Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ptejte se Pavla Kysilky

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 25. ledna 2001 do 11:23

OTÁZKA: Dobrý den Pane Kysilko, mám takovou zkušenost, že když zajdu do pobočky ČS, mnou očekávané (a firmou zaslané) peníze na účtě nejsou. Ovšem po obdržení výpisu dodatečně zjistím, že byly připsány právě v den, kdy jsem pobočku navštívil. Ještě názor - mám dojem, že přepážkoví pracovníci nejsou příliš manažery ČS motivováni, nespokojenost klientů odnesou často nespravedlivě právě oni (být v jejich pozici, dával bych klientům rovnou telefon na ředitele ČS, aby byl trošku v obraze) Jak jste dořešili případ s tím holomkem, co si "hrál" s daty klientů ? Pepa
OTÁZKA: Vážený pane ! Má žena má v únoru 2001 nastoupit do pobočky ČS v Opavě po ukončení mateřské dovolené. Když se v prosinci r. 2000 zajímala o to kdy a kam má nastoupit, vedoucí personálního oddělení jí sělila, že se snad zbláznila a jestli nečte noviny, že se přece propouští, takže s nástupem nemá vůbec počítat. Když se šla osobně zeptat pana ředitele, ten jí sdělil, že má příkaz nevzít zpět ženy z mateřské dovolené a pokud bude na nástupu trvat i nadále, nabídne jí takové místo, které ona nepřijme ( např. ve Vrbně pod Pradědem), takže pak bude mít důvod dát jí výpověď. Přitom před nástupem na mat. dovolenou byla vedená jako jedna z nejschopnějších zaměstnanců pobočky. Nevím jaká je nová personální politika ČS a.s., ale to co mám šanci vidět a slyšet od současných zaměstnanců (mimochodem také jsem byl zaměstnancem 4 roky) mi nepřipadá jako smysluplná. Děkuji za odpověď. Vladimír Kocián
OTÁZKA: Kdy zrušíte specifický symbol? Když jsem chtěl poslat peníze z ciziny na účet ČS dívali se na mě jako na blázna. Když mi v lednu 2001 ČS sdělila, že mi mění číslo účtu, radoval jsem se, že zrušili specifický symbol. Místo toho mi jen změnili číslo účtu a teď musím se změnou obtěžovat své plátce. Pavel
OTÁZKA: Dobrý den pane Kysilko. Jsem Vaším příznivcem a chtěl jsem se zeptat proč jste odešel z ČNB. Děkuji. ing. Beneš
OTÁZKA: Prosím, kdy začnete poskytovat Vašim klientům - držitelům platebních karet alespoň mírně spolehlivé služby ? Funkčnost Vaší sítě bankomatů a autorizačního střediska je značně nespolehlivá, dochází k častému přerušení provozu. Já nejsem Vaším klientem, to jsem si vyřešil již před lety, ale bohužel musím vysvětlovat Vašim rozezleným klientům problém, kdy nemohou použít svoje finanční prostředky a zaplatit platebními kartami prostřednictvím platebních terminálů v síti našich supermarketů. Stav je skutečně vážný. Anonym
OTÁZKA: Dobrý den. Vzhledem k tomu, že jste nějaký čas spolupracoval s novým guvernérem ČNB p. Tůmou, chtěla bych se Vás zeptat, zda lze očekávat v ČNB pod jeho vedením nějaké změny. Mám pocit, že se nenechá ovlivňovat jinými lidmi (viz "rozhovor" s Václavem Klausem hned po jeho zvolení guvernérem) a že by mohl nějaké změny prosadit. Děkuji za odpověď. Hana P.
