Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ptejte se šéfa nejambicióznější banky

velikost textu:
vydáno 3.11.2003 11:30

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 3. listopadu 2003 do 11:55

OTÁZKA: Byl jste někdy členem KSČ ? Případně že byl, tak v jakých letech? Honza
ODPOVĚĎ: Ano. 1982 - 1989. 3.11.2003 11:44
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, můžete mi prosím sdělit jaký je ve vaší bance přibližný průměrný plat zaměstnanců na přepážkách - zdůrazňuji bez manažerů. Pracuji také v jedné naší velké bance jako řadový zaměstanec na přepážce a jsou mi k úsměvu zveřejňované průměrné platy v bankách. Děkuji za odpověď. Radek Novotný
ODPOVĚĎ: Bohužel Vám neřeknu, kolik je průměr na přepážce, ale naší snahou je i na přepážkách naše zaměstnance segmentovat. Všichni musí být zainteresováni na prodeji. Dobré prodejce chceme odměňovat, co nejlépe. Velkou roli hraje pohyblivá složka. I ti, kdo budou pouze na přepážce, mohou prodávat a opět prodávat. Podle toho budou dosahovat i patřičné odměny. Děkuji. 3.11.2003 11:57
OTÁZKA: Vážený pane Kunerte, rád bych zůstal nadále klientem ŽB, byl jsem velmi spokojen po více než dva roky. Postavte se, prosím, k mému příspěvku jako uživatel, ne jako ředitel, vždy zákazník je na 1. místě, alespoň v soukromé sféře: Výdaje za běžný účet fyzické osobě, pokud využívá běžný styk k úhradě plateb SIPO a běžných výdajů domácnosti, když bereme v úvahu používání alespoň jednoho kanálu přímého bankovnictví, bezpochyby neúměrně vzrostly. Prosím, neopakujte slova z jiného severu (nebo jinou šablonou), kde jste podnikl rozhovor o tom, že banka dotovala tyto účty. Možná máte pravdu. Vše jsem si přečetl. Ale je zde stále důležitá spokojenost klienta, která je nyní PROBLÉM. Klient vybírá banku na základě mnoha parametrů, mezi nimiž je v zásadní míře i cena služeb. A ŽB se chovala k financím klientů slušně. Daly se považovat za aktiva, nyní naopak, jde o něco jako úvěrový produkt, kdy stále platím bance - za svoji blbost - ale teď? Ano, chápu, jsou to služby, jak jste jinde zmínil. Q: Ale klienti u Vás mají své peníze, kolik Vy dáte za mnou poskytnuté prostředky? Pár haléřů. Nechci školení o nutnosti být likviditní vůči všem těmto klientům, pracujeme s pravděpodobností a statistikou. Stručně: jako klient jsem znemožněn a bezzbranný vůči jednostranné změně smlouvy banky. Je velmi neetické (byť je jsou běžné u bank jednostranné změny smluv) bez vědomí (ale i s vědomím) klienta měnit sazebník, a NAVÍC PROVÉST ZVÝŠENÍ SAZEB TAKOVÝM SKOKEM! Příklad: zcela běžná byla platba za transakce 20 až 30Kč měsíčně, nyní je 30Kč vedení + 30Kč přímé bank. + 20 až 40Kč za transakce nebo jak chcete vše v balíčku - je to jedno. Q: To je o 200-400% víc, víte sám, že tyto stížnosti se množí geometrickou řadou, nemyslíte, že to byl PRO KLIENTA příliš velký skok? Co mám z nových produktů, když mi vyhovují staré, kde si adekvátně poplatek zvyšte, ale jak se sluší a patří. Q: Dostal jsem od doby, co jste připravovali změny, od banky nejméně dva dopisy o tom, jaké super změny nás klienty čekají. V žádném nebyla zmínka o tom, že klient, který používá dosud standardní produkty, bude platit mnohem více. Nemáte pocit, že to byla trestuhodná chyba? Skrytá stránka sazeb na webu je dost málo. Hovořím k Vám upřímně, ale se vší úctou, aby mé dotazy neskončili v koši. Na závěr žádost: zvažte, prosím, nějakou slevovou refundaci současným klientům, kterým umožníte být spokojenými nadále. Alespoň pokud vedení účtu 30Kč, pak Netbanka v ceně nebo naopak. Nebo DuoBonus, který jste zrušili a pod. Ať počítám jak chci, vždy mě nyní budete stát minimálně 90Kč <= 5-8 pohybů/měs. Předem Vám Děkuji. S pozdravem, Robert Bosák, Ostrava (bosak@centrum.cz). Robert Bosák
ODPOVĚĎ: Chápu Vás určitě jako klienta. Myslím, že produkty, které jsme pro klienty připravili ve formě balíčků, jim službu bezpečně udržují na levném základě. Co se týče zavedení poplatku za vedení účtu, myslím, že je stále nejnižší. Našim klientům jsme poplatek nezavedli ihned a avizovali jsme jej. Rozhodně jsme pro klienty nepřipravili nic kritického. 3.11.2003 12:02
OTÁZKA: Vaše nové balíčky se mi docela líbí. Nechápu ovšem, proč je muselo doprovázet tak dramatické zvýšení poplatku za vedení účtu či internetbanking? Petra Hořejšová
ODPOVĚĎ: Chápu, že Czk 30 z nuly vypadá jako velké zvýšení, ale je stále ve srovnání s jinými bankami nižší. Neznamená to, že naše poplatky jsou dogma. Již nyní opět hledáme, jak poplatkovou strukturu zatraktivnit. Jako každá banka hledáme klienty, kteří využívají banku co nejvíce a pro tu jsou naše balíčky levnou záležitostí ve srovnání s konkurencí. Děkuji. 3.11.2003 12:03
OTÁZKA: Vnímal jsem vás jako nejlevnější banku, stějně jako mnoho jiných. Nebojíte se, že tuto image ztratíte? Jan S.
