Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

On-line rozhovor s mluvčím CK Fischer Danem Plovajkem

velikost textu:
vydáno 16.7.2008 13:00
Cestovní kancelář se chystá podat odvolání na pondělní rozhodnutí soudu, že nesmí používat jméno svého zakladatele Václava Fischera. Jaké má šance? Nakolik může prohraný spor poškodit firmu? Ptejte se mluvčího Dana Plovajka.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 16. července 2008 do 13:25

OTÁZKA: Dobrý den, jak je mozne, ze vam pan Fischer zakazuje pouzivat jmeno Fischer v nzvu, když jste od nej firmu koupili? Jan
ODPOVĚĎ: Dobry den i vam, z pohledu cisteho rozumu tomu take nerozumim. Pan Fischer novym majitelum prodal Cestovni kancelar FISCHER se vsim dobrym i zlym, co s cestovni kancelari v lete 2003 souviselo. Bohuzel tech spatnych veci se nakonec ukazalo mnohem vice. Mezi ty pozitivni ucite patri nazev a obchodni znacka teto cestovni kancelare. Tedy novi majitele za ni radne zaplatili. Nyni pan Fischer vyuziva jednoho konkretniho paragrafu Obchodniho zakoniku, ktery se zabyva obchodnim jmenem spolecnosti. To je jmeno, pod kterym je dana spolecnosti zapsana v Obchodnim rejstriku. Tento paragraf ve svem strohem zneni nebere na zretel souvislosti a podminky, za kterych doslo ke zmene majitelu CK FISCHER. Verim, ze v odvolacim rizeni toto soudy vemou na zretel. I tak je tento soudni spor irelevantni pro jmeno CK FISCHER. CK FISCHER ve sve komunikaci pouziva obchodni znacku, ktera je jejim vlastnictvim a toho se spor vubec netyka. Tedy CK FISCHER na trhu je a bude a na tom se nic nemeni ! 16.7.2008 13:06
OTÁZKA: Uz vite, jak se bude cestovka nove jmenovat? Petr
ODPOVĚĎ: Samozrejme. Bude se i nadale jmenovat Cestovni kancelar FISCHER. Cela soucasna medializace celeho sporu je jen nafouknutou medialni bublinou. V praxi se totiz vubec nic nemeni. Prezentace vysledku soudu jen ukazuje na neferove jednani pana Fischera. Zcela zamerne oznamil, ze se musi CK FISCHER prejmenovat a ze nesmi pouzivat jeho jmeno. Spor byl ale veden o obchodni jmeno firmy, pod kterym je zapsana v Obchodnim restriku, nikoli o obchodni znacku a ochrannou znamku, pod kterou vystupuje. Tedy i pokud dojde nekdy v budoucnu ke zmene jmena firmy, schvalne parafrazuji napr. na Plovajko a.s., naprosta vetsina klientu to vubec nezaregistruje, protoze firma bude i nadale vystupovat pod svou obchodni znackou. Pro jasnost uvedu priklad byvaleho mobilniho operatora Oscar. Vsichni tuto znacku znali prave jako Oscar. To ale je jen obchodni znacka a ochranna znamka. Obchodni jmeno teto firmy bylo Cesky mobil a.s. A stejne tak tomu je i v pripade Cestovni kancelare FISCHER. Soudni spor a udajne vitezstvi pana Fischera se tyka prave jmena "Cesky mobil, a.s.", nikoli znacky Ocsar. 16.7.2008 13:11
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte si, že soudní spor bude mít nějkaý vliv na zákazníky CK? MS
ODPOVĚĎ: Verim, ze nebude. Sve tvrzeni mohu podporit reakcemi nasich klientu. Naprosta vetsina klientu tyto spory vubec nesleduje. Pro ne je podstatne a dulezite, ze si u Cestovni kancelare FISCHER vybrali svou dovolenou, na kterou se tesi a kterou proziji dle svych predstav a snu. CK FISCHER je dnes jednou z nejrychleji rostoucich a zaroven ziskovych cestovnich kancelari v zemi. 16.7.2008 13:13
OTÁZKA: Nerozumim tomu, proc se pan Fischer s vami soudi, kdyz vam cestovni kancelar prodal a u nas uz podnikat chce. Vy ano? Dekuji za odpoved. Maca
