Hostem iDNES.cz bude mluvčí aerolinek, který se stal pilotem

Cessna 210
velikost textu:
vydáno 6.11.2007 12:00
Vystudoval hudební produkci, pracoval v brněnských rádiích, nyní se stal pilotem. Dvaatřicetiletý Jan Čamek se minulý týden rozloučil s médií, když opustil místo tiskového mluvčího společnosti SkyEurope. U letadel ale zůstává, tentokrát zasedne přímo do kokpitu.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. listopadu 2007 do 12:45

OTÁZKA: Jak dlouho trvá, než se to člověk naučí, a kolik to stojí. Díky Michal
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Mě trvalo všechno od nuly do začátku profesionálního létání 2,5 roku. Při zaměstnání to ale není žádná sranda:-) 6.11.2007 12:38
OTÁZKA: Dobrý den, napadlo Vás někdy zazpívat si v pilotní kabině? A je to vůbec možné, nebo by to letečtí dispečeři, se kterými je pilot ve spojení, nedovolili? Děkuji mirka
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Zpívat si člověk v letadle klidně může, pokud by tím neohrozil bezpečnost letu a pokud by tím nepřivedl ostatní členy posádky k šílenství:-) 6.11.2007 12:39
OTÁZKA: Dobrý den, jaky je rozdil mezi pilotem mensich letadel a velkych dopravnich? Myslim tim, jestli je potřeba jiná škola? alcatel
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Jak už jsem napsal výše, jde o stejný základní výcvik. 6.11.2007 12:41
OTÁZKA: Dobrý den, jak to vidíte s uplatněním mladých CPL pilotů u SkyEurope ? Mají šanci i "dvoustovkáři", nebo je to beznadějné ? A jak je to s typovkou, platí ji oni, nebo pilot sám ? Petr
Cessna 210 ODPOVĚĎ: neznám podrobnosti, ale velmi záleží na tom, kdo je v konkurzu přihlášený a jaká je momentální potřeba. Piloti s typovkou mají nezanedbatelnou výhodu, ale není pravidlem, že by měli přednost. 6.11.2007 12:42
OTÁZKA: Dobrý den, mému muži je, stejně jako většině lidí v jeho věku, 52 let. Chtěli jsme se zeptat, kolik vlastně stojí ta licence? díky Milada Nachtmanová-Rachmaninov
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Licence soukromého pilota přijde na cca 150 000 Kč, samozřejmě každá další vyšší kvalifikace stojí další peníze v řádu statisíců. 6.11.2007 12:43
OTÁZKA: Jak překonáváte strach z toho, že při letu máte pod sebou "díru" a za sebou desítky pasažérů? Jan Vedral
Cessna 210 ODPOVĚĎ: V kokpitu se člověk soustředí na úplně jiné věci, než že za jeho zády někdo baští sendvič:-) V kokpitu je tolik přístrojů a přepínačů, že to pilota dokáže poměrně dobře zabavit po celou dobu letu a na strach čas nemá:-) 6.11.2007 12:44
OTÁZKA: Dobry den, jak dlouha doba uplynula od okamžiku rozhodnuti, ze budete letat, do doby kdy jste usedl do kokpitu C421? Preji mnoho uspechu. Ales F Ales F
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Díky za přání:-) Cesta trvala od května 2005 do listopadu 2007:-) 6.11.2007 12:45
OTÁZKA: Je mi 35 let. Žádné zkušenosti s létáním nemám. Kdybych se nyní rozhodl, že se jím začnu živit, jak dlouho mi to bude trvat a mám vůbec šanci? Je o piloty zájem? leader
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Věk je jeden z limutujících faktorů. Pokud by jste se rozhodl okamžitě, mohl by jste výcvik zvládnout kompletně cca za 2 roky. Očekává se, že poptávka po pilotech v Evropě v nejbližších letech poroste, ale zda se uplatníte bude záležet trichu i na štěstí - musíte být v pravý čas na pravém místě:-) 6.11.2007 12:47
OTÁZKA: Nebojíte se teroristů? Betty C.
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Jsem si vědom jejich existence, ale nebojím se:-) 6.11.2007 12:48
OTÁZKA: zdravím. co akro? a je něco co by pánové z sli neměli vědět :-) ? díky tom@s
Cessna 210 ODPOVĚĎ: SLI se jmenuje Úřad pro civilní letectví, a o pilotech vědí opravdu všechno:-). Rukama jim projde každý několikrát při teoretických zkouškách, zkoušce z angličtiny, přezkoušení po dokončení jednotlivých výcviků... Akrobacie mě neláká, ale baví mě tzv. přesné létání - musíte lětet přesně na čas a ještě hledáde po trati fotky. Je to navíc dobrý způsob jak letadlo dostat do ruky. 6.11.2007 12:52
OTÁZKA: Pozdravujte tetu Albinu Picmoch
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Vyřídím:-) 6.11.2007 12:53
OTÁZKA: Dobrý den, co vás přimělo takto radikálně změnit povolání? Jana
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Tak náhlé to nebylo. Už na Primě jsem si uvědomil, že mě to táhne do oblak - a řekl jsem si, že je to TEĎ anebo NIKDY, a pustil jsem se do toho. Když jsem byl na přijímacím pohovoru u SkyEurope, netajil jsem se s tím, že do budoucna chci létat. Možná to ale bylo právě to, proč jsem nakonec byl ke SkyEurope přijat:-) 6.11.2007 12:54
OTÁZKA: Dobry den pane Čamku, jaký jste pilot? Nevíte, proč se v malých letadlech pozvracím, ale v Boeingu mě nic není? Může za to pilot? Díky za odpověď. Kuba ze Žižkova
Cessna 210 ODPOVĚĎ: Malé letadlo je citlivější na turbulence:-). Co v Boeingu sotva pocítíte jako malé zadrncání je s malým letadlem pořádné zatřesení. Nicméně Cessna 421 C rozhodně malá není - maximální vzletová hmotnost 3,5 tuny, rychlost cca 400 Km/hod, dostup 8 km. Aby se vám nedělalo špatně, stačí se dívat na nějaký bod na horizontu a moc nepohybovat hlavou, pak bude ok:-) Jaký jsem pilot musí posoudit druzí:-) 6.11.2007 12:55
OTÁZKA: a co Škrlová? Betty C.

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.