Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Reportér Jan Sůra po třídenním testování Českých drah

Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah
velikost textu:
vydáno 11.9.2015 13:30
„České dráhy už nejsou pro smích,“ říká reportér iDNES, který od úterý do čtvrtka strávil vystřídal 45 vlaků, v nichž strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2976 kilometrů. A jaké má ze služeb ČD pocity? Ptejte se on-line. Na vaše dotazy začne odpovídat ve 14:00.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 11. září 2015 do 15:30

OTÁZKA: Zdravím, zajímalo by mě, proč jste jezdil jen po koridorech a modernizovaných tratích, a ne po trasách, kterých je většina. Takto to vypadá jako tendenční článek zadaný ČD s cílem vyrovnat se mediálně konkurenci. Díky za odpověď. Lukáš
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Když se podíváte na trasu, kde jsem jezdil, tak zjistíte, že jsem jezdil po všech typech tratích i těch nemodernizovaných. A strávil na nich i poměrně dost času. Koridory jsem bral hlavně pro přesuny. ČD ani jiní dopravci nám žádné články nezadávají:) 11.9.2015 14:16
OTÁZKA: Co si myslíte o zastávce na znamení Kořenov-zastávka, kde vám vlak zastaví na znamení jen někdy a České dráhy tím naprosto nelogicky smazávají výhodu systému zastávek na znamení? anonym
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Neznám úplně situaci na této zastávce, abych to mohl komentovat, omlouvám se. 11.9.2015 14:16
OTÁZKA: Dobrý den, co říkáte na stav nádraží Karlovy Vary? Ostuda na lázeňské město že? Jirka
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, rozhodně to není nic k chlubení... 11.9.2015 14:17
OTÁZKA: Dobrý den, také jsem bohužel odkázán na služby ČD a co mě hodně vadí je marketingový přístup ČD k provozu Pendolína. Místo aby plnilo dopravní funkci tak se honí za pochybnými rekordy na trase Praha-Ostrava, takže nezastuvují třeba ve starnici Hranice na Moravě, kde je silný přípoj z měst jako je Vsetín, Valmez, Rožno, Půchov atd. Ve finále pak stejně někde čekají v polích a přijíždí se zpoždění. Obávám se, že Vaše 3 denní cesta nemohla postihnout všechny situace, kdy např přípoj úmyslně před nosem ujíždí např Regiojetu v přestupních stanicích. Přesto děkuji za test ČD a prosím o informaci, zda Vaše závěry zajímají i nějaké odpovědné lidi z ČD nebo ministerstva. Děkuji.VPe Václav Pechanec
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, pár lidí z ČD se mi už ozvalo, tak je to snad i zajímá. Chování dopravců Praha - Ostrava v oblasti zastavování je pro mě také trošku záhadou, nejen u ČD. 11.9.2015 14:19
OTÁZKA: Čau Honzo, v zásadě s tebou souhlasím, že služby a kvalita cestování vlakem jsou v ČR úplně někde jinde než před 5 lety. Otázkou je, jestli to samo o sobě stačí k tomu, aby lidé nechali auto v garáži a šli na vlak. Vlakem jezdím pouze občas a většinou na kratší vzdálenosti a když srovnám náklady na dopravu autem a vlakem, tak mi z toho logicky (bohužel) zase vychází auto. A to nemluvím o časové náročnosti, která je nesrovnatelná. Pro příklad moje poslední cesta vlakem: Zpáteční jízdenka pro 2 osoby, délka trasy tam a zpět 26 km, cena 93 Kč, čas potřebný na dopravu z bodu A do bodu B a zpět cca. 2 hodiny. Autem to samé pořídím za cca.50 Kč a cesta mi zabere max. 30 minut. Otázka tedy logicky zní: Proč bych měl jezdit vlakem, když je to dražší a mnohem pomalejší? To hlavní, co by mohlo lidi přesvědčit, aby ve větší míře používali hromadné dopravní prostředky bude vždycky cena. A jelikož jsou ceny takové jaké jsou, tak většinu lidí vlastnících auto cesta vlakem ani nenapadne. Miloš Kulhánek
