Reportér Jan Sůra po třídenním testování Českých drah
vydáno 11.9.2015 13:30
„České dráhy už nejsou pro smích,“ říká reportér iDNES, který od úterý do čtvrtka strávil vystřídal 45 vlaků, v nichž strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2976 kilometrů. A jaké má ze služeb ČD pocity? Ptejte se on-line. Na vaše dotazy začne odpovídat ve 14:00.
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 11. září 2015 do 15:30
OTÁZKA:
Zdravím, zajímalo by mě, proč jste jezdil jen po koridorech a modernizovaných tratích, a ne po trasách, kterých je většina. Takto to vypadá jako tendenční článek zadaný ČD s cílem vyrovnat se mediálně konkurenci. Díky za odpověď.
Lukáš
Jan Sůra:
Když se podíváte na trasu, kde jsem jezdil, tak zjistíte, že jsem jezdil po všech typech tratích i těch nemodernizovaných. A strávil na nich i poměrně dost času. Koridory jsem bral hlavně pro přesuny. ČD ani jiní dopravci nám žádné články nezadávají:)
11.9.2015 14:16
OTÁZKA:
Co si myslíte o zastávce na znamení Kořenov-zastávka, kde vám vlak zastaví na znamení jen někdy a České dráhy tím naprosto nelogicky smazávají výhodu systému zastávek na znamení?
anonym
Jan Sůra:
Neznám úplně situaci na této zastávce, abych to mohl komentovat, omlouvám se.
11.9.2015 14:16
OTÁZKA:
Dobrý den, co říkáte na stav nádraží Karlovy Vary? Ostuda na lázeňské město že?
Jirka
Jan Sůra:
Dobrý den, rozhodně to není nic k chlubení...
11.9.2015 14:17
OTÁZKA:
Dobrý den, také jsem bohužel odkázán na služby ČD a co mě hodně vadí je marketingový přístup ČD k provozu Pendolína. Místo aby plnilo dopravní funkci tak se honí za pochybnými rekordy na trase Praha-Ostrava, takže nezastuvují třeba ve starnici Hranice na Moravě, kde je silný přípoj z měst jako je Vsetín, Valmez, Rožno, Půchov atd. Ve finále pak stejně někde čekají v polích a přijíždí se zpoždění. Obávám se, že Vaše 3 denní cesta nemohla postihnout všechny situace, kdy např přípoj úmyslně před nosem ujíždí např Regiojetu v přestupních stanicích. Přesto děkuji za test ČD a prosím o informaci, zda Vaše závěry zajímají i nějaké odpovědné lidi z ČD nebo ministerstva. Děkuji.VPe
Václav Pechanec
Jan Sůra:
Dobrý den, pár lidí z ČD se mi už ozvalo, tak je to snad i zajímá. Chování dopravců Praha - Ostrava v oblasti zastavování je pro mě také trošku záhadou, nejen u ČD.
11.9.2015 14:19
OTÁZKA:
Čau Honzo,
v zásadě s tebou souhlasím, že služby a kvalita cestování vlakem jsou v ČR úplně někde jinde než před 5 lety. Otázkou je, jestli to samo o sobě stačí k tomu, aby lidé nechali auto v garáži a šli na vlak. Vlakem jezdím pouze občas a většinou na kratší vzdálenosti a když srovnám náklady na dopravu autem a vlakem, tak mi z toho logicky (bohužel) zase vychází auto. A to nemluvím o časové náročnosti, která je nesrovnatelná. Pro příklad moje poslední cesta vlakem: Zpáteční jízdenka pro 2 osoby, délka trasy tam a zpět 26 km, cena 93 Kč, čas potřebný na dopravu z bodu A do bodu B a zpět cca. 2 hodiny. Autem to samé pořídím za cca.50 Kč a cesta mi zabere max. 30 minut.
Otázka tedy logicky zní: Proč bych měl jezdit vlakem, když je to dražší a mnohem pomalejší? To hlavní, co by mohlo lidi přesvědčit, aby ve větší míře používali hromadné dopravní prostředky bude vždycky cena. A jelikož jsou ceny takové jaké jsou, tak většinu lidí vlastnících auto cesta vlakem ani nenapadne.
