Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Odboráři Vagonky se obrnili hrozbou stávky

  14:28aktualizováno  14:28
Studénecké společnosti Thrall Vagonka hrozí zastavení provozu. Její odboráři vyhlásili stávkovou pohotovost, protože se obávají propouštění. Šéf odborů Miroslav Holinka tvrdí, že vedení v nejbližší době proupustí polovinu z 800 zaměstnaců. Management se chce k situaci vyjádřit až za týden.

"Zakázková náplň je jen do poloviny roku. Veškeré naše přípravky výroby a know-how už teď vedení stěhuje do závodu v Rumunsku, takže i kdyby chtěli rozjet výrobu, nebude z čeho. To je signál, že výroba nákladních železničních vagónů ve Studénce končí," řekl Holinka.

Podle něj nyní odboráři zvažují uspořádání protestní demonstrace před podnikem a obrátili se s žádostí o pomoc na některé ministry.

"Ve Vagonce by v budoucnu měla zůstat jen kovárna, která zaměstnává okolo 350 lidí a má zakázkovou náplň i od jiných firem," uvedl předseda odborů.

Americká Thrall Car Manufacturing Company, která je druhým největším producentem nákladních vagonů na světě, v březnu 2000 ovládla tuzemského producenta železničních nákladních vozů. Ve Vagonce v té době pracovalo přes 1800 lidí.

Koncem loňského roku se sloučili američtí výrobci nákladních železničních vagónů Thrall Car Manufacturing Company a Trinity Industries.

Situace na trhu železničních vozů a odstranění nadbytečných kapacit vedla americké vlastníky ke změně struktury svých evropských provozů.

Kvůli tomu od konce loňského roku snižuje počet pracovníků v celé Evropě až o dva tisíce lidí. To nejvíce postihne právě závod ve Studénce.

"Náklady v rumunskémv závodě jsou třikrát nižší než u nás," vysvětlil důvody možného stěhování výroby do rumunského Aradu Holinka.
 
Podle zdroje, který si nepřál být jmenován, mělo vedení Vagonky možnost získat kontrakt na dodávku pěti tisíc železničních vagonů do Ruska.

"Zákazník chtěl všechny vozy včetně komponentů vyrábět ve Studénce, na což vedení firmy nepřistoupilo," uvedl zdroj. Nyní Vagonka produkuje dva železniční vagony denně.

Případné propouštění ve Vagonce zvýší míru nezaměstnanosti ve Studénce, ve které žije přes deset tisíc lidí o tři procentní body na zhruba 20 procent.

Podle starosty obce Lubomíra Šobicha situace společnosti ovlivňuje veškeré dění v obci a díky propouštění výrazně vzrostou náklady obce.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

Generální ředitel společnosti Vítkovice Jan Světlík je známý i jako milovník a...
Soud poslal Vítkovice Power Engineering do konkurzu

Společnost Vítkovice Power Engineering půjde do konkurzu. O přeměně z reorganizace rozhodl soud na návrh představenstva firmy. Vyplývá to z usnesení soudu...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.