Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ptejte se Pavla Kysilky

velikost textu:
vydáno 25.1.2001 11:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 25. ledna 2001 do 11:23

OTÁZKA: Prosím vás, čím si vysvětlujete, že od vás lidé houfně neodcházejí? Já to zabalil hned, když jsem zjistil jak zpoplatňujete výběr z bankomatů, které ještě navíc každý druhý měsíc nejdou. město
ODPOVĚĎ: Podle průzkumu u klientů vyplývá, že oceňují nejrozsáhlejší pobočkovou síť a stabilitu. S jejich trpělivostí a loajalitou si však již opravdu nemůžeme a nebudeme zahrávat. V příštím roce máme za cíl být na špičce v kvalitě služeb v českém bankovním sektoru. 25.1.2001 11:49
OTÁZKA: Ve Vaší pobočce na Václavském náměstí, a kdoví, ne-li všude, jste zlepšili přepážkové služby tak, že chci-li krom vyřízení bezhotovostních operací provést hotovostní vklad, nemohu už peníze složit u téže přepážky, ale musím znovu k jiné, pokladní přepážce. Tzn. další čekání. Jsou důvody koncentrace peněz a úspora či bezpečnost? A čím to ve vztahu k zákazníkovi vyvážíte? To přece vůbec není userś friendly, to musíte uznat! ing. Zbyněk Máca
ODPOVĚĎ: Jde o určitý kompromis, který část klientů oceňuje, část kritizuje. Šlo o cíl zkrácení doby trvání hotovostních operací, což se nám podle statistiky daří a zároveň o možnost věnovat se více klientovi v případě složitějších bankovních operací a poradenství. Vaši připomínku ale chápu a je to skutečně kompromisní řešení nečeho, v čem ideální řešení neexistuje při současné technické úrovni. 25.1.2001 11:53
OTÁZKA: Vy jste z Moravy? Zdá se mi, že jste z Moravy... tom
ODPOVĚĎ: Ano. 25.1.2001 11:54
OTÁZKA: Proč Tošovský před jmenováním Tůmy na něho ještě zaútočil? Byl tak naivní, že si neuvědomil jak se ztrapní? Nebo Tůmu tak nesnáší? Jak na Tošovského jako člověka vzpomínáte Vy? iNVESTOR
ODPOVĚĎ: Nepovažoval jsem ten krok za šťastný pro nikoho. 25.1.2001 11:56
OTÁZKA: Dobrý den. Nevím, jestli se sem můj dotaz hodí, ale zkusím to. Před dvěma lety jsme těsně před výrazným snížením úrokových sazeb ČNBankou podepsaly na pět let 12,5% úroky našeho hypotéčního úvěru. Chtěl bych se zeptat, jestli je nějaká šance, jak dosáhnout přeúvěrování v současné době a dosáhnout tak na současné rozumné úroky hypoték. Byla by možná např. mimořádná splátka? A jaká minimální mimořádná splátka by to příp. musela být, aby se při úvěru 1,4mil. Kč přistoupilo k přeúvěrování? Děkuji. Libor Švejda, lsvejda@atlas.cz Libor Švejda
ODPOVĚĎ: Všechny vaše dotazy by mělo řešit znění vaší úvěrové smlouvy. Doporučil bych vám navštívit vaší pobočku a zkonzultovat možnosti, teré vám úvěrová smlouva nabízí. 25.1.2001 11:57
OTÁZKA: Mam uplne nejobycejnější bankomatovou kartu (Elektron?) a potrebovala bych nejakou, ktera se da pouzit i v zahranici? Poradte jaka je nejlepsi. Kaky musi byt zustatek na uctu pro vystaveni karty Visa... Anonym
ODPOVĚĎ: Karet nabízíme více, navštivte, prosím, jakoukoli naší pobočku, kde vám poradí a sdělí veškeré informace pro vaši potřebu. 25.1.2001 12:03
OTÁZKA: Nemyslíte si, že je divný, že si ode mne berete peníze za výběr u bankomatu, který nepatří ČS, když váš automat v našem městě je na jednom konci a na druhém. puntik
ODPOVĚĎ: Podobná praxe se uplatňuje, pokud vím, ve většině zemí. Síť bankomatů přibližujeme klientovi spíše do míst jeho konkrétní potřeby - supermarkety, hypermarkety atp. 25.1.2001 12:06