ODPOVĚĎ: Otázka je, co je to být levnou bankou. My chceme dodat kvalitu a za tu si myslím každý rád zaplatí. Budeme nadále levnou bankou pro klienty, kteří využívají co nejširší okruh bankovních služeb. Děkuji. 3.11.2003 12:04
OTÁZKA: Jaký bude další krok banky po zdražení? Jaké jsou vaše plány do budoucnosti? Jitka
ODPOVĚĎ: Zvýšení některých poplatků není rozhodně náš strategický cíl, ani to nejsou naše plány do budoucnosti. Chci zdůraznit, že některé vyšší poplatky byly modifikovány nabídkou produktů, které dávají levnou opci pro ty, kteří využívají co nejvíce bankovních služeb. Náš plán je být kvalitním distributorem finančních služeb pro segmenty zákazníkům, kde vidíme naši šanci se uplatnit. Máme přesnou segmentaci klientů a výběr produktů. Myslím si že, se nemůžeme s ostatními bankami trumfnout v objevování nových produktů, ale můžeme prorazit kvalitou služby, našich lidí, cenou a spojováním produktů, které se hodí cílené skupině zákazníků. Děkuji. 3.11.2003 12:07
OTÁZKA: Jakým způsobem chrínite osobní údaje svých klientů -fyzických osob dle zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů ? zkalabis@bivs.cz Z.Kalabis
ODPOVĚĎ: Myslím si, že data našich klientů chráníme velmi dobrým způsobem. Máme v tom i zkušenost a uznání, o kterém nemohu hovořit. Věřte nám, že pro Živnobaku je to velice důležitý bod naší aktivity, a to již z naší tradice privátního bankovnictví. Děkuji. 3.11.2003 12:09
OTÁZKA: Dobrý den, nějak si nevybavuju, že bych někdy v životě viděl bankomat ŽB? Máte vůbec nějaké? Bude jich přibývat? Koníček
ODPOVĚĎ: Bankomaty jsou na každé naší pobočce/expozituře - celkem 26. Plánujeme dalších 26 expozitur s bankomaty. Celkem by jich mělo být na konci roku 2004 přes 50 a zároveň se zamýšlíme nad další možností rozšéíření tohoto čísla. Nutno však zdůraznit, že bankomaty jsou pro nás stále hotovost. My chceme podporovat hlavně bezhotovostní styk a především to, aby se stále více platilo platebními a úvěrovými kartami. Chápeme přechodné období a nutnost disponovat bankomaty, ale budoucnost je v bezhotovostním styku. Děkuji. 3.11.2003 12:12
OTÁZKA: Vážený pane Kunerte, mohl byste říct svůj osobní názor, proč celé bankovnictví se chovalo tak amatérsky, že sanace stála 500 mld. Kč? Jak je možné , že banka vezme do zástavy drahé kameny za 20mil. Kč na úvěr za 17 mil. a pak se ty kameny vydraží za 60 000Kč? Tohle vrhá na české banky stín tunelů a kamarádúvěrů nebo prostě neprofesionalitu na všech postech. Děkuji za Váš názor. www.KamPoMaturite.cz
ODPOVĚĎ: Od začátku jsem preferoval rychlou privatizaci českých bank do rukou zahraničních silných subjektů. Alokace peněz je to nejdůležitější v transformaci ekonomiky. Živnostenská banka byla privatizována ihned a nám to dalo svobodné rozhodování nezávislé na politických a jiných vlivech. Živnobanka je jedinou bankou, která nedostala od státu ani jednu korunu, neprošla žádnými skandály, nemusel na ní nikdo doplácet. Bohužel ostatní banky se tak nechovaly a tak zanikly nebo byly zachráněny státem. I mně se to z konkurenčního hlediska nelíbí, ale chápu, že kdyby nebyly zachráněny, nastal by kolaps naší ekonomiky. Dnes je již situace jiná. Děkuji 3.11.2003 12:15
OTÁZKA: Někde jsem slyšel názor, že banky se teď topí v depozitech, ale nemají pořádné úvěrové obchody, jinými slovy – nevědí, kam ty vklady klientů dávat. Proto v jejich zájmu není přilákat další klienty a snaží se je odradit právě svou poplatkovou politikou (kdyby tomu tak nebylo, jsem přesvědčen, že poplatky za vedení účtu včetně dalších služeb by v ČR už dávno byly nulové). Co si o tom myslíte Vy? Jirka
