Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

On-line rozhovor s šéfem českého Kapsche

Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR
velikost textu:
vydáno 2.1.2007 14:56
Prvního ledna se na českých dálnicích začalo od vozidel nad 12 tun vybírat elektronické mýtné. Na výstavbu mýtného systému a první zkušenosti z provozu se můžete ptát Karla Feixe, generálního ředitele Kapsche pro ČR.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 2. ledna 2007 do 15:09

OTÁZKA: Dobrý den. Proč je kauce na jednotku mnohonásobně vyšší než v rakousku? Ty peníze vybrané jako zálohy leží na účtech firmy Kapsch, nebo kdo s nimi může během té doby disponovat? Děkuji. p.F.
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Dobrý den, zdravím čtenáře iDNES. Rozhodnutí o výši vratné kauce za palubní jednotku bylo plně v kompetenci MDČR. Její cena odpovídá stanovení obchodního plánu, který si stát dal pro zavedení mýtného systému. 2.1.2007 15:07
OTÁZKA: Zdravím Vás. Kolik bran jede v současnosti na dieselagregáty a do kdy odhadujete, že zmizí poslední z nich. Tu naftu do nich kupujete vy a účet posíláte ministerstvu dopravy? Jana
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: V současné chvíli je to zhruba 150 bran. Naši subdodavatelé, kteří mají tuto problematiku na starosti, se zavázali k realizaci klasických elektrických přípojek v řádu několika následujících měsíců. Toto řešení jde plně na náklady společnosti Kapsch. 2.1.2007 15:08
OTÁZKA: Dobrý den. Vyhodnocovali jste už nějak, jestli se kamiony vrhly na objízdné trasy? Nebo ten dnešní provoz nějak více méně odpovídá predikcím? Kotrč
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Příjemně nás překvapil počet mýtných transakcí a výše peněz vybraných pro stát. Předpoklady MDČR na počet palubních jednotek mezi uživateli byly obrovsky překročeny. Současný stav je tedy 72 tisíc OBU jednotek aktivovaných a dodaných zákazníkům. Sledování objíždění zpoplatněných komunikací patří do činností, kterými se zabývá MDČR a jiné státní instituce. 2.1.2007 15:13
OTÁZKA: Dobrý den, nemyslíte, že by měly mýto platit i kamiony, co váží míň, než 12 tun? Těch různých aviářů na silnicích smrdí taky dost... Fantomas
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Obecný trend v Evropě i ve světě je jasný - mýto platí nákladní doprava od 3,5 tuny. Výjimkou je snad pouze Německo. 2.1.2007 15:14
OTÁZKA: Dobrý den. Tak se nám to konečně rozebhělo. Ale nejde mi na rozum, jak je možné, že kolem toho bylo tolik povyku a tahanic. To přece není normální.... (nebo je?). Může za ty zmatky podle vás nekdo na min. dopravy, na soudu, úohs, nepřející konkurenti, nebo to někdo taky torchu nezvládl u vás? Jak hodnotíte příčiny toho, co se kolem mýta za celý loňský rok vynořilo? J.T.
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Je to zakázka velkého rozsahu, která logicky poutá pozornost nejen konkurence, ale i médií, politiků a nejrůznějších lobbyistů. Myslím, že k tomu nepřispěla ani nepřehledná politická situace, kterou přinesly loňské patové volby. I přes nepříznivou kampaň jsme splnili, co jsme státu slíbili a teď tváří v tvář pozitivním výsledkům prvních dnů ostrého provozu doufáme, že neobjektivní kritiky ustanou. 2.1.2007 15:17
OTÁZKA: Dobrý den, kolik procent aut podle Vás bude jezdit na černo, aniž byste je odhalili? Díky a pěkný den Sluka Svraskalá
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Zkušenosti z jiných projektů, které jsme realizovali (ve více než 30 zemích světa), ale i z prvních dvou dnů ostrého provozu, ukazují, že šance uniknout placení mýtného je minimální. Efektivita našich řešení je přes 99 % veškerého provozu. 2.1.2007 15:19
OTÁZKA: Dobry den pane rediteli mistni pobocky, chtel bych se zeptat jestli kapsch umoznuje vyber mezi satelitnim systemem a "ramovym". pokud neumoznuje chtel bych vedet kdy prejdete na system Galileo pokud tedy prejdete. Dekuju Radek
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Na systém Galileo je možné přejít jedině tehdy, když bude Galileo v provozu. To se stane nejdříve v roce 2012. Do té doby je možné využívat pro satelitní výběr mýtného pouze dnes již zastaralou GPS (ve vzduchu již 40 let), která ale neumožňuje zdaleka tak vysokou efektivitu řešení jako mikrovlnné technologie. To je také důvod, proč jsme v tendru České republice nabídli právě mikrovlnné řešení. Koneckonců, jestli se dnes dopravcům nelíbí platit vratnou kauci za OBU 1550 Kč, tak v satelitním řešení by zaplatili minimálně 250 Euro a to nevratně. 2.1.2007 15:26
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, je zajímavé, že již půl roku před vyhlášením výsledků výběrového řízení se vědělo, že zvítězí právě Vaše firma. Kolik Vás to stálo? Klemix
