Oděvům a obuvi vládne Tesco

  • 21
Trh s oděvy a obuví si mezi sebou začínají rozdělovat dominantní hráči. Na síle nabírají i velké prodejny. Největší tržby inkasuje za prodej šatů a obuvi řetězec Tesco, mezi nejlepšími se ale stále výrazněji prosazují i specializované řetězce - v obuvi Baťa, v případě oděvů Kenvelo.

Přesné údaje o tržních podílech společnosti Incoma Research a GfK, které průzkum provedly, zveřejnit nechtějí. Uvádějí jen, že české domácnosti za oděvy a obuv utratí v průměru šest procent svých příjmů.

"Náš přibližný odhad velikosti celého trhu činí zhruba sedmdesát miliard ročně," říká Martina Drtinová z Incomy.

Pro své nákupy si zákazníci nejčastěji vybírají specializované prodejny, hypermarkety se nejvíce podílejí na nákupech prádla, dětského oblečení a oblečení pro denní nošení.

Stánkový prodej hraje roli zejména u nákupů běžného a jeansového zboží.