OTÁZKA:
Dobrý den. Předmětem Vašeho zájmu je především nevhodné chování prodávajících - jistě chválihodná věc. Nebylo by však vhodné být více objektivní a snažit se i o kultivaci spotřebitelů? Jsem přesvědčen, že většina prodávajících má celou řadu velmi negativních zkušeností s velmi neseriozními kupujícími (objektivně neoprávněné reklamace, snaha o výměnu použitého zboží atd.). Také jsem přesvědčen, že celá řada Vašich "rad" je velmi tendenčních, zjednodušených, někdy dokonce i v rozporu s platnými zákony.
Martin S.
ODPOVĚĎ:
Nedomnívám se, že naše vyjádření jsou v rozporu s platnými zákony. Jsme Sdružení obrany spotřebitelů, nicméně buďte ujištěn, že pokud se na nás obracejí podnikatelé, poskytujeme rady i jim. Pořádáme pro podnikatele semináře, elektronickým obchodníkům na základě jejich zájmu prověřujeme obchodní podmínky, upravujeme a pak udělujemelogo SAOP (Spotřebitelský audit obchodních podmínek). Na druhou stranu děláme osvětu mezi spotřebiteli, aby znali svá práva. A budete se divit, mnozí obchodníci, pokud zjistí, že proti nim stojí spotřebitel, který se dokáže v zákoně orientovat, změní své chování a jednají tak, jak mají. Což, jak už jsem napsala v jedné odpovědi, neznamená, že i mezi spotřebiteli jsou spekulativní zákazníci. ALe vždy je to prodávající, kdo má při reklamaci rozhodující slovo - to je, prosím, ze zákona:-)
28.12.2007 10:07