Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Ptejte se Milana Šimonovského

velikost textu:
vydáno 20.3.2003 12:50

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 20. března 2003 do 13:20

OTÁZKA: Dobrý den, do jaké míry můžete ovlivnit, kdo bude stát v čele Českých drah a jak jste s novým generálním ředitelem spokojen? Není jen pokračování dosavadní politiky? Nechtělo by to ráznější změnu - manažera odjinud? Díky. Bobeš
ODPOVĚĎ: 1) Generálního ředitele ČD neodvolávám, ani nejmenuji, přesto si myslím, že při obsazování této funkce dozorčí rada ČD můj názor brala vážně. 2)Zatím jsem velmi spokojen. Zázraky se nedají očekávat. 3) Není to pokračování dosavadní politiky. Nový generální ředitel má jasnou představu o změně přístupu ČD k zákazníkům. 4) Mojí představou bylo výběrové řízení, do kterého by se hlásili, jak doufám, i manažeři od jinud. Situaci na ČD jsme však vyhodnotili jako kritickou, která vyžadovala okamžité řešení. 20.3.2003 13:00
OTÁZKA: Přeji krásný den! Myslíte si, že se někdy mohou náklady a výnosy z osobní dopravy ČD vyrovnat i bez státních dotací? Pokud možno bez toho, aby na regionálních tratích nejezdili vlaky tak, jako dnes ne venkově autobusy (do naší vsi na trase Pardubice - Praha nejede v sobotu jediný spoj...)? olina
ODPOVĚĎ: Náklady a výnosy v osobní drážní dopravě nejsou v rovnováze a v celém světě jsou dotovány. Dopravní obslužnost je od letošního roku v kompetenci krajů, které mají možnost efektivně kombinovat linkovou autobusovou dopravu s dopravou drážní. Na dopravu autobusovou i drážní stát přispívá celkem 5 mld. korun ročně. Autobusová i drážní osobní doprava je ztrátová. Stát takto přispívá na základní dopravní obslužnost území, kterou stanovuje právě kraj. 20.3.2003 13:06
OTÁZKA: Vazeny pane ministre, Myslite si, ze muze dobre hospodarit spolecnost, ktera vi, ze i kdyz sem tam nekde zaplytva penezi, tak vzdy prispecha na pomoc stat, ktery uhradi vsechny dluhy? Pred par lety jsem se vykaslal na jezdeni vlakem a koupil jsem si s pritelkyni auto. Proc CD nejsou schopny motivovat lidi k tomu, aby jezdili v ekologickych a levnych vlacich a namisto toho nejenom ze nabizi "sluzby" ve forme nechutne spinavych vozu s temer permanentnim zpozdenim, ale ani s ohromnymi dotacemi od statu nejsou schopny nabidnout vyhodnou cenu, takze pro dva uz se vyplati jezdit radeji autem (s neporovnatelne vyssim komfortem). DeCourcy
ODPOVĚĎ: Změna ve vedení ČD a.s. by se měla promítnout také do změny přístupu k zákazníkovi a zlepšení kvality služeb. Vím, že bude těžké znechucené zákazníky přesvědčit o výhodách drážní dopravy, ale věřím, že podobně jako jinde v Evropě se to podaří. Konečně jsou ČD obchodní společnost, která může být úspěšná jen tehdy, pokud bude konkurence schopná s ostatními druhy dopravy. 20.3.2003 13:09
OTÁZKA: Je po hrozbách anonyma a po začátku války v Iráku nějak posílena bezpečnost na železnicic? Bude se nějak regulovat letecká doprava nad naším územím? Děkuji. Karel
ODPOVĚĎ: 1) Žerty neznámých anonymů jsou pro ČD velkou ekonomickou zátěží, protože je musíme brát vážně a chránit cestující veřejnost. Zaměstnanci ČD ve spolupráci s Policií ČR připravilo celou řadu opatření, jak podezřelou činnost na drážních zařízeních monitorovat. Policie je podle jejich vyjádření v 80% zjistí původce těchto žertů, ale přesto tato zdržení ČD velmi zatěžují. 2) Byla přijata mimořádná opatření na mezinárodních letištích v ČR, vzdušný prostor je monitorován ve spolupráci s dalšími evropskými zeměmi. 20.3.2003 13:16
OTÁZKA: Dobrý den pane ministře. Mám dotazy, které se týkají spojení Prahy a vých. Čech. Myslíte, že se v blízkých několika letech dočkáme prodloužení dálnice do HK a může ministerstvo ovlivnit rychlost její výstavby? Druhý dotaz se týká vlakového spojení mezi Prahou a HK. Vím, že existoval plán na zdvoukolejnění a zrychlení tratě mezi Velkým Osekem a Hradcem. Je v současné době tento plán stále aktuální? A může vaše ministerstvo ovlivnit cenu jízdenek ČD? Děkuji předem za odpověď. Tomáš
ODPOVĚĎ: 1) Dálnice D11, na kterou se ptáte, bude pokračovat v letošním roce výstavbou úseku Libice - Chýšť, ostatní úseky jsou do výstavby připravovány, finanční prostředky jsou naplánovány ve fondu dopravní infrastruktury. 2) Plány na zkapacitnění a zlepšení tratí existují a tento úsek není prioritou v současné době. 3) Cena jízdného je stanovená cenovým výměrem MF ČR jako cena maximální a přepravce může ve své obchodní politice nabízet levnější jízdné. 20.3.2003 13:19