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Naše konkurence se již dopředu obávala naší nabídky do tendru, protože máme více než 60 % světového trhu s elektronickými mýtnými systémy a jsem proto číslo 1 na světě. K objektivní pozici Kapsche coby favorita tendru samozřejmě přispěl i fenomenální úspěch rakouského mýtného projektu uvedeného do provozu v roce 2004. Můžeme se domnívat, že vypouštění jména Kapsch do médií jako vítěze již dopředu, bylo strategií konkurentů. Takto by šlo bez důkazů znevěrohodnit jakýkoliv tendr. 2.1.2007 15:30
OTÁZKA: Dobry den, kdy je v planu placeni mytneho pro osobni auta? Kolik celkem vystavba stala a proc jste si v jednom rozhovoru v novinach stezoval, ze jste meli problem s udelenim stavebnich povoleni? Diky za odpovedi. eva k.
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Otázka placení mýtného osobními automobily je otázkou politického rozhodnutí. V zámoří náš systém používáme už i pro placení osobních vozidel, jako například v Austrálii, Chile nebo Argentině. K druhé části otázky - jak nás informovali naši subdodavatelé, v řadě případů nedocházelo k vyřizování žádostí o stavební povolení ani v těch nejzazších možných termínech. Mohla za tím být i určitá negativní kampaň samospráv, které dopředu prohlašovaly bez objektivních důvodů, že státem vybraných mýtný systém nepodpoří. 2.1.2007 15:35
OTÁZKA: Můžu nějak obelstít mýto tím, že si zasviním SPZ a budu doufat, že ji kamera nepřečte a nebudu platit(pokud zároveň na dálnici nenarazím na celníky)? česmaďák
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Vaše SPZ by musela být buď zakrytá nebo opravdu hodně znečištěná, aby si s jejím přečtením neporadily automatické kontrolní systémy nebo případný manuální dohled. I tyto případy předáváme mobilní kontrole celníků, kteří takové vozidlo zastaví a pokutují. Řidič totiž ze zákona odpovídá za čitelnost své SPZ. 2.1.2007 15:38
OTÁZKA: Kdy předpokládáte, že bude nahrazená mikrovlnná technologie..modernější - viz. systém družic..Děkuji Jarda
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Odmítám prohlášení, že mikrovlnná technologie je zastaralejší, než stávající satelitní. Vždyť americká GPS je v činnosti již desítky let a jde pouze o pasivní lokaci polohy. Určité nové možnosti nabídne Galileo, který však bude spuštěn do komerčního využívání nejdříve v roce 2012. Ale i potom bude mít mikrovlnná technika své jednoznačné výhody na dálnicích a silnicích s vysokou hustotou provozu a rozhodně ve městech. 2.1.2007 15:41
OTÁZKA: Dobrý den. Udělal někdo srovnávací (teoretickou) analýzu množství vybraných financí prostřednictvím prodeje dálničních známek a Vaším (naším):-) současným systémem? mautin
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Tyto analýzy a odhady si dělalo ministerstvo vnitra a minsiterstvo dopravy. To závisí na velikosti hustoty provozu, ale čisté výnosy z mýtného budou minimálně třikrát vyšší, než z dálničních známek. 2.1.2007 15:43
OTÁZKA: Už Vám z Novy dali bednu šampaňského? Ondřej
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Dobrá otázka. Očekávám, že generální ředitel TV Nova splní sázku a předají nám bednu šampaňského v živém vysílání, tedy tak, jak byla sázka zavřena. 2.1.2007 15:44
OTÁZKA: Dobrý den, dokážete říci, kdy bude spuštěn provoz bran i na silnicích první třídy? Uvažujete i o výstavbě bran v centru Prahy ? Libor
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Mýtný systém na silnicích I. třídy bude vystavěn a spuštěn, jakmile dojde k dohodě s MDČR. Ministerstvo jako zadavatel má právo požádat generálního dodavatele o to, aby navrhnul změnu použité technologie pro silnice nižších tříd. U druhé části otázky - Pokud existuje odborná diskuse o vhodnosti satelitní nebo mikrovlnné technologie pro silnice, v případě městského mýta je jednoznačně výhodnost mikrovlnného řešení nepozpochybnitelná! Ve městech není třeba stavět žádné speciální železné konstrukce, lze využívat například stožárů pouličního osvětlení nebo světelné signalizace na křižovatkách. 2.1.2007 15:50
OTÁZKA: Dobrý den, kolik jste dali lidem z komise?, v době fungování GPS kdy se muze naprosto nejjednodušším a nejefektivnějším způsobem sledovat jakékoliv vozidlo po celém území republiky, se radši budují nesmyslné brány :))) Vás chápu, business je business, ale tu bandu která Vás vybrala, no comment, vratili jsem se na uroven Uzbekistánu. GPS
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Viz. předchozí odpověd. 2.1.2007 15:51

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.