Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor o kalamitě s Michalem Štěpánem z Českých drah

Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán.
velikost textu:
vydáno 4.12.2014 13:55
Zvládly České dráhy situaci s ledovkou nebo mohly něco udělat lépe? V příštím týdnu čeká státního dopravce velké hájení. O lidech na dlouhé hodiny uvízlých v nevytápěných vlacích se diskutuje i ve Sněmovně a na ministerstvech. Na otázky čtenářů odpoví člen představenstva Michal Štěpán od 14:00.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. prosince 2014 do 14:23

OTÁZKA: Co se týká náhradní autobusové dopravy nepřipadá mi věrohodné že by se dorpavce bál namrzlé vozovky. Jiné vozy autobusy, kamiony dokonce i motocykly jsem viděl a jezdili i na namrzlé vozovce. Není to jen další výmluva ???? Zdeněk
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Dispečeři ČD oslovili několik desítek dopravců a získali jsme pouze 3 autobusy. 4.12.2014 14:58
OTÁZKA: Musím konstatovat, že ČD selhaly především v předávání informací a z toho by měly přijmout opatření. Jen jeden příklad - včera v 09:00 hodin jsem vznesl písemně dotaz, zda přijede vůz z Moskvy do Karlových Varů, případně na jakém vlaku. Dnes v 08:50 jsem dostal odpověď, že se dotaz zpracovává..... Neměl by někdo zodpovědný dotazy třídit třeba podle naléhavosti? Miloslav Zítka
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: V krátké době po začátku kalamity jsme vyřizovali stovky dotazů telefonických i e-mailových, pokud možno podle jejich urgentnosti. Jak jsem již řekl dříve, připravovaná změna v kontaktním centru ještě více zvýší jeho kapacitu. Děkuji za pochopení. 4.12.2014 15:01
OTÁZKA: Když si přečtete reportáž o příběhu vlaku, který zůstal prakticky v Praze, tak vám to přijde normální? http://domaci.ihned.cz/domaci/c1-63201400-sest-hodin-v-promrzlem-vlaku-asi-na-nas-proste-zapomneli Autobusy z kladna? Rozčilený vlastní personál, na který každý kašle? Cestující, kteří se potloukají v kolejišti blízko spadlé troleje na vlastní pěst? Přemlouvání hasičů k akci? Jak dopadly vlaky mimo civilizaci si ani nechci představovat! Martin Žižka
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Omlouvám se, ale neměl jsem během kalamity čas sledovat jednotlivé články. Nejdříve si text přečtu. Díky za pochopení. 4.12.2014 15:03
OTÁZKA: Myslím, že ČD tradičně nezvládly vůbec nic. Kalamity Jane
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Děkuji za Váš názor, já s ním nicméně nesouhlasím. A někteří diskutující tady také ne. 4.12.2014 15:04
OTÁZKA: Ahoj Michale, jsem tvoje spolužačka z VŠDS a kritický den 2.12.2014 jsem cestovala z Olomouce do Prahy, ráno v 8:20h a zpět jsem se dostala jediným vlakem v 17.11h, všude se mluví o omezení drážní dopravy, ale mě to jako omezení nepřipadá v případě, že zrušíte všechny spoje na Moravu a zpět? A to jsem na tom nebyla ještě nejhůř, jsou tu cestující, kteří byli uvězněni ve vlacích i 17 a více hodin. Pracovala jsem na dráze několik let, ale nikdy si nepamatuji, že bychom někde cestující nechali tak dlouho čekat, aniž bychom jim nepodávali informace, zda něco pojede, nebo ne. Vím, že to byla mimořádná situace, ale snad se dalo udělat pro cestující trochu víc. Přeji ti hezké odpoledne a pevné nervy a ať se Ti daří v práci a osobním životě, ahoj Jana Jana Podivínská
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Ahoj, Jano. Šlo o nevětší kalamitu za posledních 30 let. Nepopírám, že něco šlo udělat lépe a věř mi, že již nyní situaci analyzuji. Na třídním srazu si o tom popovídáme. :-))) Michal. 4.12.2014 15:07
OTÁZKA: Dobrý den,, jezdím denně trasa Svitavy-Brno, s novými elektrickými vlaky je problém už při -2C, kdy vlak přestane jet. Ani jsem se nedivila, že při námraze zůstalo vše stát. Jen jsem s úsměvem pozorovala jak na trati jezdí staré rezavé dieslové lokomotivy a tahají ty super moderní vlaky a rychlíky. Další taková kalamita může být už třeba za týden, je přece jen zima. Nebylo by lepší poslat na zimu nové supermoderní vlaky do dep a nasadit místo nich stařičké dieslovky???? Jana Machová
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Opakovaně si dovolím podotknout, že šlo o kalamitu, která za posledních 30 let neměla obdoby. Nechci se vymlouvat, ale dovolím si příměr k situaci loni ve Slovinsku, kde námraza úplně zastavila dopravu a nebyla provozována ani náhradní doprava. 4.12.2014 15:09