OTÁZKA: Vážený pane ministře. Jakým způsobem se bude postupovat při prodeji bytů ČD (nyní MD) s 5 a více bytovými jednotkami, které dosud nebyly zprivatizovány (pivatizační projekty již byly schváleny vládou a bytová družstva mají napříkad uzavřenou Dohodu k uzavření kupní smlouvy s FNM jakožto prodávajícím)? Zůstanou zachovány podmínky privatizace bytového fondu ČD, kdo bude nyní vystupovat jako prodávající, za jak dlouhou dobu je možné počítat s pokračováním (vzhledem k transformaci ČD a převodu majetku na MD)? Za Vaši odpověď mnohokrát děkuji. Pěchouček
ODPOVĚĎ: Naším záměrem je tyto byty prodat zájemcům a pokračovat tak v privatozaci bytového fondu ČD. Podmínky by měly zůstat stejné jako v loňském roce. Prodávajícím bude Správa železniční dopravní cesty. Pokračovat se bude po převodu majetku na tuto organizaci. 20.3.2003 13:21
OTÁZKA: Pane ministre, jen kratka otazka. Jak to vypada z vystavbou dalnice do Ceskych Budejovic a Rakouska? Dekuji Fort.O
ODPOVĚĎ: Ptáte se na dálnici D3, která je v investičním plánu do r. 2010, části této dálnice se již staví, a to úsek Tábor - Čekanice - Mezno. A v letošním roce se zahájí úsek Mezno - Chotoviny. 20.3.2003 13:23
OTÁZKA: Jste pro přímou volbu prezidenta? Petr
ODPOVĚĎ: Ano jsem. 20.3.2003 13:23
OTÁZKA: Jakou předvídáte budoucnost vládě Vladimíra Špidly? Martina Baloušková
ODPOVĚĎ: Pevnost této vlády a její podporu v PSP ČR prověří vážná témata jako je reforma veřejných výdajů a pokud vláda neobstojí, nedočká se konce tohoto roku. V opačném případě má šanci vydržet po celé funkční období. 20.3.2003 13:25
OTÁZKA: Jste pro zavedení obecného referenda do našeho právního řásu? Občan
ODPOVĚĎ: Jsem pro zavedení tohoto prvku přímé demokracie, ale na vymezené okruhy témat, které se netýkají ústavních změn. 20.3.2003 13:26
OTÁZKA: Pane ministře, mohl byste pojmenovat, čeho se vám podařilo za více než půl roku v rezortu dosáhnout a kde naopak cítíte, že vás čeká množství práce? Matin Marný
ODPOVĚĎ: Nejviditelnější je moje snaha odstranit rizika státu ze smluvního stavu Housing and Construction při realizaci dálnice D47, nejvíce práce však je s transformací ČD. Připravujeme novou dopravní politiku ČR, zaměřujeme se také na reální zavedení státní odborného dozoru, což je vážení kamionů, kontrola bezpečnostních přestávek řidičů, kontrola činnosti STK a kontrola kvality práce při výstavbě nových dopravních staveb. Mimořádné úsilí také věnujeme zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunkacích, máme připraveny novely 3 zákonů. 20.3.2003 13:33
OTÁZKA: Máte čas ještě na koníčky?jaké máte? volič
ODPOVĚĎ: Na koníčky mi nezbývá čas, těším se v létě na pravidelný týden na kolech, kam se svou ženou jezdíme. Letos jedeme na Šumavu. 20.3.2003 13:34
OTÁZKA: Jel jste nekdy v posledni dobe po silnici pro motorova vozidla z Lipnika nad Becvou smerem na Ostravu? V pripade, ze ano, a nezasazujete se ze vsech sil za urychlene postaveni dalnice na Ostravu, jste u me zlocinec. Vita uz aspon mlhavy termin, kdy bude tato stavba zapocata, nerku-li dokoncena? Hasna
ODPOVĚĎ: Ano jel. Realizace dálnice D47, která spojí Lipník nad Bečvou a Bohumím přes Ostravu a vyřeší tento problém je mojí prioritou. Usiluji o pokračování stavby v letošním roce a její dokončení nepozději do r. 2010. 20.3.2003 13:36
OTÁZKA: Dobrý den pane ministře,chápu, že nemáte na starosti zrovna ten nejlepší sektor, ale který to vlastně je, že?Jelikož jezdím na motocyklu(slušně)a každa nerovnost se mě týka velmi osobně,chtěl bych se zeptat především, v čem tkví problém zavést častější kontroly hmotnosti nákladních vozidel, které vyjíždějí velmi nebezpečné koleje, které jsou za deště přímo smrtelnou záležitostí a to mi potvrdí i řidiči aut.Myslím že jich jezdí hodně a ze sankcí by se mohla uhradit i část nákladů potřebných na opravy silnic.Děkuji za odpověď. Stískal
ODPOVĚĎ: Od poloviny letošního dubna vyrazí na české silnice mobilní skupiny vybavené mobilními váhami na kontrolu hmotnosti kamionů a kontrolu dodržování bezpečnostních přestávek. Věřím, že důsledný státní odborný dozor odradí dopravce od porušování předpisů - přetěžování kamionů. 20.3.2003 13:39
OTÁZKA: Ještě jsem se chtěl zeptat, jak vypadá normální den ministra, který je z Brna. Umíte hantec? Matin Marný
ODPOVĚĎ: Mluvím spisovně, i když "hantec" mluví mému srdci. Můj normální den začíná v 7 ráno a končí těsně před půlnocí, protože mám zásadu přijít z práce ten samý den, kdy jsem do ní přišel. 20.3.2003 13:41

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.