Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ptejte se Pavla Kysilky

velikost textu:
vydáno 25.1.2001 11:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 25. ledna 2001 do 11:23

OTÁZKA: Dobrý den, Přijdete jako klient do ČS, založíte si účet v Euro a chce na něj uložit např. DM, nebo FRF. Správně se myslím tyto měny mají na euro přepočítávat pevným přepočítacím kursem. Ovšem na pobočce ČS zjistíte, že Vám přepočítávají DM na EURO přes korunu systémem Deviza nákup - Valuta prodej. Tím okamžitě proděláváte cca 2Kč na Euro. Při výběru DM z Euro účtu další 2Kč. Mohl byste mi prosím tento stav vysvětlit? Děkuji Ondřej Pašťalka
ODPOVĚĎ: Přestože jsme vás již kontaktovali ohledně vaší stížnosti, spojíme se znovu s odpovědnými pracovníky ČS a projednáme s nimi možnost změny. Budeme vás informovat. 25.1.2001 11:12
OTÁZKA: Proč jste zavedli ombudsmana, když existovali Knihy přání a stížností kritik
ODPOVĚĎ: Ombudsman je útvar lidí, kteří hájí zájmy klienta, kniha přání a stížností je jeden ze způsobů, jak se podání klienta dostane tomuto útvaru k řešení. 25.1.2001 11:13
OTÁZKA: Dobrý den, Přijdete jako klient do ČS, založíte si účet v Euro a chce na něj uložit např. DM, nebo FRF. Správně se myslím tyto měny mají na euro přepočítávat pevným přepočítacím kursem. Ovšem na pobočce ČS zjistíte, že Vám přepočítávají DM na EURO přes korunu systémem Deviza nákup - Valuta prodej. Tím okamžitě proděláváte cca 2Kč na Euro. Při výběru DM z Euro účtu další 2Kč. Mohl byste mi prosím tento stav vysvětlit? Děkuji Ondřej Pašťalka
ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 25.1.2001 11:13
OTÁZKA: Kdy bude možno provádět operace na sporožirovém účtu pomocí mobilního telefonu? Pavel
ODPOVĚĎ: Zavolejte, prosím, na naší zelenou linku 0800 129 129. Tato služba ale již existuje v rámci produktu nazvaného Sporotel. 25.1.2001 11:17
OTÁZKA: Kolik kostlivců ještě spořitelna předá státu? Kosťa
ODPOVĚĎ: V současnosti probíhá překlasifikování úvěrů ČS ve spolupráci s Konsolidační bankou. Podle dohody bude mít spořitelna právo odprodat úvěry spadající do nebonitních kategorií Konsolidační bance, přesnější údaje budou známy zhruba v polovině letošního roku. 25.1.2001 11:19
OTÁZKA: Dobrý den, na to kolik máte klientů s nimi docela vořete. Bankomaty ke konci roku, když každý potřeboval peníze, několikrát nefungovaly. Co uděláte, abyste o vaše klienty nepřišli? Díky tečka
ODPOVĚĎ: Nejen uděláme, ale děláme. Vaše rozhořčení chápu a sdílím. Je to dědictvím minulosti, kdy se po léta neinvestovalo do techniky, přestože enormně narůstal počet bankomatových operací a klientů. Vím, že vás to nemusí zajímat a že rozhodující je, kdy se nám podaří toto dědictví odstranit. Dnes vám mohu říct, že půjde o horizont několika málo měsíců. S konkrétním řešením seznámíme veřejnost zhruba v druhém týdnu února. 25.1.2001 11:22
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte si, že ombudsman opravdu pomůže lidem vyřešit jejich problémy s úřady? Plíca
ODPOVĚĎ: Máte na mysli asi státního ombudsmana. Spořitelní ombudsman má za úkol pomoci klientům ČS řešit jejich problémy, náměty a připomínky. 25.1.2001 11:24
OTÁZKA: Dobrý den pane Kysilko. Otázka mimo hlavní téma. Máte ještě čas se věnovat Formuli 1 a co říkáte na uplynulou sezónu ?? Děkuji a s pozdravem Josef Kotáb
ODPOVĚĎ: Moc vás zdravím a o formuli si můžeme popovídat na našem nejbližším setkání. 25.1.2001 11:24
OTÁZKA: Vysvětlete mi jako investorovi, proč koupit akcie České spořitelny? Kdy očekáváte výplatu dividend? Neztáhne Erste Bank akcie spořitelny? iNVESTOR
ODPOVĚĎ: Spořitelna získala nového vlastníka v minulém roce, a ten zahájil zásadní program restrukturalizace, do té doby neefektivní instituce. Spořitelna tedy startuje z nízké výchozí úrovně a v horizontu 2 až 3 let by se měla stát kvalitní evropskou bankou. Totéž platí o jejich akciích, které zůstanou obchodovány na veřejných trzích. 25.1.2001 11:27
