Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čtenářům odpoví konkurzní správce Fischerova majetku

Dopravní letadla společnosti Fischer
velikost textu:
vydáno 27.11.2007 11:00
Když před čtyřmi lety prodal Václav Fischer svou potápějící se firmu Karlu Komárkovi, vše vypadalo idylicky. Nyní se strany soudí a svorně tvrdí, že kdyby to bývaly věděly, nikdy by se do obchodu nepustily. Na pozadí soudních sporů se ptejte správce konkurzní podstaty Fischerova majetku Josefa Cupky.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 27. listopadu 2007 do 11:15

OTÁZKA: Kolik s panem Fischerem vedete soudních sporů? Vokoun
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Osobně jako správce konkursní podstaty nevedu s panem Fischerem žádný soudní spor. Pan Fischer se soudí se svými věřiteli o to, zda má či nemá být prohlášen konkurs na jeho majetek. Pokud vím, tento spor je nyní ve stádiu dovolání před Nejvyšším soudem ČR, kam se Fischer dovolal. Sám pak vedu soudní spor o vyloučení letadel z konkursní podstaty se společností AMF. Je pravda, že pan Fischer si někdy plete, kdy jedná se mnou jako on a kdy jedná jako jednatel AMF. Dá se říct, že jeho chování může působit někdy schizofrenně. U soudu si běžně zaměňuje své postavení, naposledy dokonce mohutně pleadoval sám proti sobě. 27.11.2007 11:56
OTÁZKA: Máte kupce na letadla? Pokud ano, kdo je chce koupit? Myš tryskomyš
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Během mého působení ve funkci jsem měl několik velmi vážných zájemců o koupi nebo dlouhodobý pronájem letadel. Bohužel transakce byly vždy zablokovány ze strany pana Fischera, resp. AMF. Obávám se, že do rozhodnutí soudu není možné letadla prodat. Je tedy v zájmu všech zúčastněných aby soudy v těchto sprorech rozhodly co nejdříve. 27.11.2007 11:59
OTÁZKA: Komunikujete s panem Fischerem? Fifi
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Jsem povinnen s panem Fischerem komunikovat v rámci výkonu své funkce. Bohužel v praxi je to komunikace velmi obtížná a komplikovaná. Například evidence finančních toků u pana Fischera je z jeho strany cíleně zmařována. Dnes s určitým odstupem již mohu konstatovat, že skutečné vystupování je v příkrém rozporu s tím, co o osobě tvrdí v médiích. Jako správce jsem již ale na obstrukce ze strany úpadců zvyklý. Není to nic nového. 27.11.2007 12:03
OTÁZKA: proč nezahrne spravce do konkurzni podstaty i cestovni Tomi Tour, ve které pan Fischer podnika? franta
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Díky, že to říkáte. Ten pocit mám také. Na druhou stranu je nutné vidět - jak jsem již zde odpovídal - že jsem povinnen se stritktně držet v prostoru, který mému působení vymezuje zákon. Tomi Tour formálně s panem Fischerem nesouvisí. To je kámen úrazu. Podal jsem tedy alespoň na Tomi Tour žalobu na vydání bezdůvodného obohacení, které získávají ze spolupráce s panem Fischerem. Pan Fischer pracuje prý pro Tomi Tour zadarmo. Nemá tak zcela logicky příjmy k úhradě svých závazků. Říkejte mi ale, že opravdu zadarmo pracuje a že nedostává žádné příjmy tak říkajíc bokem. Celá tato situace ale docela jasně ukazuje jak dalece pan Fischer a jeho spolupracovníci obcházejí zákon a jak se stavějí čelem/zády ke svým závazkům. Běžné lidi to musí asi docela štvát..... 27.11.2007 12:13
OTÁZKA: Proč jste do konkurzu zahrnul i letadla, které nepatří panu FIscherovi? Miki
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Nesouhlasím s Vaším názorem. Jsem přesvědčen, a v mém názoru mě podporuje řada právních rozborů a analýz, které jasně říkají, že majitelem letadel je pan Fischer jako spoluvlastník komanditní společnosti AMF. Samozřejmě respektuji 25% podíl pana Meiera ve společnosti AMF. Není pravda, co tvrdí pan Fischer, že by jeho společník byl prodejem letadel poškozen. Ostatně mne dosud za celou dobu v této záležitosti ani jednou nekontaktoval. Zákony mi nedovolují do konkusu zapsat pouze 75% podíl pana Fischera. Zapsána jsou celá letadla. Pan Meier by byl po prodeji letadel vypořádán s ohledem na velikost jeho podílu. 27.11.2007 12:20
