Zlevní životní pojištění? Odpovídala expertka na pojištění Lhotská

Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young.
velikost textu:
vydáno 20.5.2015 10:55
Válka o provize pojišťováků končí. Pokud projde aktuální návrh zákona, čeká zákazníky poslední velký nálet prodejců, ale dost možná i levnější pojištění. Na otázky čtenářů iDNES.cz o životním pojištění odpovídala Kateřina Lhotská, expertka na pojišťovnictví ze společnosti EY.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 20. května 2015 do 12:00

OTÁZKA: Dobrý den,od roku 1985 jsem měl úrazové pojištění za 40Kčs s tím že v roce 2014 mě bude vyplaceno cca14000Kčs. V roce 2004 jsem byl vyzván,že cena pojistky neodpovídá současnosti.Byla provedena změna placení na 380 Kč. (80 Kč pojištění,300Kč prý spoření)Při ukončení pojistky v roce 2014 jsem měl dostat vyplaceno cca 45000 Kč,ale ve skutečnosti jsem obdržel pouhých 26000 Kč,Takže jsem přišel asi o 19000 Kč.Za celá léta jsem měl bezškodní průběh.Co vy na to? Docela dosti neférové jednání pojišťovny. Pepa
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Bez znalosti konkrétních podrobností Vám na to neumím odpovědět. 20.5.2015 12:04
OTÁZKA: Jak může zákon, který sníží provize zprostředkovatele ochránit klienta, když náklady za uzavření poj. smlouvy zůstanou stejné. Nebylo by lepší snížit poplatkovou strukturu na produktech pojišťoven? A těch 180% má asi 15 největších poradenských firem, ten kdo uzavírá smlouvy nemá někdy ani polovinu a to je třeba také říct. Hezký den. Karel
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Jestli regulace provizí skutečně klienta ochrání, ukáže až čas. Sama tam také vidím některé záležitosti, které se mohou ve finále obrátit proti němu. 20.5.2015 12:06
OTÁZKA: Píšete, že je důležité o klienta pečovat tak, abyste nemusela během 5 ti let nic vracet. Zdá se Vám to reálné? Občas se stane i přes veškerou péči, že klient smlouvu vypoví z nějkého důvodu nebo ho někdo přepojistí a nezabráníte tomu. A jak byste řešila naprosto běžnou věc, když poradce skončí v branži, začne pracovat jinde a najednou bude muset 5 let ručit za smlouvy. To se může dostat i do miliónových ztrát, protože jeho smlouvy automaticky převezme správce, což je společnost a začne se zase přepojišťovat a bývalého poradce to fatální položí. Martin
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Určitě existují situace, kdy odchodu klienta prostě přes veškerou snahu nezabráníte. To je to samé, jako když v hokeji přes veškerou snahu prohrajete zápas. Jde o to dělat vše pro to, aby klient neměl důvod odejít. 20.5.2015 12:07
OTÁZKA: Myslíte si, že má smysl pojišťovat kromě smrti či smrti úrazem i závažná onemocnění jako např. rakovinu? Nebo co myslíte tím, že se nesmí pojišťovat nesmysly? S jakým nesmyslem jste se setkala? Květa
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Záleží na konkrétní situaci každého člověka. Pro někoho může onemocnění rakovinou znamenat takový zásah do jeho životní úrovně (teď to prosím neberte jako ignorování faktu, že jde o velký zásah do života jako takového), že pro něj má smysl toto pojištění mít. Pro někoho to třeba význam nemá. 20.5.2015 12:10
OTÁZKA: Paní Lhotská, kdo bude vítězem a kdo poraženým, pokud návrh projde v současné podobě? Děkuji Karl Karl von Bahnhof
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: V ideálním případě zvítězí všichni. Ovšem nevím, jestli v důsledku tohoto návrhu. 20.5.2015 12:10
OTÁZKA: Správně říkáte, že se přetáčení pojistek týká většinou investičního životního pojištění. Co říkáte na myšlenku vyplácet provizi za tento typ pojištění průběžně v 60-ti měsíčních splátkách? Tím by se přetáčení pojistek jistě zastavilo. Leo Vlachynský
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Osobně by se mi také průběžné vyplácení provizí líbilo nejvíc. 20.5.2015 12:11
OTÁZKA: Dobrý den, paní Lhotská, je pravda, že v některých zemích jsou provize zakázané a jinde jsou rozložené rovnoměrně v čase po dobu celé smlouvy? Uvedete příklady? Nechápu, proč tady zprostředkovatelé píšou, že je to položí, když v jiných zemích to normálně funguje. Luboš Hájek
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Zákaz provizí byl zaveden ve Velké Británii a v Holandsku. Provizi (nebo lépe řečeno odměnu) zprostředkovateli vyplácí přímo klient. V praxi to nakonec dopadlo tak, že došlo ke snížení sjednávání nových smluv u klientely, kterou lze označit za středněpříjmovou a níkopříjmovou. Toto byla poslední otázka. Děkuji za zajímavé dotazy a přeji nám všem, abychom se v nových pravidlech rychle a správně zorientovali. 20.5.2015 12:20
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, kdo pobírá 200% provize za sjednání životního pojištění. Jsou to agenti makléřských společností? Výhradní pojišťovací agenti berou také takové provize? Právě pak,ale dochází k tomu,že agenti makléřských společností přetáčí pojistné smlouvy pro velký výdělek výhradním pojišťovacím agentům. Při tom původní smlouva byla kvalitnější a měla lépe nastavena rizika. Co s tím se bude dělat. Děkuji za odpověď Martina
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: A mezitím přibyla ještě jedna otázka... Očekává se, že rozložením provizí na delší časové období by se měl částečně eliminovat i tento jev. A teď už opravdu nashledanou. 20.5.2015 12:24

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.