Firma otevřela v Písku v pořadí už třetí závod. První dva závody vyrábějí od roku 2006 výfukové systémy a palubní desky a dveřní panely. Nový závod doplní produkci Faurecie o konstrukci sedadel.
Podnik v současné době zaměstnává zhruba tisíc lidí, v příštím roce jich chce nabrat dalších pět set a do roku 2011 ještě jednou tolik. Hledá zejména dělníky (asi 70 procent) jako svářeče, skladníky, údržbáře, ale také účetní, techniky a manažery.
Najít nové zaměstnance ale nebude lehké. Písecký region má pouze čtyřprocentní nezaměstnanost, což je o 1,8 procentního bodu nižší výsledek než průměr na celé Česko. - více zde
V nově otevřeném závodě pracuje 70 procent žen. "Tato práce je náročná na preciznost a přesnost a v tom jsou ženy lepší," vysvětluje ředitel výroby Pascal Magueur.
Problémy s hledáním nových lidí potvrdil manažer pro nábor a vzdělávání zaměstnanců v České republice Petr Justin. "Pro písecký závod sháníme zaměstnance po celé České republice," uvedl.
Region podle něj nebyl na příchod firmy připraven. "Chyběly byty a doprava nebyla ideální. Zaměstnanci se těžko dostávali do zaměstnání. O změnách nyní jednáme s dopravními firmami a zaměstnancům pomáháme hledat bydlení," dodal.
"Nekvalifikovaný dělník u nás nastupuje za dvanáct tisíc. Když se po zaučení osvědčí, může mu plat stoupnout až na dvacet tisíc," řekl šéf píseckého závodu Hans- Joachim Bernien.
"V současné chvíli jsme zvládli doslova schramstnout všechny kvalifikované zaměstnance v rámci České republiky. Nyní budeme muset hledat v zahraničí. Najít odborníky je skutečný problém. Také dělníky nabíráme už v Polsku, na Slovensku či Ukrajině," potvrzuje těžkou situaci v hledání nových lidí,"
Pětadvacetiletá Irena Pomtová přišla do Čech ze Slovenka. Tam pracovala jako dámská krejčová. "Podmínky tam byly špatné. Měla jsem málo peněz," řekla i DNES.cz.
"Já zde pracuji půl roku a jsem moc spokojená. Za tu dobu mi zvedli plat o čtyři tisíce," pochvaluje si práci Slovenka Irena Pomtová.
V platech panuje rovnost
Ženy si prý ve Faurecii vydělávají na stejných postech přesně tolik peněz jako muži. "Stejný plat, stejná funkce. Nechápu, proč by to mělo být jinak," prohlásil Bernien s tím, že zaměstnávat ženy se firmě velmi vyplácí.
"Jsme s nimi velmi spokojeni. Jsou motivovány a odvádějí výbornou práci. Na vedoucích postech je zaměstnáváme především v logistice, kontrole kvality výrobků a v lidských zdrojích," uvedl.
Výrobky z písecké továrny odebírá hlavně Volkswagen Group (Volkswagen, Seat, Škoda), Renault, Mercedez-Benz, PSA Peugeot Citroën, General Motors Europe (Opel, Saab) a Ford.
V Písku se také vyrábějí součástky nových modelových řad těchto automobilek jako například Renault Laguna, Peugeot 308, Mercedez-Benz třídy A a B, Volkswagen Golf Plus, Ford Kuga a Volvo XC60.Faurecia loni v Česku utržila 350 milionů eur, příští rok plánuje obrat téměř 600 milionů eur.
FaureciaFirma je jedním z vedoucích světových dodavatelů automobilových součástek. Navrhuje, vyrábí a dodává šest hlavních automobilových modulů: sedadla, kokpity, dveře, vnitřní protihlukové obložení, přední části karoserií a výfukové systémy. V roce 2006 prodala výrobky za 11,6 miliardy euro. Společnost zaměstnává 60 000 lidí ve 190 závodech a slouží klientům ve 28 zemích světa. Akcie společnosti Faurecia jsou přijaty k obchodování na burze Euronext v Paříži (Eurolist market). V Česku zaměstnává 3 400 lidí. Komponenty do vozidel vyrábí v sedmi závodech na pěti místech - v Bakově nad Jizerou, v Mladé Boleslavi, v Táboře, v Počátkách a od loňského roku také v Písku. Na tuzemském trhu prodala společnost loni zboží za 350 milionů eur. V roce 2008 chce obrat zvýšit na 600 milionů eur. |