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Ahoj Miloši, to je složitější otázka. Cestou jsem několikrát přemýšlel o tom, co by se stalo, kdyby ČD výrazně zlevnily jízdné, když 2/3 jejich příjmů tvoří stejně platba za objednané vlaky a jen třetina vybrané jízdné. Záleží hlavně na relaci, kde jezdíš. Jsou místa, kde lidé jezdí denně do práce a rozhodně ušetří, je také velká nabídka časových jízdenek. Například dojíždět každý den z Pardubic do Prahy za 19 900 Kč ročně je časově i finančně výhodnější, než jezdit každý den tuto trasu autem. A další výhoda: nemusíš řídit a sledovat, co se děje na silnici, nemluvě o tom, že je vlak statistiky mnohonásobně bezpečnější. 11.9.2015 14:23
OTÁZKA: Dobrý den, na cestě jste se také svezl nově rekonstruovaným vagónem Bdpee. Jaké z něj máte pocity? Já (a nejsem sám), pociťuji zatím z fotek spíše zklamání. Zachování původního uspořádání "čtyřek" s naprosto tragickou roztečí sedadel vagon činí naprosto nepoužitelným na důstojné cestování na delší vzdálenosti. Době okopávání si nohou a výměně trapných pohledů s neznámými spolucestujícími očividně ještě neodzvonilo (a kromě toho to následně nevyhnutelně vede k malým stolečkům a dalším nedostatkům)... Jakub Daniel
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, měl jsem z nich velmi dobrý pocit. Ale seděl jsem na čtyřce sám, takže jsem nemohl zkoumat rozteč. Stoleček by mohl být větší, to souhlasím. 11.9.2015 14:24
OTÁZKA: Dobrý den, jak se Vám líbilo v rychlíku Praha-Cheb přes ÚL. Mám na mysli např. čistotu, nejen WC. Jan Jílovec
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, sedl jsem si do jediného modernizovaného vozu, takže líbilo:)Ale když jsem si prošel koženkovou část, která tvoří většinu, tak to nebyl hezký pohled. Problém těchto starých vozů je, že i kdyby je teď leštili každý den, špína je už zašlá a vlak bude neustále vypadat špinavě 11.9.2015 14:25
OTÁZKA: Na kolik vyšla celkově tato trasa? :) Jiří
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: 3x550 za celodenní jízdenky + 35 Kč za jednu povinnou místenku do Pendolina + 30 Kč jízdenka na autobus Pelhřimov - Humpolec 11.9.2015 14:25
OTÁZKA: Zdravím,dotaz zní - ČD nejsou pro smích????? Pak sedněte ve Znojmě do vlaku a jeďte na Břeclav, či Jihlavu..... To se nasmějete Jirka
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Souhlasím, jsou trasy, kde ČD stále pro smích jsou. Proto jsem se snažil projet co nejvíce vlaků. 11.9.2015 14:26
OTÁZKA: Škoda,že jste se neprojel na trati 240 Brno - Jihlava a linkách IDS JM číslo S4 - to by jste nevěřil,že je 21.století. Ono vůbec jste vynechal linky kolem Brna. Marek Fruhvirt
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Bohužel, třeba příště. Nešlo projet opravdu vše. Brno je každopádně celkově téměř žijící železniční muzeum včetně nádraží. Je to ale věcí objednatele, tedy kraje, k jakým službám smluvně dopravce přinutí. 11.9.2015 14:28
OTÁZKA: Projížděl jste také přes Havířov? Maty
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Projížděl. 11.9.2015 14:29
OTÁZKA: Hezký den , plánujete i testování kondice soukromých dopravců jako LeoEx a SA? A následné porovnání všech drážních dopravců ? Petr Kominek
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Uvažujeme o tom. Hezký den. 11.9.2015 14:30
OTÁZKA: Jak se Vam libilo nadrazi na Vsetine? Je v pravde historickym skanzenem proti stavu z druhe svetove valky jse novy jen digitalni displej prijezdu a odjezdu. VV
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Jen jsem projížděl, ale podobných nádraží najdete v Česku bohužel více. 11.9.2015 14:30
OTÁZKA: Kde se Vám nejvíc líbilo a kde nelíbilo? :) Alena
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Překvapily mě tratě ve Zlínském kraji. Nelíbilo se mi Brno, ale to je v mém případě dlouhodobý stav:-) 11.9.2015 14:32
OTÁZKA: Dobrý den, co by jste vzkázal / doporučil ČD pro jejich zlepšení? Mgr.Martin Suchan
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den. vysvětlit svým zaměstnancům, že cestující jsou ti, co je platí. 11.9.2015 14:33

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.