OTÁZKA: Myslíte si, že se soudy s panem Fischerem vlečou neúměrně dlouho? Lucinka
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Tento názor v žádném případě nesdílím. S ohledem na komplikovanost celého sporu považuji délku dvou let jako běžnou a přiměřenou. Navíc délku soudních sporů prodlužuje i sám pan Fischer podáváním odvolání proti rozhodnutí o prohlášení konkursu. Naopak, nepříjemná je ta skutečnost, že ohledně prodeje letadel neumějí soudy dřív rozhodnout alespoň předběžně. U věci takové hodnoty je samozřejmě lepší soudit se o peníze. 27.11.2007 12:23
OTÁZKA: Pan Fischer uvádí, ze má podíl ve společnostech ve španělsku. Je také zahrnut do konkurzu? Vašek
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Do soupisu konkursní podstaty smím zahrnovat zásadně věci a jiné majetkové hodnoty, které se nalézají na území České republiky. 27.11.2007 12:25
OTÁZKA: Dobrý den. Tvrdíte, že letadla jsou součástí Fischerova majetku. On tvrdí, že jsou společnosti AMF, ve které vlastní většinu. Nakolik tedy může být menšina vlastníků překážkou v rozhodování, že letadla spadají do konkurzu na majetek pana Fischera? Petr
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Překážkou v rozhodování není menšina vlastníků (25% pana Meiera), ale samotný pan Fischer, který jako jednatel AMF zuřivě prodeji brání. Asi čeká na příležitost, jak zažalovat stát (viz. hrozba arbitráží)coby domnělý zahraniční investor. 27.11.2007 12:27
OTÁZKA: Chtěl bych říci, že se mi nelíbí způsob šikany p. Fischera. Proč bu blokujete jeho majetek (ona 2 letadla Fischer air), která údajně bohatě pokryjí onen "dluh"? Komu se nelíbí, že p. Fischer byl úspěšný? Proč by člověk nebo soukromá banka půjčovali DOBROVOLNĚ peníze předlužené společnosti???? Celá kauza působí nevěrohodně a přijde mi vykonstruovaná. Ostatně jako mnoho jiných v ČR. Horolezec-29
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Kdo myslíte, že pana Fischera šikanuje. Snad já, jako správce jeho konkursní podstaty. Existuje problém, kterým jsou nezaplacené závazky pana Fischera. O tom rozhodl soud a uložil mi, abych tuto situaci řešil. Správně říkáte, že blokuji jeho majetek. Ten totiž patří ze zákona do soupisu konkursní podstaty. Vše je tedy v pořádku. Pokud se někdo nachází v úpadku v ČR i SRN nepovažuji tuto situaci rozhodně za znamení úspěchu. Výsledkem podnikání pana Fischera, které bylo financováno úvěry bank, jsou pravomocně uznané dluhy 1,25 mld. Kč. Bez emocí, to jsou čísla. 27.11.2007 12:33
OTÁZKA: Pan Fischer říká, že mu protizákonně a neoprávněně zadržujete letadla na letišti. Jak je to možné? To už u nás opravdu neexistuje spravedlnost? Filipek
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Na tuto otázku jsem již odpovídal. Letadla jsou součástí konkursní podstaty úpadce Václava Fischera a zároveň součástí konkursní podstaty úpadce Charter Air. Nejsou tedy ani neoprávněnně natož nezákonně zadržována na letišti v Ruzyni. O vyloučení letadel z konkursní podstaty pana Fischera dosud nepadl pravomocný rozsudek, v druhém případě naopak pravomocně potvrdil správnost soupisu do konkursní podstaty Charter Airu. Panu Fischer má pravdu, že jsem v rámci výkonu své funkce zadržel jeho letadla. 27.11.2007 12:38
OTÁZKA: Vážený pane, v době , kdy společnosti Fischer, zcela přesně Fischer s.r.o. a Cestovní kancelář Fischer, a.s. jsem pracovala v účtárně jeho společností. Zrovna jsem ho nemilovala ( na můj vkus byl moc přísný a pedantský), ale faktem je, že úvěry měly společnosti a pan Fischer za ně jen ručil. Mohl byste nám prosím objasnit, přroč si myslíte, že se jednalo o jeho osobí úvěry. Dle mého jste mu zabavil majetek neoprávněně. vera
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Rozdíl mezi "ručením" a "dlužnictvím" je v právním řádu jasně vymezen. Pan Fischer je dlužníkem - i když sám tvrdí, že pouze ručitelem. Opět jeho tendence věci prezentovat jinak než ve skutečnosti jsou. 27.11.2007 12:40
