Ptejte se šéfa eBanky Radka Lašáka

velikost textu:
vydáno 31.10.2002 11:52

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 31. října 2002 do 12:40

OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mě, jestli chystáte nějaké novinky v nabídce produktů - kdy se například dočkáme hypoték od eBanky? Jestli vůbec... Fischer
ODPOVĚĎ: Dobrý den, předem děkuji za všechny dotazy a nyní k prvnímu z nich. eBanka má dneska kompletní portfolio produktů, vyšlo to i v testu MF cca před jedním měsícem. eBanka z tohoto testu vyšla nejlépe s tím, že jí chyběl pouze jediný produkt, a to byla kreditní karta. (Kreditní karty jsou ve skupině ČP tři - Home Credit + karty ČP.) Hypotéky již dnes eBanka poskytuje, ale zároveň běží schvalovací proces k vydávání HZL, který bude úspěšně dokončen cca do poloviny února. Pro klienty chystáme od nového roku produktové balíčky, které budou obsahovat jak produkty banky, tak produkty celé finanční skupiny. 31.10.2002 12:02
OTÁZKA: Dobry den, v testech internetového bankovnictvi Fincentra eBanka tradicne vyhrava, ale zda se mi, ze kazdy rok se naskok zmensuje. Neusnuli jste na vavrinech? Jiri
ODPOVĚĎ: Pracujeme tvrdě na tom, aby si eBanka i v budoucnosti udržela pozici leadera v tzv. přímém bankovnictví , ale zároveň musíme klienty přesvědčit, že umíme dělat i jiné produkty než je internet banking. 31.10.2002 12:04
OTÁZKA: Proc jste na jare svym klientum v dostatecnem predstihu neoznamili podstatne zvyseni cen sluzeb? Pripadalo mi to od vas jako rana pod pas :-( Karel
ODPOVĚĎ: Ano, byla to chyba, která se už nikdy nebude opakovat. 31.10.2002 12:05
OTÁZKA: Na jaké novinky se můžeme u eBanky těšit? Daniel
ODPOVĚĎ: Jak již bylo řečeno, budou to produktové balíčky typu Rodinné finance (bankovní produkty + pojištění + leasing atd.) a Firemní finance. Změní se přístup v obsluze klientů na standardní Realationship management anglosaského typu. 31.10.2002 12:07
OTÁZKA: Proč není možné nakupovat přes eBanku podílové listy ČP Investu? Myslel jsem si, že to bude jedna z prvních věcí, co zprovozníte. Rudolf
ODPOVĚĎ: Věc je v řešení, bude hotova v 1. čtvrtletí příštího roku. 31.10.2002 12:07
OTÁZKA: Nechystáte se uvést akcie na burzu? Vás bych si koupil radši než Erste. Pantomas
ODPOVĚĎ: Toto je otázka spíše pro akcionáře, v tuto chvíli není aktuální. 31.10.2002 12:08
OTÁZKA: V eBance se vyměnil celý vrcholový management, nemůže být problém s kontinuitou? Jak dalece noví manageři znají přímé bankovnictví a specifika eBanky? Myska
ODPOVĚĎ: Z původního představenstva, když počítám sebe, zůstal Peter Hollovič, který byl u zrodu internetového bankovnictví eBanky a zajistí kontinuitu, ostatní členové týmu maji dlouholeté zkušenosti (více než 10 let) v bankovnictví. 31.10.2002 12:10
OTÁZKA: Dobrý den. Ačkoliv služby nabízené přes internet jsou na vysoké úrovni, přesto je někdy nutná osobní návštěva banky. Uvažujete o rozšíření klientských míst,poboček (konkrétně v jihočeském regionu)? Děkuji Hrbková
ODPOVĚĎ: Ano, uvažujeme, v první fázi využijeme pobočky ČP, zejména pro oblast hotovostního platebního styku. Budování dalších klientských center (poboček) bude otázkou zejména přelomu roku 2003/2004. 31.10.2002 12:11
