Hostem iDNES.cz bude mluvčí aerolinek, který se stal pilotem
vydáno 6.11.2007 12:00
Vystudoval hudební produkci, pracoval v brněnských rádiích, nyní se stal pilotem. Dvaatřicetiletý Jan Čamek se minulý týden rozloučil s médií, když opustil místo tiskového mluvčího společnosti SkyEurope. U letadel ale zůstává, tentokrát zasedne přímo do kokpitu.
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. listopadu 2007 do 12:45
OTÁZKA:
Jak dlouho trvá, než se to člověk naučí, a kolik to stojí. Díky
Michal
ODPOVĚĎ:
Mě trvalo všechno od nuly do začátku profesionálního létání 2,5 roku. Při zaměstnání to ale není žádná sranda:-)
6.11.2007 12:38
OTÁZKA:
Dobrý den,
napadlo Vás někdy zazpívat si v pilotní kabině? A je to vůbec možné, nebo by to letečtí dispečeři, se kterými je pilot ve spojení, nedovolili? Děkuji
mirka
ODPOVĚĎ:
Zpívat si člověk v letadle klidně může, pokud by tím neohrozil bezpečnost letu a pokud by tím nepřivedl ostatní členy posádky k šílenství:-)
6.11.2007 12:39
OTÁZKA:
Dobrý den, jaky je rozdil mezi pilotem mensich letadel a velkych dopravnich? Myslim tim, jestli je potřeba jiná škola?
alcatel
ODPOVĚĎ:
Jak už jsem napsal výše, jde o stejný základní výcvik.
6.11.2007 12:41
OTÁZKA:
Dobrý den, jak to vidíte s uplatněním mladých CPL pilotů u SkyEurope ? Mají šanci i "dvoustovkáři", nebo je to beznadějné ? A jak je to s typovkou, platí ji oni, nebo pilot sám ?
Petr
ODPOVĚĎ:
neznám podrobnosti, ale velmi záleží na tom, kdo je v konkurzu přihlášený a jaká je momentální potřeba. Piloti s typovkou mají nezanedbatelnou výhodu, ale není pravidlem, že by měli přednost.
6.11.2007 12:42
OTÁZKA:
Dobrý den, mému muži je, stejně jako většině lidí v jeho věku, 52 let. Chtěli jsme se zeptat, kolik vlastně stojí ta licence? díky
Milada Nachtmanová-Rachmaninov
ODPOVĚĎ:
Licence soukromého pilota přijde na cca 150 000 Kč, samozřejmě každá další vyšší kvalifikace stojí další peníze v řádu statisíců.
6.11.2007 12:43
OTÁZKA:
Jak překonáváte strach z toho, že při letu máte pod sebou "díru" a za sebou desítky pasažérů?
Jan Vedral
ODPOVĚĎ:
V kokpitu se člověk soustředí na úplně jiné věci, než že za jeho zády někdo baští sendvič:-) V kokpitu je tolik přístrojů a přepínačů, že to pilota dokáže poměrně dobře zabavit po celou dobu letu a na strach čas nemá:-)
6.11.2007 12:44
OTÁZKA:
Dobry den, jak dlouha doba uplynula od okamžiku rozhodnuti, ze budete letat, do doby kdy jste usedl do kokpitu C421? Preji mnoho uspechu. Ales F
Ales F
ODPOVĚĎ:
Díky za přání:-) Cesta trvala od května 2005 do listopadu 2007:-)
6.11.2007 12:45
OTÁZKA:
Je mi 35 let. Žádné zkušenosti s létáním nemám. Kdybych se nyní rozhodl, že se jím začnu živit, jak dlouho mi to bude trvat a mám vůbec šanci? Je o piloty zájem?
leader
ODPOVĚĎ:
Věk je jeden z limutujících faktorů. Pokud by jste se rozhodl okamžitě, mohl by jste výcvik zvládnout kompletně cca za 2 roky. Očekává se, že poptávka po pilotech v Evropě v nejbližších letech poroste, ale zda se uplatníte bude záležet trichu i na štěstí - musíte být v pravý čas na pravém místě:-)
6.11.2007 12:47
OTÁZKA:
Nebojíte se teroristů?
Betty C.
ODPOVĚĎ:
Jsem si vědom jejich existence, ale nebojím se:-)
6.11.2007 12:48
OTÁZKA:
zdravím.
co akro?
a je něco co by pánové z sli neměli vědět :-) ?
díky
tom@s
ODPOVĚĎ:
SLI se jmenuje Úřad pro civilní letectví, a o pilotech vědí opravdu všechno:-). Rukama jim projde každý několikrát při teoretických zkouškách, zkoušce z angličtiny, přezkoušení po dokončení jednotlivých výcviků...
Akrobacie mě neláká, ale baví mě tzv. přesné létání - musíte lětet přesně na čas a ještě hledáde po trati fotky. Je to navíc dobrý způsob jak letadlo dostat do ruky.
6.11.2007 12:52
OTÁZKA:
Pozdravujte tetu Albinu
Picmoch
ODPOVĚĎ:
Vyřídím:-)
6.11.2007 12:53
OTÁZKA:
Dobrý den, co vás přimělo takto radikálně změnit povolání?
Jana
ODPOVĚĎ:
Tak náhlé to nebylo. Už na Primě jsem si uvědomil, že mě to táhne do oblak - a řekl jsem si, že je to TEĎ anebo NIKDY, a pustil jsem se do toho. Když jsem byl na přijímacím pohovoru u SkyEurope, netajil jsem se s tím, že do budoucna chci létat. Možná to ale bylo právě to, proč jsem nakonec byl ke SkyEurope přijat:-)
6.11.2007 12:54
OTÁZKA:
Dobry den pane Čamku, jaký jste pilot? Nevíte, proč se v malých letadlech pozvracím, ale v Boeingu mě nic není? Může za to pilot? Díky za odpověď.
Kuba ze Žižkova
ODPOVĚĎ:
Malé letadlo je citlivější na turbulence:-). Co v Boeingu sotva pocítíte jako malé zadrncání je s malým letadlem pořádné zatřesení. Nicméně Cessna 421 C rozhodně malá není - maximální vzletová hmotnost 3,5 tuny, rychlost cca 400 Km/hod, dostup 8 km.
Aby se vám nedělalo špatně, stačí se dívat na nějaký bod na horizontu a moc nepohybovat hlavou, pak bude ok:-)
Jaký jsem pilot musí posoudit druzí:-)
6.11.2007 12:55
OTÁZKA:
a co Škrlová?
Betty C.
Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat
předchozí | 1 2 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.