Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Obchody na síti utržily skoro 186 milionů korun

  17:54aktualizováno  17:54
Historicky zatím nejúspěšnější byly poslední tři měsíce loňského roku pro české internetové obchodníky. Tržby v tomto období dosáhly více než 77 milionů korun, celkově za celý rok pak zaútočily na hranici 186 milionů korun. V rámci třetího čtvrtletí se ještě blýskl listopad, který se s téměř třiceti miliony korun tržeb stal suverénně nejsilnějším měsícem roku. Naopak překvapil prosincový pokles tržeb (26,7 milionu Kč), který ale neohrozil pozici prosince jako druhého nejsilnějšího měsíce. Celkové loňské tržby ve srovnání s rokem 1999 vzrostly čtyřikrát.

Podle společnosti Deloitte & Touche, která vývoj internetových obchodů sleduje, stojí za prosincovým poklesem tržeb menší objem nákupů zboží s delší dodací lhůtou (bílé zboží a spotřební elektronika), ke kterému se přidaly knihy.

Naopak rostl odbyt vánočních hitů - mobilních telefonů a hudby. U těch často dodavatelé zabezpečují distribuci vlastními silami a mohou garantovat krátkou dodací lhůtu.

Nejlepší z úspěšných
Nejvíce utržila v loňském roce společnost Obchodní dům.cz., která se specializuje zejména na bílé zboží, spotřební elektroniku a mobilní telefony. Druhý skončil prodejce letenek Fractal.cz a třetí příčku obsadil velmi dynamicky rostoucí internetový hudební a DVD obchod AlbumCity.cz.

Podíly komodit v %
na trhu ve 4. čtvrtletí

Hudba

20,67

Bílé zboží

15,59

Letenky

15,97

Knihy

13,22

Spotřební
elektronika

10,35

Hardware

6,11

Mobilní
telefony

5,91

Pro všechny premianty platí, že se o zákazníka starají od odeslání on-line objednávky až do samého převzetí zásilky. Prostřednictvím vlastní nebo smluvní sítě poslíčů mu objednané zboží donesou až pod nos.

Královnou čtvrtého čtrvtletí se stala hudba, v listopadu nejprodávanější komodita českého internetu. Obsadila přes dvacet procent trhu. Její úspěch je o to výraznější, že průměrná cena nákupu je v této kategorii výrazně nižší, než u komodit bílého zboží a letenek.

I nadále chybí na českém on-line trhu výrazný prodejce hraček. Kandidáti na tuto pozici se však již objevují. Jedním z nich je i nový účastník našeho průzkumu, Pokémon Shop, který zahájil činnost v listopadu. Je ovšem velmi pravděpodobné, že se na prodej hraček zaměří i někteří stávající velké elektronické obchody.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

Po kauze společnosti Včelpo s ukrajinským medem, nakupuje čím dál víc zákazníků...
Veterináři pozastavili činnost Včelpu, který prodával med s antibiotiky

Jihomoravští veterináři nepravomocně pozastavili činnost společnosti Včelpo, kterou vlastní Český svaz včelařů. Firma se proti rozhodnutí odvolala, případ...  celý článek

Ilustrační snímek
Drahé byty vyhánějí obyvatele Prahy, raději kupují domy za městem

Pořídit si byt v Praze je pro čím dál tím více lidí nereálné, a tak si raději kupují či staví domek za městem. To dokládají i aktuální čísla, podle kterých je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.