Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Ptejte se nového ministra Petra Bendla

petr bendl
velikost textu:
vydáno 26.1.2009 16:00
Bývalý hejtman Středočeského kraje Petr Bendl povede v obměněné vládě Mirka Topolánka ministerstvo dopravy. V ekonomicky nepříznivé době má nahradit odvolaného Aleše Řebíčka. O svých plánech vedení resortu bude čtenářům iDNES.cz vyprávět v pondělí 26.1. v 16:00 hodin.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 26. ledna 2009 do 16:11

OTÁZKA: Dobrý den, jaké změny v resortu chystáte? Děkuji za odpověď. Alena S.
petr bendl ODPOVĚĎ: V krátkém čase bych rád zmapoval, zda je možné urychlit některé významné investice do dopravní infrastruktury a pokusím se pro ně získat maximum financí. Pokládám to za klíčovou podporu ekonomimky v době krize. Zároveň se pokusím příspět k větší bezpečnosti na silnicích, a to prostřednictvím rozumné úpravy legislativy i novými preventivními programy. Zaměřím se také na modernizaci vozového parku Českých drah. Mám zájem na tom, aby cestující měli za své peníze co nejlepší a nepohodlnější dopravu. Řešit musím také aktuální problémy, které jsou v tomto okamžiku na stole, jako je například vyhláška týkající se povinné výbavy aut. 26.1.2009 16:12
OTÁZKA: Dobry den, velmi by me zajimal Vas nazor na soucasnou upravu zakona, kdy policiste nemusi vyjizdet k nehode do 100 000kc a misto toho se muzou soustredit na mereni rychlosti a kontrolu tlaku v rezerve. Chapu to dobre, ze prekrocit rychlost o 5km/h v obci je horsi prestupek nez zpusobit dopravni nehodu? Jan Horský
petr bendl ODPOVĚĎ: Policie určitě potřebuje víc prostoru na to, aby mohla efektivně kontrolovat dodržování dopravních předpisů. Je to důležitý nástroj ke snížení počtu dopravních nehod i jejich lidských obětí. S vedením policie budu úzce spolupracovat na tom, aby se úbýtek byrokracie skutečně promítl do většího počtu policistů, kteří bude vidět na silnicích. 26.1.2009 16:15
OTÁZKA: Dobrý den, kdy jako ministr dopravy splníte usnesení vlády, kterým bylo Vašemu předchůdci uloženo, aby nejpozději do konce roku 2008 zahájil koncesní řízení na výstavbu a provoz dálnice D3? Děkuji za odpověď. jan kalina
petr bendl ODPOVĚĎ: Výstavba dálnice D3 byla moje priorita už v době, kdy jsem působil jako středočeský hejtman. Přes složitou diskusi jsme do příslušných územních plánů zakotvili tzv. Stabilizovanou variantu. Abychom urychlili výstavbu, rád bych do financování této stavby začlenil jak prostředky veřejného, tak privátního sektoru. Budu samozřejmě hlídat, aby tento projekt neskončil takovým fiaskem jako původní plány na výstavbu dálnice D47, kdy stát za vlády ČSSD zaplatil stovky miliónů korun na pokutách. Termín začátku stavby ale v tomto okamžiku není nikdo schopen objektivně stanovit. Chci, aby to bylo co nejdříve. 26.1.2009 16:21
OTÁZKA: Dobrý den. Co se letos ,resp. k 1. lednu 2010 stane s mýtným pro kamiony i osobní auta? Nebo jaká je alespoň varianta, kterou budete prosazovat? Láďa
petr bendl ODPOVĚĎ: Budu prosazovat hybridní variantu mýtného systému, tedy kombinaci mikrovlného a satelitního systému. Model by měl umožnit zpoplatnění celé silničně sítě, včetně silnic II. a III. tříd. Důležité je, aby celý systém odvedl nákladní dopravu v co největší míře z obcí a měst na dálnice, které jsou na takovou zátěž lépe připraveny. Konkrétnější budu v průběhu letošního roku. 26.1.2009 16:26
