Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obchvat města je v nedohlednu, Pardubice zvažují vlastní silnici

  8:13aktualizováno  8:13
Lidé v Pardubicích už si zvykli, že potřebné obchvaty města jsou sice pravidelným tématem předvolebních slibů, ale žádný se léta nestaví. Starosta městské části Svítkov Petr Králíček proto oprášil variantu takzvané přeložky, která by odlehčila přetížené silnici směrem od Prahy a Kolína.

Zácpy na silnicích kolem Parama jsou na denním pořádku. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Nová silnice, která by měla odlehčit dopravě v okolí letiště, závodiště a Parama, by začínala u Starých Čívic, kde uhne k železniční trati Praha - Ostrava. Podél ní by vedla až k bývalé Hypernově.

"Je to starý nápad, který se snažíme rozhýbat. Oslovujeme s ním proto lidi na radnici i na kraji. Není to ale akce, která by mohla začít letos nebo příští rok," řekl starosta šestého městského obvodu Petr Králíček.

Se silnicí, která by začínala ve Starých Čívicích a končila křižovatkou U Trojice, však už počítá i územní plán Pardubic. Díky ní by tak mohly skončit každodenní zácpy na silnici a křižovatkách v okolí rafinerie Paramo.

Podle starosty Králíčka by také mohl pokračovat rozvoj průmyslové zóny. "Náš obvod je průmyslovou lokalitou, máme tady Paramo, letiště, dvě průmyslové zóny, ale také dvě velká sportoviště. Hledáme rychlejší řešení. V případě přeložky stále vidím světlo na konci tunelu, v případě obchvatu nevidím na konci tunelu nic," řekl.

Nová silnice by pomohla i rozvoji průmyslové zóny

Dodal, že průmyslová zóna v Čívicích se bez obchvatu dál nemůže rozvíjet, může tam vznikat jen lehká výroba, ale například logistika s nárůstem kamionové dopravy se tam nastěhovat nemůže. Jednání jsou však na začátku a nic nenasvědčuje tomu, že budou jednoduchá.

"Očekával bych od města Pardubice více iniciativy. Chybí jim strategické uvažování a dlouhodobé plánování z hlediska dopravní infrastruktury obecně. Nemyslím jen současné vedení, ale je to za poslední desetiletí,“ řekl krajský radní odpovědný za dopravu Jaromír Dušek zvolený za Stranu práv občanů - Zemanovci.

Je otázka, jak bude k nápadu vstřícná radnice, když se Svítkov v poslední době netají svými úmysly od města se oddělit.

"To je iniciativa občanů, nikoliv naší radnice. Navíc ta komunikace by sloužila celému městu, ne jenom nám,“ věří v úspěch jednání starosta Svítkova. On a další zástupci městského obvodu tak doufají v to, že se všichni nakonec do projektu zapojí, a plánují společnou schůzku.

O jihovýchodním obchvatu se přitom mluví více než deset let, po několika odkladech se s jeho stavbou mělo začít v roce 2010.

Tříkilometrová silnice má vést od kruhové křižovatky v Dražkovicích a napojit se na kruhový objezd u Průmyslové ulice. Tím by se přetížená silnice I/2 zbavila podle starých odhadů aspoň deseti tisíc aut denně.

Jihovýchodní obchvat stále existuje pouze na plánech

"V přípravě pokračujeme, ale není to věc příštího nebo dalšího roku. Ale těžko něco říct, priority ministerstva dopravy se mění,“ řekla Hana Jarolímová z pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic.

Podobné je to i s obchvatem, který by v Pardubicích ulevil dopravě na silnici I/36.

Severovýchodní obchvat má odklonit tranzitní i místní dopravu. Komunikace by měla vést od hypermarketu Globus a vyústit na okružní křižovatce sídliště Dubina.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.