On-line rozhovor s šéfem Českých drah
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 1. října 2007 do 10:22
OTÁZKA:
Jezdíme pravidelně vlakem z Prahy do Českých Budějovic a většinou dojedeme třeba 10 i 15 minut zpoždění. Proč nemůžete jezdit včas?
petr

OTÁZKA:
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je další strategie ČD v oblasti údržby kolejových vozidel. Pracuji v oblasti konstrukce a výroby KV, takže mám celkem solidní přehled o nepěkném stavu v této oblasti u ČD (nejsem zaměstnanec ČD). Před několika měsíci jste vyhlásil, že jediné rezervy vidíte právě v této oblasti. Jak bude potom vypadat údržba? V celé síti ČD není např. k dispozici jediný OPRAVDOVÝ podúrovňový soustruh, ty staré herky v Ústí, Nymburce apod. jsou již dávno za zenitem. Přitom kvalitní funkce pojezdů vozidel má zásadní vliv na provozní náklady. Po modernizovaných koridorech jezdí vozy s podvozky typu Görlitz V, jejichž čepové vedení vykazuje nadlimitní tolerance, to vše s drastickým dopadem na dynamické účinky vozidla na trať (rozkmitávání pojezdů v příčném směru). Na tyto skutečnosti je poukazováno již více než deset (!!!) let. Přesto se s tím stále setkáváme. Stále mluvíte o koupi moderních vozidel (to je samozřejmě nutné), ale nedokážete se postarat ani o ta, která momentálně máte... Proč např. nebyly jednotky 471 nebo 680 koupeny i s údržbou na 15-20let, jako je to dneska běžné? Mimochodem rachotící odpadkové koše ve vlajkových lodích ř. 471, to je taky ukázka toho, jak si ČD všímá stavu vozidel... :-(
Dusan Havlicek

OTÁZKA:
Ing.Josef Bazala (www.cd.cz):
"Náš cíl je jediný: posílit image Českých drah coby přepravce, který se dynamicky mění a cestujícím stále více nabízí služby s vysokou přidanou hodnotou. Proto představujeme strategii Živé nádraží právě pod touto značkou; proto zároveň hodláme z nádraží učinit místa, která budou reprezentativní součástí center českých a moravských měst."
Domníváte se, že nahrazením služby úschovny kol hernou s výherními automaty (Prostějov hl. n.) nádraží dostatečně ožije a stane se reprezentativní součásti města? Nebylo by v rámci dynamicky se měnící image ČD vhodné komplexní sortiment služeb s vysokou přidanou hodnotou rozšířit též o výkupnu barevných kovů a zastavárnu s celonočním provozem?
PS: A než začnete argumentovat ekonomickými důvody (ano, jsem schopen pochopit, že úschovna kol není žádný zlatý důl), tak mi prosím zkuste vysvětlit, k jaké úspoře dojde, když pracovník, který obsluhu zajišťoval (jako jednu ze svých pracovních činností) ve stanici nadále je (personální náklady se nezmění, pouze klesnou tržby) a hned vedle je zcela nevyužitý prostot bývalé odchodové haly.
Radoslav Řezníček

OTÁZKA:
Dobrý den, chci se Vás zeptat,
(1) proč při výlukách mají často přednost nákladní vlaky před osobními?
(2) proč již pár let platí, že vlaky od Kralup nad Vltavou musí několik minut čekat před Masarykovým nádražím až tam bude volná kolej?
(3) proč mi na nádraží není nikdo schopen sdělit ani přibližně, jaké bude zpoždění?
(4) proč mi někteří starší průvodčí ve vlaku tykají, ačkoliv jsem je v životě neviděl?
Kamil

OTÁZKA:
Dobrý den,
Jaká je prosím budoucí koncepce zásobování na ČD a.s.. Předpokládá se vznik dceřinné společnosti, která bude mít na starosti zásobování ČD a.s. náhradními díly, nebo zůstane jako podpůrná činnost součástí mateřské ČD a.s. ? Případně půjde ČD a.s. cestou outsourcingu?
Ing. Petr Nešetřil

OTÁZKA:
Dobry den,
chystá se privatizace ČD Cargo? Připravuje se už vstup strategických partnerů do ČD Cargo? Koho a kdy ?
tomas

OTÁZKA:
Změní se něco ve vlacích na hraničních přechodech po vstupu do Schengenu? Přijde
mi naprosto nesmyslné, aby écéčka zastavovaly v malých vesnicích jen kvůli
hranicím. Třeba Petrovice u Karviné nebo Kúty...
Pavel Zavadil

OTÁZKA:
Aby mohlo být pendolino Super, mělo by jezdit do více míst v Evropě.
Uvažujete o rozšíření destinací - např. Berlín, Mnichov, Varšava, Linec,
Curych, Paříž?
Marcela

OTÁZKA:
Dobrý den,
chci se optat - to že má vlak zpoždění se dozvím na idosu v poloze vlaku, je někde možno zjistit důvody zpoždění? Děkuji
Kamil Novotný

OTÁZKA:
Proč ČD nechtějí umožnit nastupovat cestujícím do Pendolin v Bohumíně, když tam dvě Pendolina stejně zajíždějí? To musejí ti chudáci vystoupit v Ostravě a více než půl hodiny zbytečně čekat na os. vlak. Vyjádření náměstka Koláře, že už mezi Ostravou a Bohumínem nefunguje bufet je směšné, když četa JLV a i průvodčí jsou z Bohumína …
Domovská stanice Bohumín

OTÁZKA:
Dobry den, jak se stavite k ruseni vlakovych spoju nebo dokonce celych trati, napriklad trat 063 Kopidlno - Dolni Bousov, kde bude zeleznicni doprava nahrazena autobusy.
Pripadne, kde mohu vratit nedavno porizenou kartu Z?
Milan

OTÁZKA:
Proč není přímé vlakové spojení s Bruselem? Uvítal bych cestování do hlavního města Evropy v lůžkovém voze, než tam stále lítal nebo jezdil po ucpaných dálnicích
Tomas

OTÁZKA:
Pořád se mluví o příchodu konkurence na železnici a nic. Proč myslíte, že to tak je? Není to tím, že mají České dráhy monopol a nikoho na koleje nepustí?
pvozm

OTÁZKA:
Dobrý den!
Nepřehnali jste to trochu s plakáty hořícího muže, které se objevily pro celé republice? Přijde mi to příliš!
Děkuji za odpověď.
Miriam Ravingerova

OTÁZKA:
Dobry den,
chystá se privatizace ČD Cargo? Připravuje se už vstup strategických partnerů do ČD Cargo? Koho a kdy ?
tomas

předchozí | 1 2 | další |