Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ptejte se zástupce pilotů ČSA Dušana Horáka

velikost textu:
vydáno 31.8.2001 14:50

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 31. srpna 2001 do 15:30

OTÁZKA: Jak zvyšuje produktivita práce u letců? To budete lítat rychlejc? Jinak jste pro mne jen sprostí vyděrači. Kamil
ODPOVĚĎ: Vhodnou kombinací linek lze docílit většího počtu odlétaných hodin. Úpravami norem letové doby jsme umožnili zaměstnavateli optimalizovat naše využití a v tom vidíme zvyšování produktivity práce u letců. Vámi označené vydírání jsme prováděli přesně podle zákona o kolektivním vyjednávání. Možná by se mohli tvůrci legislativy zabývat jeho přejmenováním. 31.8.2001 15:39
OTÁZKA: Dobry den, gratuluji vam, ze jste aspon trosku priblizili k platum, ktere odpovidaji vasi odpovednosti atd.Doufam,ze ted se vam bude letat lepe.Berete si ted dovolenou [urcite byste ji potrebovali vsichni, kdo vyjednavali]. Blanka
ODPOVĚĎ: Dovolená mě čeká, ale napřed ještě trochu létání. Dnes však už jen na pivo. 31.8.2001 15:40
OTÁZKA: Dobrý den, mám veliký strach z létání (přesto létám) a chtěla bych se zeptat, co je pravdy na tom (co mi říkalo již více lidí), že největší nebezpečí je vždy při vzletu a dosedu letadla. Je to tak,nebo to jsou jen nějaké řeči laiků atd.? Díky za odpověď cham
ODPOVĚĎ: Vzlet a přistání letadla jsou opravdu nebezpečnější než let v cestovní hladině. Zárukou úspěchu je dobrý výcvik, znalosti,... Strach je pak zárukou toho, že člověk nepřekročí své vlastní možnosti. 31.8.2001 15:42
OTÁZKA: Dobry den, piloti argumentuji vysi platu v zapadnich zemi. Ovsem, takhle by mohli argumentovat temer vsichni v CR. Ja pracuji jako programator. Na zapade take maji mnohonasobne platy a odbornici IT v CR nestavkuji. Nemuzete srovnavat platy na zapade s platy u nas v CR vzhledem k ekonomicke situaci. Asi namitnete, ze mohu jit pracovat na zapad. Ovsem, kdyz tohle udela kazdy ,jak to pak dopadne ? Dekuji. Tom
ODPOVĚĎ: To je pravda. Taky nám někteří doporučují odejít za vyšším výdělkem jinam. Jsme však přesvědčeni, že ČSA je přesně tou společností, pro kterou chceme pracovat a která nás za určitých podmínek dokáže ohodnotit spravedlivě. 31.8.2001 15:45
OTÁZKA: Asi se ptám pozdě a už jste to možná zodpověděl, ale včera tady na Netu jste mezi lidma moc podporu neměly. Neřekl bych, že Vám lidi zavidějí ty peníze, ale při takových mzdách při takovém navršení, tuším 50% za 3roky, to mi připadá dost nefér. Jsem rád, že jste sem přišel třeba nám to vysvětlíte, ale podle medií to působilo jako hamounění a nefér nátlak na zaměstnavatele. Prosím Vás jen o jediné nesrovnávejte mzdy s Evropou. To by jsme to tady mohly zabalit všichni. Přeji hodně šťasných přistání. šuperka
ODPOVĚĎ: Nevím jak vám, ale mě doposud nikdo neodpověděl na otázku: "Co platy při naší cestě do Evropy?" Pokud se skutečně nezačnou zvedat, asi to opravdu zabalíme. A vy? 31.8.2001 15:47
OTÁZKA: dobrý den, je možné během letů s ČSA, aby se některý z cestujících mohl během letu po dohodě např. s pilotem, letuškou??? podívat do kabiny letadla k pilotovi?Možná otázka zní naivně, ale když jsme vloni letěli s Malta Air, tak se tam toto běžně praktikovalo jako "turistická atrakce" - jednalo se o běžnou linku, nikoliv charter. Jeden pán si tuto prohlídku i točil kamerou.Díky a mějte se mar
ODPOVĚĎ: Velmi to záleží na postupech společnosti, pokud k takové návštěvě svolí. 31.8.2001 15:49
OTÁZKA: Vyždímal jste s té mašiny někdy všechno tak říkajíc na doraz? Asi né co? To by Vás asi vyrazily. Já na Vašem místě bych to nevydžel :)). Proto asi nejsem profesionální letec :)) riki