OTÁZKA: Argument, že podobnou kalamitu nikdo nepamatuje nemůže ospravedlnit nepřipravenost ČD. Zajímalo by mně, jestli ČD drahy vůbec řeší rizika proaktivně v rámci např. metody řízení podnikových rizik, nebo jen čekají až se něco stane a pak možná provedou nápravu. Ledovka v česku nebyla určitě poprvé, co bylo vyjímečné byl možná její rozsah. Pepa
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Ano, metodiku řízení podnikových rizik máme a zároveň máme stanoveny postupy v rámci krizového řízení. 4.12.2014 15:10
OTÁZKA: Neuvazujete o tom ze cast z manazerskych bonusu bude pouzita jako odmena pro pracovniky kteri se aktivne v terenu podileli na likvidaci nasledku? (mohl by jste jit prikladem a venovat dejme tomu 50% z bonusu) VV
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Na provozní zaměstnance pamatovat budeme. To jsem již uvedl u jiných dotazů. 4.12.2014 15:12
OTÁZKA: Dobrý den. Proč se na odjezdové tabuli v Pardubicích objevovaly nesmysly? Opakovaně tam svítily vlaky připravené k odjezdu, i když ve skutečnosti na nástupišti nic nebylo a prý ty rychlíky pak ani vůbec nejely (dle slov pokladní)? V této stanici to není poprvé!! Běh po schodech na nástupiště a zpátky sice zahřál, ale zábavné to moc nebylo! Proč se takové vlaky vypisovaly? Michal Bartoš
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Informace na odjezdové tabule vkládá SŽDC. Vzhledem k neaktuálnosti údajů na tabuli v Pardubicích jsme my do haly umístili náhradní tabuli s křídou, kam informace psali zaměstnanci ČD. 4.12.2014 15:14
OTÁZKA: Dobrý den. Proč se na odjezdové tabuli v Pardubicích objevovaly nesmysly? Opakovaně tam svítily vlaky připravené k odjezdu, i když ve skutečnosti na nástupišti nic nebylo a prý ty rychlíky pak ani vůbec nejely (dle slov pokladní)? V této stanici to není poprvé!! Běh po schodech na nástupiště a zpátky sice zahřál, ale zábavné to moc nebylo! Proč se takové vlaky vypisovaly? Michal Bartoš
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Již jsem odpověděl. 4.12.2014 15:15
OTÁZKA: ČD udělaly v dané situaci maximum!!!!!!! Jirka
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Ano, naši provozní zaměstnanci odvedli obrovský kus práce. Díky. 4.12.2014 15:16
OTÁZKA: Dobrý den. Proč se na odjezdové tabuli v Pardubicích objevovaly nesmysly? Opakovaně tam svítily vlaky připravené k odjezdu, i když ve skutečnosti na nástupišti nic nebylo a prý ty rychlíky pak ani vůbec nejely (dle slov pokladní)? V této stanici to není poprvé!! Běh po schodech na nástupiště a zpátky sice zahřál, ale zábavné to moc nebylo! Proč se takové vlaky vypisovaly? Michal Bartoš
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Již jsem odpověděl. 4.12.2014 15:16
OTÁZKA: Dobrý den. Proč se na odjezdové tabuli v Pardubicích objevovaly nesmysly? Opakovaně tam svítily vlaky připravené k odjezdu, i když ve skutečnosti na nástupišti nic nebylo a prý ty rychlíky pak ani vůbec nejely (dle slov pokladní)? V této stanici to není poprvé!! Běh po schodech na nástupiště a zpátky sice zahřál, ale zábavné to moc nebylo! Proč se takové vlaky vypisovaly? Michal Bartoš
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Již jsem odpověděl. 4.12.2014 15:17
OTÁZKA: Dobrý den pane Štěpán, zajímalo by mě, kdo zodpovídá (člen představenstva p.Bureš?)za neuspokojivý stav v době kalamity a proč nebyly nasazeny dieselové lokomotivy hned, jakmile bylo jasné, že vlakové soupravy nemohou vyjet díky zamrzání. Děkuji za odpověď. J.H. Jiří Havran
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Dieselové lokomotivy jsme nasazovali postupně a jejich nasazování koordinoval dipsečink ČD spolu s depy. 4.12.2014 15:18
OTÁZKA: Dobrý den, jsem zaměstnanec SŽDC a spolupracuji tedy se zaměstnanci ČD. V době kalamity se nebylo možné dovolat jak na síťový tak regionální dispečink dopravy, myslíte že by bylo do budoucna možné přenést částečně povinností dispečinku třeba na komandující či dozorčí stanic? V naší stanici měli komandující přehled o situaci ve svém obvodě, snažili se pomoci dispečerům ale bylů problém se jim dovolat, k odsouhlasení. Pavel
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Ano, děkuji za Vaši připomínku. Přesně tímto směrem se ubírají naše úvahy. 4.12.2014 15:20

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.