OTÁZKA: Dobrý den pane Kysilko, chtěl jsem se zeptat, zda je pravda, že by Česká spořitelna měla zakládat call - centrum v Brně a pokud ano, tak kdy? Děkuji předem za odpověď. František Červenec
ODPOVĚĎ: Zhruba ve 3. čtvrtletí tohoto roku opravdu zahájí svoji činnost call-centrum a bude operovat 7 dnů v týdnu 24 hodin. 25.1.2001 11:28
OTÁZKA: Dobrý den. Kdy si myslíte, že budou zrušeny veškeré poplatky za vedení účtů, výběr z karet atd. jako je to běžné u bank. domů všude ve světě ? Proč mám platit za to že jsem Vám dal své peníze ? Samozřejmě se to netýká jen ČS ale i jiných bankovních ústavů v ČR. PKK
ODPOVĚĎ: Naším cílem je poskytovat služby nikoli zadarmo, nýbrž za takovou cenu u níž klient bude mít jistotu, že jí zaplatil za kvalitní službu. Proto je zásadní zvýšení kvality služeb prioritou ČS. Poplatky za služby jsou praxí všech bank na celém světě, byť mohou být různě koncipovány a nastaveny. 25.1.2001 11:31
OTÁZKA: Jste hrdý na to, že pracujete v České spořitelně? Jste hrdý na to, jaké služby Česká spořitelna poskytuje? michal
ODPOVĚĎ: Jsem hrdý na to, že pracuji v ČS a mohu přispět k tomu, že se během 2 až 3 let z této poněkud zaostalé banky stane a stává špičková evropská banka pro drobnou klientelu. Nejsem hrdý na to, jaké služby ČS dneska poskytuje. 25.1.2001 11:33
OTÁZKA: Osobne povazuji CS za nejhorsi banku z tech velkych co se tyka schopnosti zamestnancu poskytnout kvalitni sluzby drobnym klientum. Nechapu, proc CS chce propustit sedminu lidi, kdyz prepazkovych pracovniku je malo (tedy alespon podle doby, kterou stravite pri cekani na prepazce). Moje posledni spatna zkusenost- stravil jsem pul hodiny cekanim, nez se dostanu k prepazce, abych slozil hotovost na ucet. A nebylo to pred Vanocemi. Nefuncnost bankomatu je az tristni. Jeste, ze mam ucet jinde a bydlim v Praze. Jiny bankomat se v okruhu dvou kilometru obvykle najde. Ptam se tedy, proc budou propousteni zamestnanci (a bude jim vyplaceno odstupne), kdyz by bylo lepsi je prevest na prepazku. Argument, ktery jsem slysel od Erste bank je blbost ("EB ma mene zamestnancu ale vyssi objem vkladu"), nebyla bran totiz do vetsi kupni sila Rakusanu a take nerealnost kurzu. Veverka
ODPOVĚĎ: Spořitelna opravdu zaostala v kvalitě služeb za všemi konkurenty. To brzy změníme a do roka a půl budeme na špici. Snižování stavu zaměstnanců je opravdu plánováno, v roce 2003 bychom chtěli mít zhruba 10.000 pracovníků oproti dnešním 14.130. Snižování stavu se však nebude týkat přepážkových pracovníků. Navíc budujeme samoobslužné zóny, které odlehčí nápor na naše přepážkové pracovníky a tím urychlí obsluhu klienta. Ke snižování stavu přistoupily všechny české banky a je to absolutní nutnost, aby obstály v silné zahraniční konkurenci. 25.1.2001 11:38
OTÁZKA: Dobrý den, dnes jsem si přečetla v MF DNES, že budete dotovat hypotéční úvěry. Kupujeme si s partnerem byt u IPB Real, jehož cena je cca 3 mil. Kč a 1,2 mil. jsme již zaplatili a na 1,8 mil. chceme hypotéku. Kolaudace bytu je v červnu tohoto roku a tak bych ráda věděla, kdy máme o úvěr u vaší společnosti žádat. Při výpočtu u jiné hypotéční banky nám řekli, že šanci na získání úvěru vzhledem k našim příjmům máme. Jaký čistý příjem bychom měli dohromady s partnerem mít, abychom u vás získali úvěr ve výši 1,8 mil. na dvacet let? Děkuji za odpověď. Mařenka
ODPOVĚĎ: Opravdu chystáme dotované hypoteční úvěry. Obraťte se na pracovníky mého útvaru - 02/21010202, rádi vám sdělíme podrobnosti. 25.1.2001 11:42
OTÁZKA: Proč jste mi vzali na konci roku tolik peněz z účtu??? Je mi z toho smutno... Nefunguje vaše banka především na principu, že se mnoha lidem prostě jen nechce (nebo nemají čas) převést účet někam jinam? Hasik
ODPOVĚĎ: Máte asi na mysli zpoplatnění vedení účtu. Jeho výše je srovnatelná s jinými bankami, v mnoha případech příznivější. Souhlasím, ale s vámi, že za svoje peníze má klient právo požadovat kvalitní služby. V tom spořitelna doposud zaostávala, ale věci se rychle změní. 25.1.2001 11:45

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.