OTÁZKA: Dobrý den pane ministře, chtěl bych se zeptat, kdy se zhruba dočkáme silnice R52 (Brno-Vídeň). Děkuji Jakub Kročil
petr bendl ODPOVĚĎ: V minulém týdnu podepsaly česká a rakouská strana dohodu o podobě tohoto dálničního spojení. Přebírám celý projekt v okamžiku, kdy jsou dohodnuty základní podmínky i trasování této rychlostní silnice. Chci se podrobně seznámit s parametry navrhovaného spojení přes Mikulov a pokud jde v tuto chvíli opravdu o jediné možné řešení, pomoci k co nejrychlejší realizaci. Vím ale, že v tuto chvíli se teprve rozbíhají nezbytná správní řízení nutná k povolení stavby. 26.1.2009 16:32
OTÁZKA: Dobrý den pane Bendle, kdo je vaším novým tiskovým mluvčím, jaké má zkušenosti a proč skončil pan Hanzelka, který byl loni vyhlášen jako mluvčí roku? Lukáš
petr bendl ODPOVĚĎ: Novým tiskovým mluvčím ministerstva dopravy je Martin Kupka. Znám jeho práci z působení ve Středočeském kraji. Můžu Vás ujisti, že v této oblasti také patří ke špičkovým profesionálům. Třikrát se stal mluvčím roku v kategorii veřejná správa a neziskové organizace. Vůči panu Hanzelkovi v tom nebylo nic osobního. 26.1.2009 16:35
OTÁZKA: Dobrý den. Váš příchod na ministerstvo na mne působí velmi negativně, jako naprostý stranický handl. Rád bych se mýlil. Mohl byste vyjmenovat pár Vašich priorit na ten rok a půl? Přeji hodně štěstí ve Vaší práci. Honza - volič ODS
petr bendl ODPOVĚĎ: Priority jsem už zmínil v odpovědi na první otázku. Před minulými parlamentními volbami jsem působil jako stínový ministr dopravy a připravil koncepci dopravní politiky ODS. Po volbách jsem přenechal pozici ministra Aleši Řebíčkovi. Nejedná se rozhodně o žádný handl. Chci naplnit záměry, díky kterým ODS získala důvěru voličů. 26.1.2009 16:38
OTÁZKA: Dobry den pane Bendle, co budete, prosim, delat proti stavajici korupci na Ministerstvu dopravy a existujicim kartelum na trhu v Ceske republice? dekuji, Alice L. Alice
petr bendl ODPOVĚĎ: Máte-li jakékoli důkazy o korupci, obraťte se na Policii ČR. Za sebe říkám, že se budu snažit, aby počínání ministerstva bylo co nejprůhlednější a k veřejnosti se dostávalo co nejvíce informací. 26.1.2009 16:41
OTÁZKA: Dobrý den, co plánujete jako ministr udělat. Já bych viděl třeba tragickou dopravní obslužnost na východě republiky. Oblast Opavska a Ostravska je značně dopravně zaostalá. Jako řešení a propojení západu s východem bych viděl pokračování dálnice D11 z Hradce přes Opavu, Ostravu až na Slovensko. Taky, tak důležitý tah, jako je tah na Slovensko, je bez dálnice či rychlostní komunikace a plánovaná modernizace tomu nepomůže, protože pořád půjde o silnici I.třídy. Proč se to už konečně nevyřeší? Jakmile pojede např. Hyundai naplno, tak an těch cestách bude plno. Děkuji xxx
petr bendl ODPOVĚĎ: Stručně řečeno. Nemůžu, než s Vámi souhlasit. I já považuji co nejrychlejší výstavbu silnicie R35 od Hradce Králové po Mohelnici za prioritu. Jde v zásadě o jediné možné systémové řešení, které dlouhodobě ulehčí přetížené dálnici D1. 26.1.2009 16:45
OTÁZKA: Co dál s drahami pane ministře? Budete něco privatizovat? Nebo jak si představujete tlak na vyšší efektivitu tohoto molocha? Koloťuk