Miloš Kulhánek
Jan Sůra:
Ahoj Miloši, to je složitější otázka. Cestou jsem několikrát přemýšlel o tom, co by se stalo, kdyby ČD výrazně zlevnily jízdné, když 2/3 jejich příjmů tvoří stejně platba za objednané vlaky a jen třetina vybrané jízdné. Záleží hlavně na relaci, kde jezdíš. Jsou místa, kde lidé jezdí denně do práce a rozhodně ušetří, je také velká nabídka časových jízdenek. Například dojíždět každý den z Pardubic do Prahy za 19 900 Kč ročně je časově i finančně výhodnější, než jezdit každý den tuto trasu autem. A další výhoda: nemusíš řídit a sledovat, co se děje na silnici, nemluvě o tom, že je vlak statistiky mnohonásobně bezpečnější.
11.9.2015 14:23
OTÁZKA:
Dobrý den, na cestě jste se také svezl nově rekonstruovaným vagónem Bdpee. Jaké z něj máte pocity? Já (a nejsem sám), pociťuji zatím z fotek spíše zklamání. Zachování původního uspořádání "čtyřek" s naprosto tragickou roztečí sedadel vagon činí naprosto nepoužitelným na důstojné cestování na delší vzdálenosti. Době okopávání si nohou a výměně trapných pohledů s neznámými spolucestujícími očividně ještě neodzvonilo (a kromě toho to následně nevyhnutelně vede k malým stolečkům a dalším nedostatkům)...
Jakub Daniel
Jan Sůra:
Dobrý den, měl jsem z nich velmi dobrý pocit. Ale seděl jsem na čtyřce sám, takže jsem nemohl zkoumat rozteč. Stoleček by mohl být větší, to souhlasím.
11.9.2015 14:24
OTÁZKA:
Dobrý den, jak se Vám líbilo v rychlíku Praha-Cheb přes ÚL. Mám na mysli např. čistotu, nejen WC.
Jan Jílovec
Jan Sůra:
Dobrý den, sedl jsem si do jediného modernizovaného vozu, takže líbilo:)Ale když jsem si prošel koženkovou část, která tvoří většinu, tak to nebyl hezký pohled. Problém těchto starých vozů je, že i kdyby je teď leštili každý den, špína je už zašlá a vlak bude neustále vypadat špinavě
11.9.2015 14:25
OTÁZKA:
Na kolik vyšla celkově tato trasa? :)
Jiří
Jan Sůra:
3x550 za celodenní jízdenky + 35 Kč za jednu povinnou místenku do Pendolina + 30 Kč jízdenka na autobus Pelhřimov - Humpolec
11.9.2015 14:25
OTÁZKA:
Zdravím,dotaz zní - ČD nejsou pro smích????? Pak sedněte ve Znojmě do vlaku a jeďte na Břeclav, či Jihlavu..... To se nasmějete
Jirka
Jan Sůra:
Souhlasím, jsou trasy, kde ČD stále pro smích jsou. Proto jsem se snažil projet co nejvíce vlaků.
11.9.2015 14:26
OTÁZKA:
Škoda,že jste se neprojel na trati 240 Brno - Jihlava a linkách IDS JM číslo S4 - to by jste nevěřil,že je 21.století.
Ono vůbec jste vynechal linky kolem Brna.
Marek Fruhvirt
Jan Sůra:
Bohužel, třeba příště. Nešlo projet opravdu vše. Brno je každopádně celkově téměř žijící železniční muzeum včetně nádraží. Je to ale věcí objednatele, tedy kraje, k jakým službám smluvně dopravce přinutí.
11.9.2015 14:28
OTÁZKA:
Projížděl jste také přes Havířov?
Maty
Jan Sůra:
Projížděl.
11.9.2015 14:29
OTÁZKA:
Hezký den , plánujete i testování kondice soukromých dopravců jako LeoEx a SA? A následné porovnání všech drážních dopravců ?
Petr Kominek
Jan Sůra:
Uvažujeme o tom. Hezký den.
11.9.2015 14:30
OTÁZKA:
Jak se Vam libilo nadrazi na Vsetine? Je v pravde historickym skanzenem proti stavu z druhe svetove valky jse novy jen digitalni displej prijezdu a odjezdu.
VV
Jan Sůra:
Jen jsem projížděl, ale podobných nádraží najdete v Česku bohužel více.
11.9.2015 14:30
OTÁZKA:
Kde se Vám nejvíc líbilo a kde nelíbilo? :)
Alena
Jan Sůra:
Překvapily mě tratě ve Zlínském kraji. Nelíbilo se mi Brno, ale to je v mém případě dlouhodobý stav:-)
11.9.2015 14:32
OTÁZKA:
Dobrý den, co by jste vzkázal / doporučil ČD pro jejich zlepšení?
Mgr.Martin Suchan
Jan Sůra:
Dobrý den. vysvětlit svým zaměstnancům, že cestující jsou ti, co je platí.
11.9.2015 14:33
předchozí | 1 2 3 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.