Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Hostem iDNES.cz bude mluvčí aerolinek, který se stal pilotem

Cessna 210
velikost textu:
vydáno 6.11.2007 12:00
Vystudoval hudební produkci, pracoval v brněnských rádiích, nyní se stal pilotem. Dvaatřicetiletý Jan Čamek se minulý týden rozloučil s médií, když opustil místo tiskového mluvčího společnosti SkyEurope. U letadel ale zůstává, tentokrát zasedne přímo do kokpitu.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. listopadu 2007 do 12:45

OTÁZKA: Pokud vím, studoval jste i operní zpěv a patřil jste mezi nadějné dramatické basbarytony. na tuto oblast svých aktivit jste definitvně rezignoval? Marlén
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Nevím jestli jsem byl nadějný, každopádně mi zůstal vztah k vážné hudbě, chodím po antikvariátech a kupuji staré gramofonové desky, a zpívám si jen tak pro sebe:-) 6.11.2007 12:01
OTÁZKA: Dobrý den pane Čunku, vítejte ve světě letadel. anonym
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Mě už svět letadel přivítal dávno, nicméně děkuji za uvítání i vám:-) 6.11.2007 12:01
OTÁZKA: Dobrý den Jene, nebude se Vám stýskat po SkyEurope, případně po čem?? Mildakluk
Cessna 210 ODPOVĚĎ: SkyEurope jsou mojí srdeční záležitostí, k dochodu jsem se rozhodoval půl roku:-). Svět aerolinek je úžasný, ale nakonec ale zvítězila moje touha posunout svojí kancelář o patro výš. Stýskat se mi bude především po nějbližších spolupracovnících - zažili jsme společně nejenom v práci spoustu věcí a opravdu řádnou dávku srandy. Mosty samozřejmě nepálím, a už dnes večer se s velkou částí bývalých kolegů budeme společně potit na stacionárních kolech:-) 6.11.2007 12:11
OTÁZKA: Dobry den pane Camku a co zeny? TerSen
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Dobrý, díky za optání:-) 6.11.2007 12:12
OTÁZKA: nesníte i o něčem větším? co takhle raketoplán? Heduš
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Létání je hlavně neustálé sbírání znalostí a zkušeností, a to právě dělám bez ohledu na velikost letadla. Přijde-li někdy nabídka pilotovat něco většího, budu o tom přemýšlet. Vždycky mě bavila dopravní letadla, takže ani raketoplány nebo rakety do budoucna neplánuji:-) 6.11.2007 12:14
OTÁZKA: Jsem moc velky fanda do letání. Chci se zeptat, dalo by se s Váma setkat, popřipadě udělat nejakou exkurzi, rád ybc h viděl CESSNU z blízka anevím kdo by mi to umožnil. Děkuju. Daniel z Třince
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Pošlete kontakt na idnes@idnes.cz, zkusíme se dohodnout:-) 6.11.2007 12:20
OTÁZKA: Pivo nebo víno? vepřové nebo hovězí? Boeing nebo Airbus? Kika nebo Ikea? Kuba ze Žižkova
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Víno, kuřecí, Boeing, Ikea:-) 6.11.2007 12:20
OTÁZKA: Co Vás k tomuto vedlo? Je drahé na studie - kurzy, trenažery. Ny co tento balíček příjde? děkuji Zdenda
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Když máte nad hlavou bílou kondenzační čáru, a přemýšlíte kam asi to letadlo míří, takž vám to po těch letech začné být divné, proč pořád koukáte nahoru:-) Pak se párkrát proletíte a je to.. Tak na to člověk přijde:-) Je to celé velmi drahé, platíte za teoretické kurzy (dohromady asi 100 000 Kč), a hlavně za praktický výcvik - v ceníkových cenách jde minimálně o 900 000, ale já to raději nepočítal. je to ale tak, že každý měsíc přijde výplata, a vy to hned přepočítáte na hodiny, které za ní můžete nalétat. Když ale sedíte v kokpitu, a pod vámi mraky, víte, že to stojí za to:-) 6.11.2007 12:24
OTÁZKA: Jak je to s opravněním? Když můžete pilotovat Cesnu lze přesednout na velké dopravní letadlo nebo musíte absolovat další kurzy a jak je to moc finančně nákladné. Děkuji finka