ODPOVĚĎ: Radionalne to smysl nedava. Pan Fischer tvrdi, ze nechce, aby CK FISCHER nenesla jeho jmeno, kdyz uz mu nepatri. Pan Fischer ale tuto firmu prodal. Jeho argument mi prijde opravdu irelevantni, hloupy a detinsky. Stejne tak jako kdyby napr. potomci pana Skody chteli, aby Skoda Auto nepouzivalo jeho jmeno, kdyz uz s firmou nema nic spolecneho. Nebo rodina pana Forda a auta Ford. Podobnych prikladu bych nasel celou radu. Novi majitele koupili CK FISCHER vcetne obchodniho jmena, ktere je na trhu zavedene a klienti tuto znacku znaji. Pan Fischer pravdepodobne tezce nese, ze se cestovni kancelari velmi dari a je uspesna a nyni se snazi ji poskodit. To je ale mimo radionalni mysleni a v rovine emocionalni... 16.7.2008 13:17
OTÁZKA: Dobrý den, konečně bylo spravedlnosti učiněno zadost, když pan Fischer vybudoval obrovské impérium cestovní kanceláře, za podivných okolností byl vyštípán a nový majitel ještě roky tyl ze jména. Nemyslíte, že bylo záhodno přejmenovat cestovní kancelář ihned a z vlastní iniciativy? Jen Já
ODPOVĚĎ: Nemohu s vami souhlasit. Pan Fischer cestovni kancelar prodal. Novi majitele v okamziku koupe museli zaplatit stovky milionu korun za to, aby se stali majoritnimi akcionari. To jsou proste fakta, ktera nelze zpochybnit. Soucasti koupe bylo i jmeno cestovni kancelare. To vam urcite prijde take logicke, ne? Proc by tedy meli prejmenovat cestovni kancelar? Podivejte se vsude kolem sebe. Cela rada vyrobku nebo znacek zmenila sve majitele a pouzivaji je nadale. Zaroven nechapu, co povazujete za podivne okolnosti? Opet jednoducha ekonomicka fakta. Imperium pana Fischera se dostalo do neunosnych ekonomickych problemu. Bylo preuverovano, nesplaceno uvery, nebo si muselo na splatky brat dalsi pujcky. Dluzilo i nekolik let zpet penize u hotelovych partneru atd. Podobny osud by musel potkat kazdou spolecnost. Uz jen fakt, ze CK FISCHER temer po celou dobu, kdy patrila panu Fischerovi vykazovala ztraty. Nelze preci dlouhodobe podnikat na dluhy a byt ve ztratach. Mozna se to darilo teto firme dele prave diky tomu, ze v jejim cele stal pan Fischer a banky byly shovivavejsi a ochotnejsi jeho firmam pucovat. 16.7.2008 13:23
OTÁZKA: Pan Fischer rvrdi, ze skutecny duvod toho, proc musel prodat cestovku, je spiknuti a cileny plan proti nemu. Me to prijde divne. Co si myslite vy? Miluska
ODPOVĚĎ: Uz jsem si za ty roky zvykl na to, ze pan Fischer vypravi radu pohadek, ktere nemaji se skutecnosti a realitou mnoho spolecneho. A toto je jedna z nich. Opravdu nevim, jaky komplot nebo cilene spiknuti ma pan Fischer na mysli. O tom, ze ma jeho imperium vazne problemy se vedelo nekolik let. V te dobe jsem pracoval v CSA a vim, jake problemy mela jeho spolecnost FISCHER air s platbou za sluzby, ktere ji CSA poskytovalo. Pan Fischer chodil na jednani, sliboval jak bude vse zaplaceno, podepisoval nove a nove splatkove kalendare a samozrejme nic neuhradil. Dokonce prisel i o bankovi garance, ale dale za poskytnute sluzby nepslatit. A podobne tomu bylo i u dalsich dodavatelu. Tedy jedinym duvodem je spatne vedeni a neunosna ekonomicka situace jeho imperia. To se pod tihou dluhu zhroutilo. Navic to, ze slo o spiknuti a cileny plan, vyvraci fakt o novem majiteli. Skupina KKCG jeste na jare nemela ani tuseni, ze by mohla CK FISCHER koupit a zachranit. O teto moznosti jsme se dozvedeli az tak, ze jsme byli osloveni jednim velmi blizkym spolupracovnikem pana Fischera, zda nemame zajem o koupi Cestovni kancelare FISCHER. Tedy byl to primo pan Fischer, kdo nas oslovil! 16.7.2008 13:28
