Lidé už nejsou při nakupování tak zbrklí, více přemýšlejí. Ilustrační foto.

Lidé už nejsou při nakupování tak zbrklí, více přemýšlejí. Ilustrační foto.

Obchody v krizi: více slev a triků

  • 7
Doba velkého utrácení v obchodech je pryč. Zákazníci se bojí, zprávy o krizi je nutí k opatrnějším nákupům. Hypermarkety a obchodní centra proto mění svoje postupy a vymýšlejí netradiční triky, jak přilákat zákazníky. Musí - koncem roku by se totiž podle informací MF DNES dostaly do ztráty.

Prodejci se připravují, že k nim budou lidé chodit s lístečkem v ruce a nákupy pečlivě plánovat. Co tedy hypermarkety chystají?

Akční letáky

Nakupujete rádi zlevněné zboží v akci? Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

1. Více slev, nové speciální akce
Aby znovu získaly pozornost zákazníků, budou si řetězce zákazníky více škatulkovat. To znamená, že budou vyhlašovat více akčních slev a nabídek pro jednotlivé typy lidí nebo rodin. Hypermarkety Tesco a Hypernova nyní rozjely masivnější, dosud nepoužívané slevy 1+1, tedy dva výrobky za cenu jednoho. Týká se to potravin, ale například i dětských plen.

2. Více „neznačkových“ výrobků
Obchody více zaplaví privátní značky: to jsou například „neznačkové“ výrobky zabalené do loga obchodního řetězce. Tyto výrobky konkurují zaběhnutým značkám cenou. Někdy v nich však může být méně původní suroviny ve prospěch levnějších náhražek (například více sóji místo masa v uzeninách). Takový postup není nelegální a lze jej zjistit pečlivou četbou složení výrobku.

3. Další služby mimo nákup
Už v loňském roce zavedly některé sítě takzvaný cashback - možnost výběru hotovosti na pokladně při platbě kartou. Zákazníci sítě Žabka budou moci platit u pokladny například složenky - a budou také moci sázet. Složenky a další tradiční inkasní platby (například nájem, energie) budou přijímat také převážně vesnické družstevní obchody pod značkou Coop.

4. Snaha být rádcem v krizi
Prodejci se pasují do role pomocníka v krizi. Slogan „Tesco vám pomáhá šetřit“ přitom už zkoumala Rada pro reklamu. „Krizovou“ reklamu však používá řada obchodníků, například síť s elektronikou Okay. Spar zprovoznil speciální internetové stránky antikrizovyprogram.cz, kde lidem radí odborník z Vysoké školy ekonomické.