Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Čtenářům odpoví šéf Student Agency

Radim Jančura, Student Agency
velikost textu:
vydáno 3.10.2007 10:55
Student Agency Radima Jančury se proslavila žlutými autobusy. Ty na mnohých linkách hodně znepříjemnily život konkurenci. Nyní se Jančurova firma chystá ještě dál - uvažuje o žlutých vlacích. Radima Jančury se ptejte ve středu v 11:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 3. října 2007 do 11:15

OTÁZKA: Víte, pane podnikateli roku X, vysvětlete mně, jak je možné dlouhodobě nakupovat chleba za 10 Kč a prodávat ho za 8 Kč. To mně skutečně nejde na rozum, ledaže by těch deset korun bylo špinavých a osm korun vypraných. Tak přestaňte dělat z občanů hlupáky a kápněte božskou. S. M. N.
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Dobrý den, to že prodáváme levné jízdenky a levné letenky to je naše výhoda, nikoliv nevýhoda, nemyslíte? Víte, praní špinavých peněz funguje jinak. Nejdříve musíme mít ty špinavé peníze, které vyrobíte nelegálně (třeba prodej drog atd) a pak ti lidé co mají tolik špinavých peněz musí otevřít nějaký business, který jim oficiáoně vydělá peníze, aby když se je někdo zeptá: kde jsi na to vzal, tak řekl z této činnosti. Takže kde jsem ty černé peníze vydělal já? :-) 3.10.2007 11:03
OTÁZKA: Dobry den, pane Jancuro, nemyslite si, ze podnikani na zeleznici je hodne zbytecne drahy spas? anonym
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Dobrý den, vůbec ne. Je pravda, že vlaky stojí mnohem méně, že busy, ale taky vydrží déle. STUDENT AGENCY je nízkonákladová společnost, která k ceně nabízí i dobrý servis. Provoz vlaků by řídili cca 5 lidí, v případě Českých drah je to několikanásobně více. ČD velmi prodělávají na všech dálkových linkách, většina z nich jsou navíc dotovány z našich kapes, bez ohledu, zda s vlakem jezdíme, či nikoliv. My budeme mít příje jen z jízdného, tedy tak jako u busů budeme muset o zákazníka bojovat cenou a hlavně kvalitou. 3.10.2007 11:06
OTÁZKA: Můžu se zeptat, jak jste přijel do Prahy? Žlutým autobusem? :) Buxa
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: :-) sedím ve své kanceláři v Brně:-). Čas od času jezdím i busem a taky i vlakem, abych nasál atmosféru a poznal potřeby cestujích. To zní sice lacině, ale pokud sám poznám psychologii cestujícího, poznám, co by si přál ve svém vlaku mít. 3.10.2007 11:08
OTÁZKA: Dobry den pane Jancuro, chtel bych se zeptat, jak mate vyreseny nebo jak budete resit problem, kvuli kteremu se pry zastavil podobny projekt vlak. spojeni Praha - Ostrava jine soukr. firmy, a to, ze legislativa uprednostnuje pri pridelovani tratove kapacity vlaky objednane statem pred soukr. dopravci? Roman
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: To je dobrá otázka. Především neuděláme stejnou chybu jako ČD, když si objednala vlaky, které na naši železnici nemohou. Tehdy to byla opravdu špatná objednávka, chyba na straně ČD. Pak si nebudeme homologovat vlaky sami, ale bude to přímo výrobce. Takže vlak převezmeme a na druhý den můžeme vyrazit. RT Express - České dráhy a ministerstvo dopravy společně od prosince 2007 připravili nové dotované rychlíky s jedinou zastávkou v Pardubicích z Prahy do Brna, které odjíždějí ve stejných časech z Prahy jako plánovaný RT Expres. RT Express vytlačili z pražských koridorů a nabídli jim stanici Smíchov. Toto je prostota nejen na úrovni ČD, ale i na MD. My bychom to tak nenechali. 3.10.2007 11:13
OTÁZKA: Jste podvodníci. Loni jsem si u vás kupoval letenky a vaši pracovníci se mě pokusili okrást, cena na faktuře a na letence byla zhruba o 2000 Kč jiná. Když jsem na tuto skutečnost upozornil, dozvěděl jsem se, že mi byla naúčtována jiná cena za nejakou úplně jinou letenku. Zajímavé bylo, že jsem se nejenom nedočkal omluvy, ale pracovníky ani nenapadlo mi vrátit mé peníze. Když jsem tam pak asi po týdnu volal znovu, pracovnice se podivila: "Jo, tak vy ty peníze chcete vrátit?" Nakonec to trvalo asi 2 měsíce, než jsem peníze dostal zpátky, méně vytrvalý člověk by to během té doby možná vzdal. Chci se proto zeptat, nestydíte se za sebe? Mně je z vás na zvracení a nechci s vámi mít nic společného i kdybyste jezdili do Brna zadarmo a s nahejma stewardkama!!! Kamil