ODPOVĚĎ: Na této mašině opravdu ne, ale na SU-22 M4 téměř ano. Souhlasím s vámi, je to báječný. Jako dopravní pilot si nic takového nemohu dovolit a ani mě to nenapadá. 31.8.2001 15:51
OTÁZKA: dělal byste za 10 000 čistého jako lékař? nezdá se vám, že máte až dost? john
ODPOVĚĎ: Za 10000 Kč bych nedělal ani jako pilot. Jde pouze o to, nakolik si ceníte své vlastní práce. 31.8.2001 15:52
OTÁZKA: Gratuluji alespon k castecnemu uspechu a nic si nedelejte ze skarohlidu, kteri ostatnim zavidi chlup na dlani a pritom tomu nerozumi. Hlavne nas vzdycky bezpecne dovezte na zem. Otazka je trochu mimo, ale jen tak> proc se na delsi trasy lita Airbusem a ne nekterym z vetsich Boeingu? Nebyl by potom jednodussi prechod z 737 na vetsi stroj? Fox
ODPOVĚĎ: Děkuji za gratulaci. Každý typ letounu má své technické parametry a letové charakteristiky a podle nich je využíván na daných tratích. 31.8.2001 15:53
OTÁZKA: Nemyslíte, že i tak je plat pilotů dost velký? Jaké jsou argumenty, při odpovědi ne? SV
ODPOVĚĎ: Psychofyziologická náročnost letecké práce, perfektní zdraví, vysoká míra odpovědnosti, stres, atd. 31.8.2001 15:55
OTÁZKA: Vcera odpovedel p. Plovajko, ze prumerny nalet je 56 hodin za mesic. Kolik je normalni a kolik jsou z toho prescasy? Kolik hodin mesicne ztravite v praci? Anonym
ODPOVĚĎ: Přesné hodnoty bohužel nyní nemám k dispozici. Systém placení přesčasové práce jsme se po dohodě s vedením ČSA rozhodli transformovat do systému platby za letovou hodinu. Nemohu tedy nyní přesně odpovědět na vaši otázku, za což se omlouvám. Nabídli jsme ČSA naše vyšší využití, tím i vyšší měsíční nálet. 31.8.2001 15:58
OTÁZKA: Kdo přišel s myšlenkou, že máte málo peněz. Nebo jak jste na to přišli? Hasaj
ODPOVĚĎ: Vzhledem k tomu, že se poměrně často pohybujeme po celém světě, máme možnost srovnání výše příjmu s ostatními kolegy. Jen pro vaši informaci piloti společnosti LOT (Polsko) mají třikrát vyšší příjmy. Přivedlo nás na tuto myšlenku tedy jednoduché srovnání. 31.8.2001 16:00
OTÁZKA: Kolik nalétá pilot u ČSA letových hodin měsíčně? Je to stejné jako u zahraničních společností, když má ČSA jen 2 stroje A-310? kat
ODPOVĚĎ: Podle tiskového mluvčího ČSA p. Plovajka je průměrný měsíční nálet pilota ČSA 56 hodin. Právě proto jsme podniku nabídli naše vyšší využití a řekli si o cenu naší práce. U zahraničních společností dosahují mírně vyššího průměrného náletu na pilota. Je to i otázka toho, jak umí letecká společnost využít lidský a časový potenciál. 31.8.2001 16:03
OTÁZKA: Odpověděl jste,že díky platům budete moci odvádět větší výkony.Znamená to,že bude jeden pilot létat na dvou strojích současně(typ Korabelniková) nebo že budete létat rychleji? Andrea
ODPOVĚĎ: Myslíte si, že když se v továrně zvyšuje produktivita práce začne dělník pracovat na dvou strojích zároveň? Rychleji budeme létat v případě, že společnost zakoupí rychlejší letadla. 31.8.2001 16:04
OTÁZKA: Díky za odpověd, ale samozřejmě v přibližovací zoně na Ruzyni snad nikoho s "padáčkářů" nemůžete potkat. Už na kurzu to bylo první věc kterou do nás tlouky, že jestli tam někdy někdo vlétne tak ho snad i zastřelý :). Měl jste někdy opravdový strach např. při špatném počasí? riki
ODPOVĚĎ: Strach se může objevit ale podstata je v tom, že se ho naučíte překonávat. Děkuji mnohokrát všem za zajímavou diskuzi, pokud by se někdo další chtěl na cokoliv zeptat, pište na email hordus@post.cz. Přeji hezký den! 31.8.2001 16:07

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.