OTÁZKA: Nejsem spokojen s průměrnou úrovní chování pracovníků České spořitelny ke klientům. Kdyby spořitelna neměla tolik bankomatů, změnil bych ji za jinou, více orientovanou na službu klientovi. Kdy bude možné ovládat sporožiro internetem a mobilním telefonem? Martin
OTÁZKA: Byla jsem nucena u Vás zrušit účet,neboť ve Zruči n/S je provozní doba akorát pro důchodce a ne pro pracující.A když si chci vybrat z bankomatu tak nejde i když Vaše mluvčí v novinách i televizi tvrdí že bankomaty fungují.To jsou služby.Pošta je lepší. Dáša
OTÁZKA: Dobrý den pane Kysilko, můj dotaz je následující: Proč v dnešní době internetu a počítačových sítí nelze vybrat peníze bez různých dalších poplatků z jiné pobočky ČS než je ta, v které byl účet založen? Jaroslav Kuzel
OTÁZKA: 1) Byl jste v KSČ ? 2) Byl jste členem Lidových milic ? Bykbal
OTÁZKA: Na vsech pobockach sporitelen jsou v kteroukoliv dobu fronty, ceka se i vice nez pul hodiny. Proc chce presto sporitelna snizovat stavy zamestnancu? Dekuji. A.Prochazkova
OTÁZKA: Jste si vědom toho, že řizení ČS,a.s. je chaotické, že jedna divize centrály neví co dělá druhá a že spořitení software je ne špatné úrovni? Pracoval jsem 8 let v ČS ve vedoucích funkcích okresní pobočky, tak vím o čem mluvím. Naprosto nedostačující a nefungující SW (Starbank, neprovázanost Pobočkového systému, dříve časté výpadky LFMS...) je ostudou banky, která chce být Pro život a ne O život. Celý systém funguje dosud jen díky obrovskému úsilí jednotlivých pracovníků, hlavně univerzálních a finančních účtáren, kdy odstraňují chyby softwaru a ukvapených rozhodnutí. V případě, že si tohoto stavu jste vědom, co s tím hodláte udělat? Děkuji za odpověď. Ing. Jiří Krchov
OTÁZKA: Dobrý den, počítá ČS se zavedením internetového bankovnictví u účtů Sporostudent? Studentské účty u některých konkurenčních bank už internetové bankovnictví nabízejí a je to, podle mého názoru, velké zjednodušení pro klienty i úředníky banky. Pokud vedení ČS se zavedením služby počítá, sdělte, kdy to bude. Děkuji. Klient ČS Karel
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak jste vnímal volbu nového guvernéra ČNB? Kateřina
OTÁZKA: Drive slo celkem jednoduse u bankomatu CS jit do debetu. Jde to i ted? Anonym
OTÁZKA: Nemyslíte si, že je divný, že si ode mne berete peníze za výběr u bankomatu, který nepatří ČS, když váš automat v našem městě je na jednom konci a na druhém. puntik
OTÁZKA: Mam uplne nejobycejnější bankomatovou kartu (Elektron?) a potrebovala bych nejakou, ktera se da pouzit i v zahranici? Poradte jaka je nejlepsi. Kaky musi byt zustatek na uctu pro vystaveni karty Visa... Anonym
OTÁZKA: Nechapu nehoraznou podminku ve vseobecnych podminkach vsech bank: banka neruci za penize, ktere nekdo vybere podvodem. Napriklad obchodnik zeuzije neci platebni kartu. Nebo zamestanec zfalsuje podpis pro vyber hotovosti apod. Jak je neco takoveho vubec mozne. Pokud mi takto nekdo zpusobi skodu, muze to byt pro me velka rana. Banka je schopna takovou ztratu unest a NAVIC by se mela snazit ztratam predejit. Proc napriklad nemaji obchodnici povinnost kotrolovat Obcanku pri pouziti platebni karty? Veverka
OTÁZKA: Dobrý den. Nevím, jestli se sem můj dotaz hodí, ale zkusím to. Před dvěma lety jsme těsně před výrazným snížením úrokových sazeb ČNBankou podepsaly na pět let 12,5% úroky našeho hypotéčního úvěru. Chtěl bych se zeptat, jestli je nějaká šance, jak dosáhnout přeúvěrování v současné době a dosáhnout tak na současné rozumné úroky hypoték. Byla by možná např. mimořádná splátka? A jaká minimální mimořádná splátka by to příp. musela být, aby se při úvěru 1,4mil. Kč přistoupilo k přeúvěrování? Děkuji. Libor Švejda, lsvejda@atlas.cz Libor Švejda
OTÁZKA: Proč Tošovský před jmenováním Tůmy na něho ještě zaútočil? Byl tak naivní, že si neuvědomil jak se ztrapní? Nebo Tůmu tak nesnáší? Jak na Tošovského jako člověka vzpomínáte Vy? iNVESTOR
OTÁZKA: Vy jste z Moravy? Zdá se mi, že jste z Moravy... tom
OTÁZKA: Ve Vaší pobočce na Václavském náměstí, a kdoví, ne-li všude, jste zlepšili přepážkové služby tak, že chci-li krom vyřízení bezhotovostních operací provést hotovostní vklad, nemohu už peníze složit u téže přepážky, ale musím znovu k jiné, pokladní přepážce. Tzn. další čekání. Jsou důvody koncentrace peněz a úspora či bezpečnost? A čím to ve vztahu k zákazníkovi vyvážíte? To přece vůbec není userś friendly, to musíte uznat! ing. Zbyněk Máca