OTÁZKA: Dobrý den, jaký je Váš vztah k p. Fischerovi? Jak p. Komárek komentoval rozhodnutí soudu? Kolik zájezdů jste již letos prodali? Díky. Stoupa
ODPOVĚĎ: Uprimne? Velmi emotivni. Na pocatku 90. let jsem pana Fischera skutecne obdivoval a byl to pro me vzor. Bohuzel jsem vychazel jen z medialniho pozlatka asi stejne tak, jako vetsina ostatnich lidi. Svuj nazor jsem zacal menit v dobe, kdy jsem pracoval v CSA a pana Fischera jsem potkaval pracovne. V te dobe uz melo jeho imperium financni problemy a pana Fischera jsem poznal z jine strany. Byl to podnikatel, ktery se do objektivu usmival, ale pak na jednanich opakovane lhal, nedodrzoval sve slibi, svadel veci na sve kolegy atd. A finalni nazor jsem si udelal po nastupu do CK FISCHER, kdy jsem dostaval ruzne emaily od dodavatelu, hotelu atd., kteri zacali urgovat sve pohledavky. Vzdy to zacalo s tim, ze ma ted CK FISCHER nove majitele a ze by konecne mohli dostat zaplaceno. Penize jim pan Fischer roky sliboval, ale k uhrade nidky nedoslo. Tedy ja osobne povazuji pana Fischera za podnikatele na dluh, lhare a fabulatora. Bohuzel a stojim si za timto nazorem. Osobni zkusenosti a lzi pana Fischera me k tomu opravnuji. Jinak pan Komarek rozhodnuti soudu nekomentoval. Je velmi zaneprazdeni mnohem dulezitejsimi a vyznamnejsimi veci. CK FISCHER se letos velmi dari. Urcite bude jednou z nejuspesnejsich CK v CR v letosnim roce. Jak z poctu klientu, trzeb, tak i zisku. 16.7.2008 13:34
OTÁZKA: Nechcete koupit pohledávku za Tomi tours, dluží mi peníze za prodané zájezdy?! Provizní prodejce
ODPOVĚĎ: Ne, to opravdu nechceme. S panem Fischerem ani Tomi Tour nemame a ani nechceme mit nic spolecneho. Vim, ze se na trhu stale vice objevuji informace tohoto typu, ze CK Tomi Tours dluzi penize svym proviznim prodejcum a dalsim obchodnim partnerum. Vlastne me to ani tak neprekvapuje, protoze podobna situace byla i pred 5 lety v CK FISCHER, kdyz patrila panu Fischerovi. Mohu vam jen poradit, abyste se s vasim problem obratil na ACCKA, ktera by mela jako profesni sdruzeni tyto vazne problemy resit. 16.7.2008 13:37
OTÁZKA: Pan Fischer uvedl, že se mu nelíbilo, že jste jeho jméno používali bez jeho souhlasu, proč tedy se soudem čekal tak dlouho? Děkuji za odpověď anonym
ODPOVĚĎ: Protoze jsme presvedceni, ze jsme nejen za obchodni znacku a ochrannou znamku, ale i obchodni jmeno firmy zaplatili stovky milionu korun a ze mame pravo uzivat nejen obchoni znaku a ochrannou znamku, ale i obchodni jmeno firmy. Navic nerozumime tomu, proc pan Fischer tento soudni spor vede, kdyz v praxi nikdy nemuze dosahnout toho, o co mu udajne jde. Tedy o to, aby uz neexistovala Cestovni kancelar FISCHER. To co znate, tedy prodejny, uniformy, katalogy a vse dalsi je obchodni znacka, pod kterou CK vystupuje a te se spor netyka. Uvedu konkretni priklad. Dnes ma CKF oficialni dopisni papir. Nahore je velke logo Cestovni kancelar FISHCER. A ve spodni casti velmi malym pismem pod carou napsano: Cestovni kancelar FISCHER, a.s., ICO, DICO, zapsana u Obchodniho soudu, adresa atd. Pokud by pondelni rozhodnuti soudu bylo pravomocne, stano se pouze toto: Zustane stejny hlavickovy papir s logem Cestovni kancelar FISCHER. Jen pod tou carou malym pismem uz nebude moc byt napsano Cestovni kancelar FISCHER, a.s. zaspana u Obchodniho soudu atd, ale bude tam napr. zcela nadnesene Plovajko a.s. Uz chapete, proc CK FISCHER zustane na trhu bez ohledu na to, jak dopadnou soudy. 16.7.2008 13:45