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Toto je nesmysl, pane Litvine. Letenky mají 0% provizi, jediné, z čeho žijeme je poplatek za vystavení letenky. Kdybychom klienty okradali, stěží bychom měli meziroční nárusty 35-40% v letenkách, přitom veškerá komkurence stagnuje. Obraťte se na danou leteckou společnost, pokud je to pravda, jak říkáte, zruší s náma spolupráci. Jsme absolutně největší prodejce letenek u nás, toto nemáme zapotřebí. 3.10.2007 11:17
OTÁZKA: Pane Jančuro, budete počítat ve vlacích se zavazadly a v jaké míře? Bývávala to obrovská deviza vlaků a tím, že je dráhy prakticky přestaly vozit, ztratily mnoho zákazníků. Domažličák
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Ano, se zavazadly počítáme ale jen s doprovázenými, nikoliv s poštovními zásilkami. Naše vlaky počítají i dostatečným prostorem na zavazadla. Pokud na ně neuděláme prostor, tak budou na kožených sedadlech a to by byla škoda. 3.10.2007 11:19
OTÁZKA: Zdravim pane Jancuro, pravidelne jezdim z kv do phy a kvalita vasich sluzeb se s letuskou neda srovnat! Ted se pry snazi na trase pha brno, ale myslim, ze nemaji sanci :) drzim vam palce! pavel
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Díky:-). Víte, on vždy rozhodne trh. A trh, to jsou sami zákazníci a moudrý zákazník pojede přici za stejnou, nebo nižší cenu a za vyšší kvalitu. Jsme ve 21 století, cestující mají právo na kvalitní servis. 3.10.2007 11:20
OTÁZKA: Dobry den. Jak to planujete zaridit s EMC? Bude vas dodavatel kupovat kompenzator od firmy Elcom nebo rovnou koupi vyzbroj i s podvozky od Skody Plzen? Gor
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Toto je opravdu starost výrobce. Mám být upřímný? Mezi odborníky je znám fakt, že Pendolíno bylo schváleno nezákonně na politickou objednávku. Nemusíte mít obavy, klidně s ním jezděte dál. Problém je, že normy jsou u nás mnohem přísnější, než by měly být, takže i nelegálně zhomologované pendolino je bezpečné. Řešení je jiné - změnit zabezpečovací tchniku na normy EU, aby mohly po česku pelášit všechny železnice světa. Tato úprava by stána na koridorech jen 100 milionů Kč jednorázově, což je proti desítkám MILIARD Kč do koridorů ročně opravdu pakatel. MD se však snaží ČD uměle takto chránit, aby si udrželi monopol. 3.10.2007 11:25
OTÁZKA: Zajímalo by mě od které firmy si necháte soupravy vyrobit a počet kusů. Ten model není až tak dobrý. Soupravu nebudu ale schvalovat já ale Drážní úřad a Drážní inspekce. Dispečer ČD Praha
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Výběrové řízení skončí na konci roku, bude to buď STADLER, nebo SIEMENS. Zatím vám mohu říci jen to, že zadání bylo jesné: nejluxusnější vlak, který kdy jezdil v Evropě, ovšem přizpůsoben na české podmínky. Bude mnohem lepší než pendolino, ale taky mnohem levnější a bude mít především levnější provoz. Pendolino je prima vlak, ale mělo jezdit 230 km/hod v zahraničí, ne průměrných 100 km/hod u nás. 3.10.2007 11:28
OTÁZKA: Dobrý den. Vím, že jste zvažovali přejmenování, ale značka je už asi dost zavedená. Zůstanete tedy u ní už trvale? A ještě: jak to vy sám vyslovujete jako "student agency" nebo "stjudent ejdžnsy"? Setkal jsem se i s různými hybridy typu "stjúdent agency" apod... Díky. Hansi
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Značka zůstane, jen vlak dostane své jméno. Vyslovujeme se STUDENT AGENCY, není to jazykově správně a spoustů lidí se nad tímto pozastavuje. Ale to je cílem marketingu, ne?:-) 3.10.2007 11:29
OTÁZKA: Pane Jančuro, kdyby nebyla volná kapacita tratě po koridoru, byl byste ochoten přijmout jinou trasu, například Praha - Hradec Králové - Choceň? Tomáš M.