OTÁZKA: Prosím vás, čím si vysvětlujete, že od vás lidé houfně neodcházejí? Já to zabalil hned, když jsem zjistil jak zpoplatňujete výběr z bankomatů, které ještě navíc každý druhý měsíc nejdou. město
OTÁZKA: Proč jste mi vzali na konci roku tolik peněz z účtu??? Je mi z toho smutno... Nefunguje vaše banka především na principu, že se mnoha lidem prostě jen nechce (nebo nemají čas) převést účet někam jinam? Hasik
OTÁZKA: Dobrý den, dnes jsem si přečetla v MF DNES, že budete dotovat hypotéční úvěry. Kupujeme si s partnerem byt u IPB Real, jehož cena je cca 3 mil. Kč a 1,2 mil. jsme již zaplatili a na 1,8 mil. chceme hypotéku. Kolaudace bytu je v červnu tohoto roku a tak bych ráda věděla, kdy máme o úvěr u vaší společnosti žádat. Při výpočtu u jiné hypotéční banky nám řekli, že šanci na získání úvěru vzhledem k našim příjmům máme. Jaký čistý příjem bychom měli dohromady s partnerem mít, abychom u vás získali úvěr ve výši 1,8 mil. na dvacet let? Děkuji za odpověď. Mařenka
OTÁZKA: Osobne povazuji CS za nejhorsi banku z tech velkych co se tyka schopnosti zamestnancu poskytnout kvalitni sluzby drobnym klientum. Nechapu, proc CS chce propustit sedminu lidi, kdyz prepazkovych pracovniku je malo (tedy alespon podle doby, kterou stravite pri cekani na prepazce). Moje posledni spatna zkusenost- stravil jsem pul hodiny cekanim, nez se dostanu k prepazce, abych slozil hotovost na ucet. A nebylo to pred Vanocemi. Nefuncnost bankomatu je az tristni. Jeste, ze mam ucet jinde a bydlim v Praze. Jiny bankomat se v okruhu dvou kilometru obvykle najde. Ptam se tedy, proc budou propousteni zamestnanci (a bude jim vyplaceno odstupne), kdyz by bylo lepsi je prevest na prepazku. Argument, ktery jsem slysel od Erste bank je blbost ("EB ma mene zamestnancu ale vyssi objem vkladu"), nebyla bran totiz do vetsi kupni sila Rakusanu a take nerealnost kurzu. Veverka
OTÁZKA: Jste hrdý na to, že pracujete v České spořitelně? Jste hrdý na to, jaké služby Česká spořitelna poskytuje? michal
OTÁZKA: Dobrý den. Kdy si myslíte, že budou zrušeny veškeré poplatky za vedení účtů, výběr z karet atd. jako je to běžné u bank. domů všude ve světě ? Proč mám platit za to že jsem Vám dal své peníze ? Samozřejmě se to netýká jen ČS ale i jiných bankovních ústavů v ČR. PKK
OTÁZKA: Dobrý den pane Kysilko, chtěl jsem se zeptat, zda je pravda, že by Česká spořitelna měla zakládat call - centrum v Brně a pokud ano, tak kdy? Děkuji předem za odpověď. František Červenec
OTÁZKA: Vysvětlete mi jako investorovi, proč koupit akcie České spořitelny? Kdy očekáváte výplatu dividend? Neztáhne Erste Bank akcie spořitelny? iNVESTOR
OTÁZKA: Dobrý den pane Kysilko. Otázka mimo hlavní téma. Máte ještě čas se věnovat Formuli 1 a co říkáte na uplynulou sezónu ?? Děkuji a s pozdravem Josef Kotáb
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte si, že ombudsman opravdu pomůže lidem vyřešit jejich problémy s úřady? Plíca
OTÁZKA: Dobrý den, na to kolik máte klientů s nimi docela vořete. Bankomaty ke konci roku, když každý potřeboval peníze, několikrát nefungovaly. Co uděláte, abyste o vaše klienty nepřišli? Díky tečka
OTÁZKA: Kolik kostlivců ještě spořitelna předá státu? Kosťa
OTÁZKA: Kdy bude možno provádět operace na sporožirovém účtu pomocí mobilního telefonu? Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, Přijdete jako klient do ČS, založíte si účet v Euro a chce na něj uložit např. DM, nebo FRF. Správně se myslím tyto měny mají na euro přepočítávat pevným přepočítacím kursem. Ovšem na pobočce ČS zjistíte, že Vám přepočítávají DM na EURO přes korunu systémem Deviza nákup - Valuta prodej. Tím okamžitě proděláváte cca 2Kč na Euro. Při výběru DM z Euro účtu další 2Kč. Mohl byste mi prosím tento stav vysvětlit? Děkuji Ondřej Pašťalka
OTÁZKA: Proč jste zavedli ombudsmana, když existovali Knihy přání a stížností kritik
OTÁZKA: Dobrý den, Přijdete jako klient do ČS, založíte si účet v Euro a chce na něj uložit např. DM, nebo FRF. Správně se myslím tyto měny mají na euro přepočítávat pevným přepočítacím kursem. Ovšem na pobočce ČS zjistíte, že Vám přepočítávají DM na EURO přes korunu systémem Deviza nákup - Valuta prodej. Tím okamžitě proděláváte cca 2Kč na Euro. Při výběru DM z Euro účtu další 2Kč. Mohl byste mi prosím tento stav vysvětlit? Děkuji Ondřej Pašťalka

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.