OTÁZKA: mám Vás ve stejné škatulce jako jine zlodeje typu Kellner,pitr atd,,,jak se vám to líbí? cohen
ODPOVĚĎ: A zalezi na tom? Bohuzel ze zkusenosti vim, ze at vam odpovim cokoli, stejne to nebude mit vliv na vas nazor. Tedy odpovim, ze je mi to uplne jedno :-))) 16.7.2008 13:46
OTÁZKA: Dobry den, planuji s rodinou na pocatek srpna dovolenou. Poradite mi, jak bychom meli odletet? Lubomir
ODPOVĚĎ: Hezky den, urcite bych vam doporucil si svou dovolenou vybrat co nejdrive. Srpen je za dvermi a nabidka kvalitnich zajezdu u renomovanych cestovnich kancelari je letos opravdu velmi omezena. Tedy necekejte a rychle zacnete svou dovolenou planovat. Osobne bych vam doporucil Recke ostrovy. Let trva kolem 2 hodin, tedy je to blizko i pro male deti. Recke ostrovy nabizeji unikatni atmosferu, skvelou kuchyni, sluzby evropskych standardu a navic je letos dovolena na Reckych ostrovech za velmi atraktivni ceny. Dalsi typem by byl ostrov Mallorca, ktery je take ve Stredozemnim mori a ktery nabizi opravdu velkou radu moznosti k vyziti jak vam, tak i malym detem. 16.7.2008 13:49
OTÁZKA: Tvrdite, ze vas pan Fischer podvedl a nechoval se ferove. Proc tedy chcete mit v nazvu jeho jmeno? Dalibor
ODPOVĚĎ: Protoze to jsou dve zcela rozdilne veci, ktere spolu nesouvisi a ktere je treba jasne oddelit. Skupina KKCG koupila a za CK FISCHER zaplatila celkem pres 1 miliardu korun. To je investice a soucasti teto investice byla i koupe zname a renomovane znacky na trhu. Tu novi majitele financne podporili, ocistili od starych dluhu a problemu a poskytli penize na dalsi rozvoj. Proc by nyni meli tuto znacku "vyhodit do kose"? Cestovni kancelar FISCHER dnes nese jmeno po svem zakladateli, stejne tak, jako tisice jinych firem a znacek. Je to naprosto bezna praxe. 16.7.2008 13:52
OTÁZKA: Dobrý den, ráda bych věděla, jestli již máte vymyšlené nějaké nové názvy pro vaši kancelář. Děkuji za odpověď martina
ODPOVĚĎ: Nemame a ani nevymyslime. Z predchazejicich odpovedi je snad zcela zrejme, ze CK FISCHER i nadale zustane na trhu a stovky tisic klientu s ni budou odletat na uzasnou dovolenou k mori po celem svete. 16.7.2008 13:53
OTÁZKA: Kam se chystáte na dovolenou? A jedete s Fischerem, TOMI tour, nebo někým jiným? Jindra
ODPOVĚĎ: Jsem kovarova kobyla, ktera chodi bosa. Nyni je hlavni turisticka sezona a tak lide, kteri pracuji v cestovnich ruchu dovolenou nemaji a museji pracovat na 110 %. Dovolenou planuji az na podzim a predpokladam, ze odletim do nektere z exotickych destinaci v nabidce Cestovni kancelare FISCHER. Na dovolenou letam s CK FISCHER. Ne kvuli loajalite, ale kvuli tomu, ze jsem opravdu presvedcen, ze jejich nabidka, servis a sluzby patri mezi ty vubec nejlespi na trhu. 16.7.2008 13:55
OTÁZKA: Mam rodinu s malymi detmi, ale cestovni kancelář mi nechce predem stanovit cas odletu. Je to normalni? Milan
ODPOVĚĎ: Naprosto vas chapu. Cas odletu a priletu je urcite velmi dulezity faktor pri vyberu a volbe dovolene a cestovni kanclare. Bezna praxe u vetsiny CK v Ceske republice je, ze cas odletu oznamuje klientum jen nekolik malo dni pred odletem. Vyjimkou je CK FISCHER, ktera ma casy vsech odletu uverejneny na internetovych strankach uz v okamziku predstaveni nabidky na danou sezonu. Tedy vybirejte u tech cestovnich kancelari, ktere vam oznami cas odletu uz v okamziku, kdy si dovolenou vybirate. 16.7.2008 13:58

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.