OTÁZKA: Jak jste vlastně přišel na tu miliardu , kterou Vaši zadavatelé po Fiserovi chtějí ? Mluvíte o miliardě. Působím v bance, která skupinu Fischer financovala vzpomínám si, že úvěry měly společnosti, které nakonec pan Komárek dal do konkurzu. Jediná Cestovní kancleář Fischer, která dnes existuje dál úvěry neměla. Pan Fišer - alespoň v Česku - také ne Prosím o vzsvětlení Bankéř
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Pokud se považujete za odborníka na oblast závazků pana Fischera, rád uvítám Vaši pomoc. Zatím se do konkursního řízení přihlásili pouze věřitelé, jejihž byl pan Fischer osobní dlužník. Tuhle skutečnost neumím změnit. Navíc jsem na žádné pohledávky sám nepřišel. Pohledávky přihlašují zcela mimo správce konkursní věřitelé. Správce je může nanejvýš popřít co do pravosti, důvodu a výše. To jsem také v několika případech učinil. Výsledkem je to, že některé pohledávky skutečně pravomocně přihlášeny nebyly, jiné naopak ano. Výsledná suma pravomocně přezkoumaných a přihlášených pohledávek je 987 milionů Kč. 27.11.2007 12:45
OTÁZKA: Co si myslite o panu Komarkovi? Je to slušný člověk nebo král soudních síní, jak se psalo nedávno? pepa m.
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Osobně jsem se s panem Komárkem nikdy nesetkal. V rámci výkonu práce správce konkursní podstaty jsem jednal s lidmi z některých jeho společností. Jejich jednání a chování bylo vždy naprosto férové a věcné. Ze svých zkušeností nemám jediný důvod si o panu Komárkovi myslet cokoliv negativního. 27.11.2007 12:47
OTÁZKA: Vysvětlete prosím: - proč jste sepsal Fischerův majetek v Čr, když víte, že konkurz v ČR dle práva EU nesmí probíhat. Zkrátka jste to hoši nestihli, Němci byli rychlejší. Divné je mi také, že německé soudy veěškeré české pohledávky zamítly a český soud je uznal. Není v tom nějaký podvod typu soudce Berka. Nebojíte se trestní odpovědnosti ? Jarda Souček
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Velmi se mýlíte. Konkurs v České republice na majetek Václava Fischera byl pravomocně prohlášen. Rozhodovaly tedy o tom dva soudy. Stejně byl konkurs prohlášen i v Německu. Otázka časové priority je pouze indikativní vzhledem k možnosti sepisovat majetek úpadce i v zahraničí. Tu, jak jsem již řekl, v současné době nemám. Mé působení je sktriktně omezeno na území ČR. Podle mých informací, některé z pohledávek přihlášených do konkursu v Německu, správce popřel - stejně jako jsem popíral pohledávky i já. Nemám informaci, že by snad "české" pohledávky popřel soud. Německý soud o této věci nikdy nerozhoval. Spíše to považuji za další účelové a nepravdivé prohlášení pana Fischera. 27.11.2007 12:53
OTÁZKA: Pane cupko, pan Komarek koupil spolecnosti a ty se kupuji i s uvery a dluhy, zvlast kdyz je to za 3*1 KC. Kdyz vy koupite mou spolecnost ktera ma uver nesplacenej, tak koupite i i ten nesplacenej uver a je ted na Vas jako vlastnikovy to splacet. Nevim proc by mel Man Fischer platit za Firmy pana Komarka , ten koupil vse to jest i uvery a dluhy. A pak nevim proc porusujete pravo EU ktere je prvotni a vyhlasite konkur kdyz Fischer ho vyhlasil na sebe v Nemecku drive a ten nemecky soud Kamarka odpalkoval protoze vedel ze chce Fischera obrat. Porusujete zakon. Stydte se . Tomu vy rikate spravedlnost. Jste jen banda najenych vyberci. Jiri Holik
Dopravní letadla společnosti Fischer ODPOVĚĎ: Nepřísluší mi mluvit za společnosti pana Komárka. Podle dostupných informací tomu ale nebylo tak, jak uvádíte. Nestydím se, protože zákon neporušuji. Je mi líto, že zaznívají názory založené na tak nízkém právním vědomí. Dluhy se platí. To je základ práce správce konkursní podstaty. Pan Fischer je přesně v této situaci. V konkursu na jeho majetek jsou přihlášeny samozřejmě pohledávky za panem Fischerem; nikoliv za žádnými společnostmi. To je jiná kapitola. 27.11.2007 12:59

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.