petr bendl ODPOVĚĎ: Bez existence konkurenčního prostředí se k zásadnímu zlepšení služeb Českých drah těžko dobereme. V tuto chvíli má tento dopravce na dráze v zásadě monopol. O to větší důraz je nutné klást na kvalitu vedení společnosti. K lepším podmínkám přispěje také budovaná železniční infrastruktura. Musím ale objektivně také uznat, že v posledních letech se řada spojení v osobní dopravě zrychlila a zlepšila. 26.1.2009 16:54
OTÁZKA: Pan minister, ako budete podporovať rozvoj nemotorovej, najmä cyklistickej dopravy? Jan
petr bendl ODPOVĚĎ: Cyklistická doprava by měla být prioritou zejména místní a regionální správy. Významnou finanční částkou ale přispívá i stát prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. V letošním roce by to mělo být, tuším, 80 miliónů korun na budování nových cyklostezek. 26.1.2009 16:56
OTÁZKA: Dobrý den, bude dále protěžována na státních zakázkách fy Servind, ve které má majetkový podíl vaše vžena, stejně jako při krajských zakázkách? Karel
petr bendl ODPOVĚĎ: Musím se proti tomuto nařčení jednoznačně ohradit. Na pomluvy tohoto typu jsem z politiky zvyklý. Pravda je ovšem taková, že ŽÁDNOU zakázku Středočeský kraj firmám mé ženy nikdy nezadal!!! Lze si to snadno ověřit na kraji. 26.1.2009 17:01
OTÁZKA: Prosím Vás, jaké chystáte na MD personální změny a kolika lidí se tyto změny budou týkat. Kolik pracovníků odejde a kolik jich přijde? Ondřej Tichý
petr bendl ODPOVĚĎ: Přicházejí se mnou nejbližší spolupracovníci. Změny se dotknou přibližně deseti lidí. 26.1.2009 17:13
OTÁZKA: Dobry den, pane ministre. Preji vam mnoho uspechu ve vasi nove funkci. Zajimalo by me, jestli uz mate komplet vybrany kolektiv svych spolupracovniku vcetne tiskove mluvci? Ilona
petr bendl ODPOVĚĎ: Děkuji za přání. Nečeká mě nic jednoduchého. Tým už v podstatě mám hotový. 26.1.2009 17:16
OTÁZKA: dobrý den pane Bendle, ikdyž jsem z Pardubic, fandil jsem vždycky středočeské ODS, teď jsem malinko v rozpacích, po vašem ústupu ve vaší podpoře stranického kolegy Béma, jakým směrem se teď vyvíjí váš vnitrostranický vztah? dále, co říkáte víkendovým výrokům pana Ratha ohledně strany Adolfa Hitlera? Přeji vám, ať se vám ve vládě daří, škoda že se musel rozloučit s ministerstvem zdravotnictví pan Julínek, měl dostat šanci svoji práci dotáhnout do konce, jaký je váš názor? martin
petr bendl ODPOVĚĎ: S Pavlem Bémem jsem nadále v kontaktu. Jediné, v čem jsme se názorově rozcházeli, je pohled na současnou trojkoalici. Osobně ji pokládám ze nejlepší možné řešení v dané situaci. Tím jsem také netajil. To, že dnes někdo v našem prostředí obhajuje jakékoli kroky Adolfa Hitlera a chce si z nich brát příklad, je neuvěřitelné. David Rath tak jen potvrdil, že se vidí v extrémistických vyjádřeních a politice blízké Miroslavu Sládkovi. Zarazilo mě také, že nebyl schopen k záměrům ČSSD čelit ekonomické krizi říct vlastně vůbec nic konkrétního. Pokud se týká ministerstva zdravotnictví, věřím, že nová ministryne najde, způsob, jak na pozitivní kroky Tomáše Julínka navázat. Z časových důvodů už nestihnu více odpovědí. Děkuji mnohokrát za zájem všech čtenářů. 26.1.2009 17:26

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.