Letoun má být podle sdělení společnosti také ekologičtější, protože nemá vypouštět do vzduchu tolik oxidu uhličitého jako jiné srovnatelné typy. Má mít také klidnější vzlety a přistání.
První Dreamliner včetně instalace konečných prvků, interiérů a dalšího zařízení bude dokončen v závodě v Everettu. Šest letounů, které chce společnost vyrobit v první fázi, by mělo být hotovo do května příštího roku.
I když skutečný Dreamliner je jen jeden, společnost už stačila posbírat stovky objednávek. O letoun projevilo zájem 47 zákazníků z celého světa.
Celkem už společnost registruje objednávky na 677 letadel za více než 110 miliard dolarů. Dreamliner se tak podle firmy postaral o nejúspěšnější uvedení komerčního letadla v historii.
Začíná tak nová důležitá etapa v historii koncernu, který má na letadlo s revoluční technologií plnou knihu
zakázek do roku 2015. Poslední dvě velké objednávky na 35 těchto strojů přitom koncern obdržel v sobotu, napsala agentura ČTK s odvoláním na AFP.
První let letadla, které je vyrobeno s trupem a křídly z uhlíkatých vláken, se má uskutečnit na přelomu srpna a září. První pasažéři by se mohli v novém letadle proletět v květnu 2008. Kdo konkrétně v boeingu bude sedět, zatím jasné není, rozhodně ale půjde o zákazníky japonské společnosti All Nippon Airways.
Dreamliner bude k dispozici ve třech verzích od 210 do 330 míst s katalogovou cenou 146 až 200 milionů dolarů. Dolet má 15 750 kilometrů. Znamená to, že z New Yorku může letět bez přestávky do Manily či do Moskvy nebo Sao Paula, uvedla ČTK.