Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Obchody v krizi: více slev a triků

  11:24aktualizováno  11:24
Doba velkého utrácení v obchodech je pryč. Zákazníci se bojí, zprávy o krizi je nutí k opatrnějším nákupům. Hypermarkety a obchodní centra proto mění svoje postupy a vymýšlejí netradiční triky, jak přilákat zákazníky. Musí - koncem roku by se totiž podle informací MF DNES dostaly do ztráty.

Lidé už nejsou při nakupování tak zbrklí, více přemýšlejí. Ilustrační foto.

Prodejci se připravují, že k nim budou lidé chodit s lístečkem v ruce a nákupy pečlivě plánovat. Co tedy hypermarkety chystají?

Akční letáky

Nakupujete rádi zlevněné zboží v akci? Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

1. Více slev, nové speciální akce
Aby znovu získaly pozornost zákazníků, budou si řetězce zákazníky více škatulkovat. To znamená, že budou vyhlašovat více akčních slev a nabídek pro jednotlivé typy lidí nebo rodin. Hypermarkety Tesco a Hypernova nyní rozjely masivnější, dosud nepoužívané slevy 1+1, tedy dva výrobky za cenu jednoho. Týká se to potravin, ale například i dětských plen.

2. Více „neznačkových“ výrobků
Obchody více zaplaví privátní značky: to jsou například „neznačkové“ výrobky zabalené do loga obchodního řetězce. Tyto výrobky konkurují zaběhnutým značkám cenou. Někdy v nich však může být méně původní suroviny ve prospěch levnějších náhražek (například více sóji místo masa v uzeninách). Takový postup není nelegální a lze jej zjistit pečlivou četbou složení výrobku.

3. Další služby mimo nákup
Už v loňském roce zavedly některé sítě takzvaný cashback - možnost výběru hotovosti na pokladně při platbě kartou. Zákazníci sítě Žabka budou moci platit u pokladny například složenky - a budou také moci sázet. Složenky a další tradiční inkasní platby (například nájem, energie) budou přijímat také převážně vesnické družstevní obchody pod značkou Coop.

4. Snaha být rádcem v krizi
Prodejci se pasují do role pomocníka v krizi. Slogan „Tesco vám pomáhá šetřit“ přitom už zkoumala Rada pro reklamu. „Krizovou“ reklamu však používá řada obchodníků, například síť s elektronikou Okay. Spar zprovoznil speciální internetové stránky antikrizovyprogram.cz, kde lidem radí odborník z Vysoké školy ekonomické.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Horálek a Mléčná dráha v poušti Atacama.
Za expedici utratím i sedmdesát tisíc, říká lovec zatmění Slunce

Fotograf, spisovatel, cestovatel a astronom Petr Horálek (31) má poněkud dražší koníček. Žádné úplné zatmění Slunce mu neunikne. Cestuje po celém světě a fotí...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka při tiskové konferenci na Úřadu vlády (14. června 2017)
Je to populismus, kritizují ekonomové Sobotkovo lobbování za vyšší mzdy

Zaměstnavatelé považují snahu premiéra Bohuslava Sobotky vyzvat francouzské a rakouské nejvyšší představitele ke zvyšování mezd českým pracovníkům za...  celý článek

(Ilustrační foto;)
Češi spotřebují víc elektrické energie. Produkci táhne uhlí

Češi v letošním prvním pololetí spotřebovali 31 terawatthodin (TWh) elektřiny, proti stejnému období loni o 3,2 procenta více. Meziročně o 2,5 procenta na 44,5...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.