Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

On-line rozhovor s šéfem českého Kapsche

Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR
velikost textu:
vydáno 2.1.2007 14:56
Prvního ledna se na českých dálnicích začalo od vozidel nad 12 tun vybírat elektronické mýtné. Na výstavbu mýtného systému a první zkušenosti z provozu se můžete ptát Karla Feixe, generálního ředitele Kapsche pro ČR.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 2. ledna 2007 do 15:09

OTÁZKA: Dobry den, uvazuje se pripadne rozsireni mytnych bran take k monitorovani provozu na dalnicich? Napr. k monitorovani hustoty provozu v danych lokalitach, instalace svetelneho dopravniho znaceni a pod...? Diky. Petr
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Proti původnímu zadání jsou všechny mýtné brány pochozí (lze po nich chodit), takže jsou připraveny pro snadnou montáž přídavných systémů. Záleží pouze na státu jako zadavateli, jak dál bude chtít využívat tuto část mýtného systému. Samotný mýtný systém umožňuje zavést další telematické služby jako sledování a řízení provozu, úsekové měření rychlosti, sledování nebezpečných nákladů, vyhledávání odcizených vozidel atd. atd. 2.1.2007 15:54
OTÁZKA: Kdy se Vam investice do mytneho vrati A kolik vybudovani systemu stalo? Strach
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Státy obecně mají zájem na maximálním výběru prostředků s minimálními náklady. U našich mýtných řešení, které jsou vysoce efektivní a současně mají nízké provozní náklady, je možné dosáhnout návratnosti (jako např. v Rakousku) od jednoho do dvou let, také v závislosti na rozsahu zpoplatněné tonáže (3,5 nebo 12 tun) či faktické výši tarifů. 2.1.2007 15:57
OTÁZKA: Vážený pane Feixi, blahopřeji Vám k úspěšnému splnění termínu projektu a k překonání všech nemalých obtíží. Jaké jsou prosím další, budoucí "milníky" výstavby? Předppkládáte, že jednou v budoucnu vyměníte nepříliš vzhledné mýtné brány za "elegantnější" technologie a nebo to už necháte na jiných? Děkuji a přeji vše dobré do nového roku! Zdraví Vás kolega z branže :-) Richard Limburský
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Za další milníky považuji propojení s rakouským a dalšími evropskými mýtnými systémy, zavedení telematických služeb ke zvýšení bezpečnosti na silnicích, rozšíření zpoplatnění i na vozidla od 3,5 tuny, či nahrazení papírových dálničních známek elektronickou vinětou (a to i pro osobní vozidla). 2.1.2007 16:00
OTÁZKA: Dobrý den zajímalo by mne proč je mýtné vybíráno pomocí bran a ne satelitně? Na těch mýtných branách mě především vadí, že je pohání naftové generátory, což činí ročně nezanedbatelné náklady a ruku na srdce, přírodě to taky moc nepomůže...děkuji Jan Mrázek
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Viz. předchozí odpovědi. 2.1.2007 16:00
OTÁZKA: Jak vymáháte dlužné mýto? Budete vyuzivat nekterou z inkasnich spolecnosti (jako DEREDES a podobne?) Dekuji. Tomasek
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Vymáhání mýtného je plně v kompetenci státní správy, ŘSD a celníků. Rovněž je na jejich uvážení, jak budou postupovat v otázce inkasa. 2.1.2007 16:01
OTÁZKA: Je pravda, že celý systém jako software nepatří státu, ale pouze vám, takže stát vlastně koupil systém mýtného bez systému? Informatik
Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch pro ČR ODPOVĚĎ: Stát je majitelem celého vystavěného mýtného řešení. Pokud jde o software, je majitelem všech nezbytných licencí na softwarové produkty nezbytné pro výběr mýtného (podobně jako je standardní při nákupu např. Windows atd.) Děkujeme za položené dotazy, z nedostatku času zodpovíme položené dotazy později. 2.1.2007 16:05

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.