Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Odhady webové reklamy se nenaplní

  17:07aktualizováno  17:07
Jaký rozdíl v odhadu vývoje internetové reklamy může přinést jeden rok? Přes patnáct miliard dolarů. Ještě loni v létě předpovídala přední technologická poradenská společnost Jupiter Media Metrix, že v roce 2005 se na celém světě utratí za reklamu na webových stránkách 28 miliard dolarů. Nyní opět snížila už dříve upravený odhad na 12,9 miliardy.

Analytici Jupiteru vidí za tak prudkým poklesem vedle krize v informačním a telekomunikačním sektoru také určitá nenaplněná očekávání. "Marketingová oddělení firem nedokázala online reklamu často efektivně využít, což rovněž přispělo k současnému zakolísání investic," tvrdí analytička Jupiteru Marissa Glucková.

Přesto se však podle ní internetová reklama prosadí, protože dokáže být silným nákupním impulsem pro surfující potenciální zákazníky, umí podpořit prodeje i věrnost příslušné značce výrobku.

I proto by měl internet během pěti let získat sedmiprocentní podíl ze všech investic do reklamy. Letos, kdy se na online propagaci vynaloží asi 5,7 miliardy dolarů, je tento podíl asi tříprocentní. Největší inzerenti budou v průběhu příštích let na web přicházet z řad finančních institucí, automobilového průmyslu a oblasti médií.

O něco pomaleji, než se čekalo, porostou i výdaje směřující do českého internetu. Podle původních předpokladů měli letos inzerenti utratit za on-line propagaci 190 milionů korun. Poslední revidovaný odhad mediální agentury ARBOmedia počítá pro tento rok jen se 170 miliony. Internet však i nadále zůstává nejrychleji rostoucím médiem.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Po kauze společnosti Včelpo s ukrajinským medem, nakupuje čím dál víc zákazníků...
Veterináři pozastavili činnost Včelpu, který prodával med s antibiotiky

Jihomoravští veterináři nepravomocně pozastavili činnost společnosti Včelpo, kterou vlastní Český svaz včelařů. Firma se proti rozhodnutí odvolala, případ...  celý článek

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.