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jestli máte peníze uložené vždycky u té banky, ve které pracujete. Jestli jste měl dřív všechny peníze v Komerčce, pak jste konto zrušil a převedl do eBanky. Nebo jakým jiným finančním ústavům jste se svěřil? Jožka
ODPOVĚĎ: Myslím si, že otázkou profesionální cti je mít peníze uložené u banky, u které pracuji. Tzn. že využívám účet eBanky a abych byl úplně upřímný, v tuto chvíli využívám i účet svého bývalého zaměstnavatele, který hodlám zrušit. 31.10.2002 12:13
OTÁZKA: Dobry den, 1. Proc jste prosim zrusili bankovni diskuzi? Dozvedel jsem se tam spoustu zajimavych informaci, se kterymi by Vasi operatori marne zapasili - z vice stran a s mnohem rychlejsi odezvou. Nechapu duvod, proc byla zrusena - nastvali jste s tim spoustu lidi. 2. Zda se vam normalni poplatek 40,- Kc za to, ze mesicni vypis ktery vidim na obrazovce si necham preposlat na email? (Muzu si ho ulozit zadarmo jako html, ale myslel jsem ze takova banalni operace je zdarma a pak jsem nestacil koukat). Na zaver informace - eBanka byla skvela, ale po letosnim extremnim zdrazeni sluzeb a zejmena KVULI ZRUSENI DISKUZE od ni odchazim. Nepomuze ani to, ze mi jako kompenzaci pravidelne posilala tydennik Euro - kdybych chtel, tak bych si ho koupil v trafice sam. Preji hodne stesti. DeCourcy
ODPOVĚĎ: Bylo zrušeno před mým příchodem, díky za upozornění, prověřím účelnost tehdejšího rozhodnutí. 31.10.2002 12:14
OTÁZKA: eBanka bohužel patří k nejdražším bankám v ČR. Na vysoké poplatky narazíme úplně všude. Proč tomu není jako třeba v Americe, kde jsou banky rády, že u nich máte peníze, a vůbec by je nenapadlo vám účtovat naprosto triviální položky jako vedení účtu, poplatek za příkaz a mnohé další. Kdy se dočkáme i u nás? Jiri
ODPOVĚĎ: Nemyslím si, že banka patří v tuto chvíli k nejdražším, ale zavedením tzv. balíčkového přístupu se bude bude řešit i tato otázka a využitím balíčku klient rozhodně ušetří. 31.10.2002 12:15
OTÁZKA: Dobrý den. Co může eBanka nabídnout studentům? Přeci jen z toho mála peněz, co uložím na účet, nechci zaplatit polovinu na poplatcích... Bobeš
ODPOVĚĎ: V současné době má banka studentský program, který je cenově zvýhodněný oproti standardním produktům a studenti budou nadále patřit k preferované skupině klientů. 31.10.2002 12:16
OTÁZKA: V které bance máte svůj osobní (rodinný) účet a proč? sambo
ODPOVĚĎ: Viz předchozí odpověď. 31.10.2002 12:17
OTÁZKA: Docela mě štve, že si účtujete i to, když mi přijdou na účet nějaké peníze. Platby, to chápu, ale trestat mě za to, že vám vlastně přinesu finanční prostředky... Co vy na to? Ale jinak jsem dost spokojenej, i když jste proklatě drazí. Michal
ODPOVĚĎ: I eBanka musí platit za příchozí platby clearingu ČNB. Prosím, zachovejte nám přízeň. 31.10.2002 12:18
OTÁZKA: Proč bych si měl u vás zřídit účet? horník
ODPOVĚĎ: Protože jsme nejrychlejší a na trhu jediná banka, která provozuje svůj systém v onlinovém režimu. Každou sekundu můžete sledovat pohyb svých peněz. Vybudujeme nejlepší klientský servis ve všech ohledech. 31.10.2002 12:20

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.