Zlevní životní pojištění? Odpovídala expertka na pojištění Lhotská
vydáno 20.5.2015 10:55
Válka o provize pojišťováků končí. Pokud projde aktuální návrh zákona, čeká zákazníky poslední velký nálet prodejců, ale dost možná i levnější pojištění. Na otázky čtenářů iDNES.cz o životním pojištění odpovídala Kateřina Lhotská, expertka na pojišťovnictví ze společnosti EY.
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 20. května 2015 do 12:00
OTÁZKA:
Dobrý den,od roku 1985 jsem měl úrazové pojištění za 40Kčs s tím že v roce 2014 mě bude vyplaceno cca14000Kčs.
V roce 2004 jsem byl vyzván,že cena pojistky neodpovídá současnosti.Byla provedena změna placení na 380 Kč.
(80 Kč pojištění,300Kč prý spoření)Při ukončení pojistky v roce 2014 jsem měl dostat vyplaceno cca 45000 Kč,ale ve skutečnosti jsem obdržel pouhých 26000 Kč,Takže jsem přišel asi o 19000 Kč.Za celá léta jsem měl bezškodní průběh.Co vy na to? Docela dosti neférové jednání pojišťovny.
Pepa
Kateřina Lhotská:
Bez znalosti konkrétních podrobností Vám na to neumím odpovědět.
20.5.2015 12:04
OTÁZKA:
Jak může zákon, který sníží provize zprostředkovatele ochránit klienta, když náklady za uzavření poj. smlouvy
zůstanou stejné. Nebylo by lepší snížit poplatkovou strukturu na produktech pojišťoven? A těch 180% má asi
15 největších poradenských firem, ten kdo uzavírá smlouvy nemá někdy ani polovinu a to je třeba také říct.
Hezký den.
Karel
Kateřina Lhotská:
Jestli regulace provizí skutečně klienta ochrání, ukáže až čas. Sama tam také vidím některé záležitosti, které se mohou ve finále obrátit proti němu.
20.5.2015 12:06
OTÁZKA:
Píšete, že je důležité o klienta pečovat tak, abyste nemusela během 5 ti let nic vracet. Zdá se Vám to reálné? Občas se stane i přes veškerou péči, že klient smlouvu vypoví z nějkého důvodu nebo ho někdo přepojistí a nezabráníte tomu. A jak byste řešila naprosto běžnou věc, když poradce skončí v branži, začne pracovat jinde a najednou bude muset 5 let ručit za smlouvy. To se může dostat i do miliónových ztrát, protože jeho smlouvy automaticky převezme správce, což je společnost a začne se zase přepojišťovat a bývalého poradce to fatální položí.
Martin
Kateřina Lhotská:
Určitě existují situace, kdy odchodu klienta prostě přes veškerou snahu nezabráníte. To je to samé, jako když v hokeji přes veškerou snahu prohrajete zápas. Jde o to dělat vše pro to, aby klient neměl důvod odejít.
20.5.2015 12:07
OTÁZKA:
Myslíte si, že má smysl pojišťovat kromě smrti či smrti úrazem i závažná onemocnění jako např. rakovinu? Nebo co myslíte tím, že se nesmí pojišťovat nesmysly? S jakým nesmyslem jste se setkala?
Květa
Kateřina Lhotská:
Záleží na konkrétní situaci každého člověka. Pro někoho může onemocnění rakovinou znamenat takový zásah do jeho životní úrovně (teď to prosím neberte jako ignorování faktu, že jde o velký zásah do života jako takového), že pro něj má smysl toto pojištění mít. Pro někoho to třeba význam nemá.
20.5.2015 12:10
OTÁZKA:
Paní Lhotská, kdo bude vítězem a kdo poraženým, pokud návrh projde v současné podobě?
Děkuji
Karl
Karl von Bahnhof
Kateřina Lhotská:
V ideálním případě zvítězí všichni. Ovšem nevím, jestli v důsledku tohoto návrhu.
20.5.2015 12:10
OTÁZKA:
Správně říkáte, že se přetáčení pojistek týká většinou investičního životního pojištění. Co říkáte na myšlenku vyplácet provizi za tento typ pojištění průběžně v 60-ti měsíčních splátkách? Tím by se přetáčení pojistek jistě zastavilo.
Leo Vlachynský
Kateřina Lhotská:
Osobně by se mi také průběžné vyplácení provizí líbilo nejvíc.
20.5.2015 12:11
OTÁZKA:
Dobrý den, paní Lhotská, je pravda, že v některých zemích jsou provize zakázané a jinde jsou rozložené rovnoměrně v čase po dobu celé smlouvy? Uvedete příklady? Nechápu, proč tady zprostředkovatelé píšou, že je to položí, když v jiných zemích to normálně funguje.
Luboš Hájek
Kateřina Lhotská:
Zákaz provizí byl zaveden ve Velké Británii a v Holandsku. Provizi (nebo lépe řečeno odměnu) zprostředkovateli vyplácí přímo klient. V praxi to nakonec dopadlo tak, že došlo ke snížení sjednávání nových smluv u klientely, kterou lze označit za středněpříjmovou a níkopříjmovou.
Toto byla poslední otázka. Děkuji za zajímavé dotazy a přeji nám všem, abychom se v nových pravidlech rychle a správně zorientovali.
20.5.2015 12:20
OTÁZKA:
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, kdo pobírá 200% provize za sjednání životního pojištění. Jsou to agenti makléřských společností? Výhradní pojišťovací agenti berou také takové provize? Právě pak,ale dochází k tomu,že agenti makléřských společností přetáčí pojistné smlouvy pro velký výdělek výhradním pojišťovacím agentům. Při tom původní smlouva byla kvalitnější a měla lépe nastavena rizika. Co s tím se bude dělat.
Děkuji za odpověď
Martina
Kateřina Lhotská:
A mezitím přibyla ještě jedna otázka...
Očekává se, že rozložením provizí na delší časové období by se měl částečně eliminovat i tento jev.
A teď už opravdu nashledanou.
20.5.2015 12:24
předchozí | 1 2 3 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.