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Na koridoru je spousta místa, nebojte:-). Nyní je jen trochu přetlak na tratích v Praze, ale to bude za 3 roky vyřešeno. 3.10.2007 11:30
OTÁZKA: Dobry den, mohl by jste nam napsat nejake podrobnosti o zlutych vlacich? Kolik spoju ma kazdy den bude? Zda bude stejny zpusob rezervace jaku u autobusu (kreditove jizdenky)? Bude ja u autobusu kazda 20. jizda zdarma (aspon na cestach do Plzne to plati)? Kolik bude stat jizdenka atd. A uz vite odkud budete jezdit? Obavam se ze Vam poskytkou Smichov... Petr
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Vlak je přeci jen dlouhý autobus, nebo ne? To co znáte z busů, bude fungovat i ve vlacích. Jen nabídneme ještě lepší servis, jako kono, konferenční místnost a mnoho dalšího. Budeme jezdit z Prahy Hl. nádraží. 3.10.2007 11:32
OTÁZKA: vyjma vašeho záměru expandovat na koleje, nehodláte rozšířit i autobusové spoje, konkretne mam na mysli linku most - praha Lukáš
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: To je tak. Nejsme tak bohatá firma, abychom se pouštěli do více projektů najednou. Dal jsem přednost vlakům, nové autobusy se sice každý rok kupovat budou, ale jen proto, aby nahradili 4 roky staré autobusy na stávajících linkách. Musel jsem si prostě vybrat:-( 3.10.2007 11:34
OTÁZKA: dobrý den zajímala by mě předběžná kalkulace ceny ve vlaku praha-ostrava,budou ve vlaku zásuvky k připojení PC a internet? jiříslaný
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Bude to 300 Kč v 2 třídě, která bude nesrovnatelně kvalitnější, než 1. třída pendolína. Když znáte naše busy, a představíte si vlak (více místa na nohy, jídelní vůz atd), tak to určitě vídíte jako já:-). PC zásuvka bude u každé sedačky, internet bude připraven, zatím je problém se zdrojem internetu na kolejích. Připravuje se sice projekt GSM - R, ale není jisté, zda bude za 3 roky hotov. 3.10.2007 11:36
OTÁZKA: Dobrý den pane Jančura, nebojíte se konkurence ze strany dopravní agentury Asiana??? Je to přeci jenom silný soupeř a má luxusní autobusy a jste označováni za nekalou konkurenci. Nebojíte se o linku Praha - Brno???Děkuji za odpověd´ Jakub Dvorský
Radim Jančura, Student Agency ODPOVĚĎ: Asiana má 10 autobusů, každý z nich jiný ves. (my máme 90) Nenabízí ten stejný komfort jako naše (audio/video systém), mají mnohem méně místa mezi sedačkama. V našich 15 metrových busech máme 61-63 sedaček, oni 65.´ Navíc Asiana má velmi velké finanční problémy. Jejich vstup na Brno - Prahy je jen projevem msty, nikoliv racionálním podnikatelský záměrem. Obávám se, že nemají šanci. Jen cestující, co jezdili doposud Eurolines, se rozdělí mezi Asianu a Eurolines. Asiana vozí na obou linkách cca 5-8 cestujícíh, což je měsiční ztráta 3 mil Kč. 3.10.2007 11:41

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.