nákladnějším transakcím na přepážce.
Banky se hájí tím, že investují do zlepšení služeb a že vydělávat musí. Finančním domům se hospodaření v Česku daří - rekordní zisky loni ohlásila Česká spořitelna i Komerční banka, výrazný růst profitu zaznamenala i ČSOB.