Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Obnova železnice v ČR bude letos stát jako loni, až 23 miliard korun

  18:09aktualizováno  18:09
Přestavba železničních tratí v Česku bude letos stát 22 až 23 miliard korun, tedy podobně jako v uplynulém roce. Největší díl peněz padne na modernizaci tranzitních železničních koridorů, ale významné částky směřují také do regionálních projektů.
železnice

železnice | foto: Profimedia.cz

Na jihlavské konferenci to uvedl náměstek generálního ředitele Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Miroslav Konečný.

Na zlepšování české železnice se v posledních letech významně podílí EU. Na letošní investice přidá 12 miliard korun. "S evropskými penězi se nám do roku 2016 může podařit zmodernizovat všechny čtyři koridory," uvedl Konečný.

Dodal, že první dva koridory jsou téměř dokončeny, další práce na nich se budou týkat hlavně přestavby železničních uzlů. "Již probíhá modernizace železničního uzlu Břeclav, ve druhé polovině roku vyhlásíme soutěž na modernizaci uzlu Přerov," podotkl. Nejvíce se ale staví na třetím a čtvrtém koridoru, a to ve směru na České Budějovice a na Cheb.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.