OTÁZKA: Nechapu nehoraznou podminku ve vseobecnych podminkach vsech bank: banka neruci za penize, ktere nekdo vybere podvodem. Napriklad obchodnik zeuzije neci platebni kartu. Nebo zamestanec zfalsuje podpis pro vyber hotovosti apod. Jak je neco takoveho vubec mozne. Pokud mi takto nekdo zpusobi skodu, muze to byt pro me velka rana. Banka je schopna takovou ztratu unest a NAVIC by se mela snazit ztratam predejit. Proc napriklad nemaji obchodnici povinnost kotrolovat Obcanku pri pouziti platebni karty? Veverka
ODPOVĚĎ: Odpověď by si vyžádala poměrně dlouhý a složitý právní výklad. Pokud máte zájem a obrátíte se na náš útvar ombudsmana, rádi vám dáme vysvětlení. 25.1.2001 12:08
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak jste vnímal volbu nového guvernéra ČNB? Kateřina
ODPOVĚĎ: Co se osoby týče pozitivně, co se okolností týče negativně. 25.1.2001 12:09
OTÁZKA: Drive slo celkem jednoduse u bankomatu CS jit do debetu. Jde to i ted? Anonym
ODPOVĚĎ: Smluvní podmínky to neumožňují s výjimkou kontokorentu. 25.1.2001 12:10
OTÁZKA: Jste si vědom toho, že řizení ČS,a.s. je chaotické, že jedna divize centrály neví co dělá druhá a že spořitení software je ne špatné úrovni? Pracoval jsem 8 let v ČS ve vedoucích funkcích okresní pobočky, tak vím o čem mluvím. Naprosto nedostačující a nefungující SW (Starbank, neprovázanost Pobočkového systému, dříve časté výpadky LFMS...) je ostudou banky, která chce být Pro život a ne O život. Celý systém funguje dosud jen díky obrovskému úsilí jednotlivých pracovníků, hlavně univerzálních a finančních účtáren, kdy odstraňují chyby softwaru a ukvapených rozhodnutí. V případě, že si tohoto stavu jste vědom, co s tím hodláte udělat? Děkuji za odpověď. Ing. Jiří Krchov
ODPOVĚĎ: Sdílím Váš negativní názor na nedostačující software. V nejbližších 3 letech budeme investovat 8 miliard korun, obrovské úsilí a čas do zkvalitnění výpočetní techniky a informačních systémů. Naopak v oblasti řízení ČS s vámi nemohu souhlasit: celá spořitelna prochází obrovským centrálně řízeným programem změny. 25.1.2001 12:14
OTÁZKA: Dobrý den, počítá ČS se zavedením internetového bankovnictví u účtů Sporostudent? Studentské účty u některých konkurenčních bank už internetové bankovnictví nabízejí a je to, podle mého názoru, velké zjednodušení pro klienty i úředníky banky. Pokud vedení ČS se zavedením služby počítá, sdělte, kdy to bude. Děkuji. Klient ČS Karel
ODPOVĚĎ: Ano v průběhu 1. čtvrtletí tohoto roku. 25.1.2001 12:15
OTÁZKA: Na vsech pobockach sporitelen jsou v kteroukoliv dobu fronty, ceka se i vice nez pul hodiny. Proc chce presto sporitelna snizovat stavy zamestnancu? Dekuji. A.Prochazkova
ODPOVĚĎ: Spořitelna hodlá snižovat stavy zaměstnanců ale nikoliv přepážkových pracovníků. Řadou dalších opatření zkracujeme a budeme zkracovat dobu obsluhy a čekání. Současný stav mě také netěší. 25.1.2001 12:17
OTÁZKA: Dobrý den pane Kysilko, můj dotaz je následující: Proč v dnešní době internetu a počítačových sítí nelze vybrat peníze bez různých dalších poplatků z jiné pobočky ČS než je ta, v které byl účet založen? Jaroslav Kuzel
ODPOVĚĎ: Je to důsledek nedostatečného informačního systému, na jehož zásadní změně intenzivně pracujeme. 25.1.2001 12:19
OTÁZKA: Byla jsem nucena u Vás zrušit účet,neboť ve Zruči n/S je provozní doba akorát pro důchodce a ne pro pracující.A když si chci vybrat z bankomatu tak nejde i když Vaše mluvčí v novinách i televizi tvrdí že bankomaty fungují.To jsou služby.Pošta je lepší. Dáša
ODPOVĚĎ: Že jste zrušila účet mě mrzí a problémy s bankomaty, které by měly kompenzovat omezenou provozní dobu, jsou naším nejhorším problémem. S jeho řešením seznámíme veřejnost na počátku února 2001. 25.1.2001 12:22

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.