ODPOVĚĎ: Banky musí získávat depozita a ty zhodnocovat, což znamená úvěrovat. Žádná banka by nemohla bez úvěrování existovat. Problém je pouze v tom, že musí prostředky půjčené získat zpět, protože půjčují cizí peníze. Poplatky jsou cena služby jako v čistírně, u holiče atd. V některých zemích jsou vyšší než u nás a v některých nižší. Je to jako ve všem, cena za službu se řídí kvalitou a konkurencí na trhu. Obávám se, že zadarmo nic nebude. Děkuji. 3.11.2003 12:17
OTÁZKA: Nedávno prosákla na veřejnost informace o několikasettisícových platech ředitelů poboček ŽB, což pobouřilo spoustu zaměstnanců. Je opravdu správné takto nadhodnocovat tyto pracovníky? Rudolf
ODPOVĚĎ: To je opravdu kachna a nevím odkud tato zpráva prosákla. Znám platy našich ředitelů poboček zpaměti a nevím o žádném statisícovém platu. Děkuji. 3.11.2003 12:18
OTÁZKA: Živnobanka, stejně jako Unionbanka, má italského vlastníka. Jak dopadla UB, všichni víme. Nehrozí něco podobného také u ŽB? Petr
ODPOVĚĎ: Určitě ne. UniCredit Group prošla za posledních sedm let významnými změnami a propracovala se na výsluní evropského bankovnictví. Je to dnes velmi silná banka, která v některých parametrech patří ke třem nejlepším bankám v Evropě. Nejedná se o velikost, ale o výkonnost. Pan Alessandro Profumo, nejvyšší představitel UniCredit Group, je označován za jednoho z nejlepších světových bankéřů a to nejen, protože dosahuje výborných výsledků, ale i pro svoji neustálou snahu měnit italské i evropské nazírání na bankovní obchod s cílem dosahování co nejvyšší transparentnosti, rovného zacházení a společenského přispívání k růstu země. Analytici dávají UniCredit Group vynikající hodnocení i v současném celosvětově nepříznivém klimatu pro obchodování bank. Děkuji. 3.11.2003 12:22
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, myslíte, že by Živnostenská banka mohla též mezi své klienty zahrnout kraje, resp. krajské úřady a pomoci hledat řešení při vypořádání se s přebranými dluhy od státu v zadlužených krajských nemocnicích ? Díky za odpověď. Ing. Eva Kudláčková, předsedkyně Finančního výboru Zastupitelstva Středočeského kraje Ing. Eva Kudláčková
ODPOVĚĎ: Je již naší snahou mít za klienty kraje nebo krajské úřady. Co se týče zadlužených nemocnic, bude to vyžadovat řešení, které se neobejde bez státu. Banky mohou pomoci produktově nebo službou. Vyžadovalo by to hlubší porozumění problému, které v tuto chvíli nemám. Děkuji. 3.11.2003 12:25
OTÁZKA: Co Vás přimělo vrátit se ze Slovenska zpátky do Čech (popřípadě, proč jste vůbec odcházel na Slovensko). Říká Vám něco přísloví: dvakrát nevstoupíš do jedné řeky? Stalmach Petr
ODPOVĚĎ: Máte pravdu. Vstupovat do jedné řeky dvakrát není dobré. Na Slovensku jsem měl zajímavou práci, měl jsem dobré výsledky, zvykl jsem si. Zaměstnavatel však chtěl, abych šel zpět do Prahy. Práce nejde za námi, ale my musíme za ní. Děkuji. 3.11.2003 12:27
OTÁZKA: Dobrý den, pane Kunert, zajímalo by mě, jakým způsobem motivujete zaměstnance k dosažení tak velkých cílů, jako je např. stát se čtvrtou největší bankou. Děkuji za odpověď Karolína
ODPOVĚĎ: Motivovat můžete několika způsoby. Jednak již takto velkým cílem, dále podporou a postavením našeho hlavního akcionáře, atmosférou v bance, zajímavou prací a zejména odměnou, a to hlavně v pohyblivé složce. Dobrý mix toho všeho vede k cíli. Děkuji. 3.11.2003 12:28

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.