Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Odbory i zaměstnavatelé odmítli rozšíření mýta i na silnice první třídy

  12:56aktualizováno  13:15
Případné rozšíření mýta i na silnice první třídy by museli dopravci promítnout do svých cen a v konečném důsledku by se tak zdražilo zboží i přeprava osob. S takovou kritikou vystoupili na jednání s vládou zástupci zaměstnavatelů a proti rozšíření mýta na silnicích se vymezily i odbory.

Prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák, premiér Bohuslav Sobotka a šéf odborové centrály ČMKOS Josef Středula | foto: ČTK

„Jsme zásadně proti. Plánované rozšíření mýta o 900,2 kilometru silnic první třídy je prosazováno vládou přes nesouhlas dotčených profesních organizací. Dopravní firmy odmítají takové rozšíření, protože by ho musely promítnout do výše ceny přepravy osob a zboží, a velmi pravděpodobně přenést na spotřebitele,“ uvedl prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák.

Zakázka desetiletí. Ministr Ťok vypsal soutěž na mýto za 29 miliard

Kromě Svazu průmyslu a dopravy a Hospodářské komory kritizovaly rozšíření mýta i Asociace krajů i sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.

Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007. Za deset let se z mýtného získalo 77,5 miliardy korun, loni to bylo téměř deset miliard.

Hanák: V době růstu schodek 50 miliard nedává smysl

Zástupci odborů, zaměstnavatelů a vlády se při jednání tripartity neshodli na podobě rozpočtu pro příští rok. Z pohledu odborů je podle předsedy Josefa Středuly prioritou zdravotnictví a u důchodů by měla vzrůst solidární složka.

Prezident Svazu průmyslu a dopravy Hanák hovořil při jednání o tom, že není dobrou cestou zvedat mandatorní výdaje ve státním rozpočtu. Zástupci zaměstnavatelů by raději větší důraz kladli na veřejné investice. Ministr financí Ivan Pilný z ANO ale v tuto chvíli eviduje požadavky jednotlivých ministrů, které převyšují možnosti rozpočtu, jenž má mít schodek do 50 miliard korun, o 111 miliard korun.

„V době ekonomického růstu nedává smysl plánovaný schodek 50 miliard korun. Pokud vláda chce plánovat schodek, tak maximálně kvůli investicím do aplikovaného výzkumu, dopravní infrastruktury či učitelů. Nesouhlasíme ani s nárůstem úředníků. Namísto modernizace státní správy a její digitalizace roste i počet úředníků. To je špatně,“ uvedl Hanák.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stav budovy pražského Hlavního nádraží 17. října 2016
V nádražích budou sídlit úředníci i policisté, rekonstrukce se zpožďují

Rok po převodu nádraží z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty se opravy železničních stanic rozbíhají pomaleji, než stát původně předpokládal....  celý článek

Řetězec Delia by měl v Česku částečně fungovat na principu franšízy. Ten...
Krúpova Arca zacílí na vietnamské večerky. Chystá franšízu, plánuje i rozvoz

Investiční skupina Arca Capital chce změnit vietnamské večerky. Nabídne jim svoji franšízu Delia. První prodejna má začít fungovat v první polovině září ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řetězce šroubují ceny jen u másla a mléka, ukázalo hloubkové šetření úřadu

České úřady se dohadují o výši marže na české potraviny. Zatímco podle ministerstva zemědělství i potravinářské komory prodražují zboží Made in Czech Republic...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.