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Jsem držitelem licence obchodního pilota a mám hotovou zkoušku teorie pro dopravního pilota. To znamená, že nyní létám jako rzv. obchoďák, ale že bych mohl jít prakticky na jakékoli letadlo. Na větší letadla (podle počtu sedaček, hmotnosti a na všechny jety) je třeba tzv typový výcvik - který platí buď zaměstnavatel za úvazek na několik let, nebo si ho zaplatíte sám (cca 750 000 na Boeing 737 nebo A320). 6.11.2007 12:26
OTÁZKA: Dobry den pane Camku, jaka byla Vase motivace zmenit pomerne dost drasticky svoji karieru, byt jste zustal ve stejnem odvetvi? Nechci se neslusne ptat na Vas prijem, ale slysela jsem, ze nastupni platy pilotu zacinaji na 30tis. mesicne hrubeho. Prijde mi to v porovnani s vynalozenymi naklady na pilotni licenci smesne. Jaky je Vas nazor? Dekuji za odpoved. Martina L.
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Zdravím. Platy se velmi různí podle společnosti. V dopravním létání (Boeingy, Airbusy atd.) jsou platy obecně vyšší, já si ale nemohu stěžovat. Pravda je, že invesice je obrovská, a mnohým pilotům se vrací jen velmi pomalu. 6.11.2007 12:28
OTÁZKA: Opustil jste před časem obrazovku, zmizel světu z očí, což asi je pro mnohé mediální "hvězdy" nepředstavitelné, co vás na té práci bavilo/nebavilo a proč ten radikální řez? Kolega
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Televizi jsem si chtěl především vyzkoušet, ale popravdě - příliš jsem k ní nepřilnul. Je to velký stres a velký tlak. Dodnes si pamatuji na to, jak sjem keště v 18.00 seděl na tiskovce na jednom ministerstvu, a protože byla Praha ucpaná, musel jsem metrem zpět do redakce, aby mohla reortáž ve zprávách v 19.00 být. To byl adrenalin, který mi opravdu nechybí:-) 6.11.2007 12:30
OTÁZKA: Studoval jste na JAMU s nějakým známým hercem / zpěvákem? Co říkáte na Brno? Petr
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Brno je bezva město, mám na něj krásné vzpomínky, přátele a rád se tam vracím. ZDRAVÍM DO BRNA!!! 6.11.2007 12:31
OTÁZKA: Jak dlouho létáte? A jak dlouho trvalo získání CPL a dalších kvalifikací na takovouhle raketu?:) Také by mě zajímalo, zda je problém se zdravotní certifikací, když jsem absolvoval laserovou operaci očí... Docela bych Vás rád následoval (je mi 25), ale tohle by mi mohlo udělat čáru přez rozpočet... Díky za odpověď a šťastná přistání! Petr Petr
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Výcvik mi trval celkem cca 2,5 roku všetně všech teoretických zkoušek. Laserová opreace pokud vím dříve nebyla přípustná, dnes ale je běžná. Doporučuji se domluvit na vyšetření na ULZ, tam jsou na očním velmi příjemní a určitě vám poradí, i já jsem řešil podobný problém:-). I vám hodně šťastných přistání! 6.11.2007 12:34
OTÁZKA: Dobrý den, říká se, že piloti berou velké peníze. Jak je to? anonym
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Jak kdo a jak kde:-) V dopravním létání je významný platový posun až s povýšením na kapitána. Plat druhého pilota je dobrý, ale nikoliv tak dobrý, aby se někomu protočily panenky:-) 6.11.2007 12:35
OTÁZKA: Dobrý den, může se člověk naučit létat jen na počítačovém simulátoru? Jinými slovy - uměl bych jako vášnivý PC letec něco, kdybych sedl do stejného stroje v reálu? Novotný
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Simulátor pomůže při orientaci v přístrojích, pochopení základních pravidel přístrojového létání. Nenaučí vás ale cítit letadlo - musíte počítat s tím, že u simulátoru stále sedíte na zemi, v letadle přibude ještě další rozměr. A než si zvyknete na pohyb v trojrozměrném prostoru, bude tonějaký pátek trvat:-) Nicméně - myslím že simulátor je pro výcvik důležitá a dobrá pomůcka. 6.11.2007 12:37

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.