Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor o kalamitě s Michalem Štěpánem z Českých drah

Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán.
velikost textu:
vydáno 4.12.2014 13:55
Zvládly České dráhy situaci s ledovkou nebo mohly něco udělat lépe? V příštím týdnu čeká státního dopravce velké hájení. O lidech na dlouhé hodiny uvízlých v nevytápěných vlacích se diskutuje i ve Sněmovně a na ministerstvech. Na otázky čtenářů odpoví člen představenstva Michal Štěpán od 14:00.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. prosince 2014 do 14:23

OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat proč jste enzrušily veškeré vlaky a nechávly jste lidi čekat vždy do poslední chvíle. respektive mi jde o to proč jste nás nechai stát na nádraží v Olomouci 6 hodin a vždy nám bylo že daný vlak jel ale zůstal stát v Bohumíně. Chápeme, že jde především o bezpečnost ale proč byl Váš konkurent schopný vyslat náhradní motorový vlak a Vy ne? Bylo to pro nás sice nepohodlné ale nikomu to nevadilo. Takže má otázka zní proč ČD neposlali motorové osobní vlaky na tuto trat, tak aby se dana trat obsloužila(příkald třeba Motorový vůz 810 nebo motorový vůz 854,...). To ČD nemá 8 náhradních vlaků (4 v Ostravě a 4 v Praze) aby mohly na trat vyjet vcc\ hodinových intervalech a posbírat cestující kteří potřebují jet? nebo mi vysvětlete proč Regiojet byl schopen to zajistit sice s jednou soupravou ale i tak kloubouk dolů pro něj. děkuji za reakci Karel Doležal
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Náš konkurent vyslal jeden dvouvozový motorový vlak, a to až druhý den po vzniku kalamity. My jsme dopravu obnovovali průběžně už od samého začátku. Druhý den kalamity jsme v dotčených oblastech zajistili stovky spojů. 4.12.2014 15:24
OTÁZKA: Kdyz se predpoklada, ze druhy den nastane stejna situace jako predchazejici den. Proc nevyhlasite, ze se muze jezdit zadarmo jako kompenzace? Kdyz si kupuji jizdenku na vlak ktery ma zpozdeni, tak to lidi jen nastve. Filip
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Provoz byl omezen pouze na části sítě a zákazníci byli předem upozorňováni na očekávatelné komplikace. Kompenzace jsou určeny zákazníkům, kteří uvázli na cestě a nemohli být předem varováni. 4.12.2014 15:26
OTÁZKA: Jezdím denně do práce linkou PIS S9 a ocenil jsem, když jste na webu dali jakžtakž vědět konkrétně které linky pojedou, ale později zveřejněné alibistické informace o intervalu 30-120 min to nebylo k ničemu. Web je dobrý pokud jsou informace online a konkrétní ostatní je k ničemu. Kdo Vám půjde na nádraží s tím, že bude čekat dvě hodiny na nádraží až něco pojede, to jste snad nemysleli vážně. Petr Soukeník
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: S ohldem na závažnost mimořádnosti bylo z našeho pohledu účelné sdělit zákazníkům alespoň to, v jakém ineravu vlaky pojedou. Přesný čas nebylo možné stanovit - vlaky byly provozovány v dieselové trakci, a bylo tedy nutné průběžně zajišťovat jejich tankování a nezbytně nutnou údržbu.... 4.12.2014 15:29
OTÁZKA: Dobrý den, strávil jsem v pondělí na nádraží v Olomouci 3 hodiny mezi 17-20 hodinou. Mimořádná situace, chápu. Za tohle dráhy nemohou a prostě se s tím nedá v tu chvíli nic dělat - akceptuji. V nádražní hale ani na nástupištích jsem ale nepotkal za celou dobu jediného pracovníka ČD. Nádražní rozhlas nám po hodině čekání poskytl "neocenitelnou" informaci, že jsou ztížené povětrnostní podmínky a doprava bude omezena. Zajímalo by mě tedy, jaký je v takovýchto případech komunikační scénář směrem k cestujícím. Jsem přesvědčen, že pokud se v 18,00 večer vědělo, že vlaky nejezdí na většině území, měly dráhy komunikovat férově a požádat cestující, kteří mají jinou volbu než čekat (hotel, odvoz rodinnými příslušníky nebo jiným typem dopravy), aby nečekali zbytečně. David Husovský
Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. Michal Štěpán: Naši zaměstnanci byli v osobních pokladnách a vyřizovali reklamace. Obsluha staničního rozhlasu a informačních systémů přináleží SŽDC. Toto je jedna z věcí, které chceme s kolegy ze SŽDC řešit. Děkuji všem za dotazy. Na závěr se ještě jednou omlouvám všem našim zákazníkům za komplikace způsobené přírodní kalamitou a rovněž děkuji za průběžně vyjadřovanou podporu. Michal Štěpán 4.12.2014 15:34

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.