Hostem iDNES bude Jaromír Sladkovský
vydáno 1.2.2006 12:00
Podle klientů bank jsou poplatky nepřiměřeně vysoké. Banky ale tvrdí, že oproti západní Evropě v Česku postrádají jinou možnost, jak si vydělat. Tím, co si Češi o bankách myslí, se zabýval i průzkum ČSOB a iDNES. Jeho výsledky přijde zhodnotit Jaromír Sladkovský z vedení banky.
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 1. února 2006 do 12:24
OTÁZKA:
Kolik % poplatku tedy tvori standardni poplatky?
Mer
ODPOVĚĎ:
Omlouvám se, ale jsem v budově iDNES a nemám tento údaj s sebou k dispozici.
1.2.2006 12:41
OTÁZKA:
Mohli by se banky napadnout za snahu vytvaret neprimerene zisky?
Igelitak
ODPOVĚĎ:
V tržní ekonomice je to nepředstavitelné jak pro banky, tak pro jakékoli jiné podnikání. Vytvořit zisk je v tržní ekonomice zdravá věc a ukazuje na ekonomickou stabilitu daného prostředí.
1.2.2006 12:43
OTÁZKA:
Připadá Vám férový rozdíl mezi úroky, které poskytuje banka klientovi z vložených financí (desetiny %) a úroky, které inkasují banky za poskytnutý úvěr (desítky %). Není to lichva?
vlasta
ODPOVĚĎ:
Vaše srovnání není úplné, neboť porovnáváte úroky z běžných účtů s úroky u úvěrů. Přitom každý klient může svoje prostředky investovat s bankou mnohem lépe, např. do podílových fondů, které přinášejí vyšší výnos odpovídající vývoji trhu a nepředstavují řádově vyšší riziko. Je škoda, že mnoho lidí stále ještě dnes u nás se neobrátí na banku, aby mu v této záležitosti poradila.
1.2.2006 12:46
OTÁZKA:
Dobrý den, zajímá mne, jaký je poměr poplatků u nás a v jiných státech Unie (vedení účtu, internetové bankovnictví a poplatky za transakce). Děkuji.
Pepíno
ODPOVĚĎ:
Již jsem to částečně zmínil. Nicméně jednoduché srovnání nelze udělat a každé takové srovnání je zavádějící. V každé evropské zemi je poplatkový systém velmi odlišný, např. v Itálii jsou poplatky 5ti násobné oproti průměru v EU, kde se my v ČR pohybujeme okolo průměru.
1.2.2006 12:49
OTÁZKA:
Nebojite se, ze zavadeni modernich technologii povede k narproste kontrole obyvatelstva? Je spravne, aby o obchodnik vedel o kazdé veci, kterou si koupim a kde si ji koupim? Co rikate pokusum nekterych retezcu v cizine platit otiskem prstu a podobne?
anonym
ODPOVĚĎ:
Naší základní povinností je chránit data o klientech, což nám ukládá jak zákon, tak naše profesionální čest. Ze včera zveřejněného průzkumu jsme považováni za sektor, který dokáže nejlépe v této zemi chránit data o svých klientech.
1.2.2006 12:51
OTÁZKA:
Dobry den, jake banky drží rezervy? je to pouze PMR?
Kolik % zisku bank je za poplatky(všechny)? Dik
jirka
ODPOVĚĎ:
Nejsou to pouze povinné minimální rezervy (PMR) držené v ČNB, ale i další rezervy, které se vytvářejí na očekávané riziko (úvěrové, měnové, úrokové, operační). Na poplatky jsem již odpověděl.
1.2.2006 12:52
OTÁZKA:
K čemu byl ten celý průzkum. Nepotvrdil jen, co všichni víme, že poplatky jsou vysoké?
Quid
ODPOVĚĎ:
Například k tomu, že potvrdil vysokou kvalitu jednotlivých služeb a spokojenost klientů s nimi, také proto, že klienti se domnívají, že výběr produktů je v důsledku konkurence tak rozsáhlý, že mají rostoucí potíž se v něm sami zorientovat. Současně potvrdil, že cena není určující pro naše klienty.
1.2.2006 12:56
OTÁZKA:
Dobry den, jak je mozne, ze zeme jako Portugalsko nevybira ani jeden cent za bankovni sluzby a ceske banky tvrdi, ze nemaji jinou moznost vydelku? Dekuji.
Hanka
ODPOVĚĎ:
My nic takového netvrdíme. Nabízíme dobrý poměr mezi kvalitou a cenou. Portugalské bankovnictví neznám natolik, abych mohl potvrdit, či vyvrátit váš komentář. Nejde jenom o poplatky, ale o celý systém příjmů z bankovních služeb v dané zemi. Možná že bychom zjistili, že sice poplatky nejsou účtovány, ale úroky na úvěry jsou mnohem vyšší a naopak placené úroky z vkladů jsou nižší. V mnoha zemích v EU nejsou placeny na běžných účtech klientům žádné úroky.
1.2.2006 12:59
OTÁZKA:
Je mozne zrict se bankovniho vypisu? nekolikrat jsem se o to pokousela, ale bylo mi receno, ze pokud dojde k pohybu na uctu, musi mi je banka dorucit. Ja ale vsechno vidim on-line. Proc mam platit za sluzbu, kterou odmitam?
anonym
ODPOVĚĎ:
Zřici se výpisu po každé položce je v ČSOB možné. Nejméně časté doručování výpisu je čtvrtletní, většina lidí preferuje měsíční výpisy. Zákon o bankách nám ukládá doručit každému klientovi minimálně jeden výpis ročně. Dobudoucna se dá očekávat, že si klient bude moci zvolit, zda bude chtít výpisy v papírové podobě, nebo elektronicky.
1.2.2006 13:05
OTÁZKA:
Dobrý den, jaké jsou nyní poplatky pro běžného občana?
Martin
ODPOVĚĎ:
Viz náš sazebník na www.csob.cz. Z vašeho dotazu není zřejmé, o které poplatky vám jde. Můžete také zavolat na naši infolinku 800 300 300.
1.2.2006 13:07
OTÁZKA:
Dobrý den, hodláte něco udělat se zpoplatněním mezinárodních platebních příkazů? Jak odeslání tak příjem stojí jednoho příkazu stojí stovky až tisíce korun. Např. ve Švýcarsku účtují banky styk s EU jako domácí, je šance na zavedení podobné politiky v dohledné době u nás?
Michal
ODPOVĚĎ:
Tato politika bude zavedena s přístupem naší země k euru. Již dnes však účtujeme za platební styk do výše 50 tisíc euro paušální poplatek 250 Kč.
1.2.2006 13:08
OTÁZKA:
Nepamatuju si přesná čísla, ale myslím, že zveřejněné zisky českých bank se nápadně podobají sumám, které banky vyberou ročně na poplatcích. Není to náhodou tak, že banky neumějí hospodařit a musí se léčit na drobných klientech? Děkuji Vám za odpověď a hezký den.
anonymous
ODPOVĚĎ:
Tak jednoduché to není. Je to vidět i z mých předchozích odpovědí.
1.2.2006 13:09
OTÁZKA:
Když mi pošle tisíc lidí korunu do banky, vydělám na tom?
Garmo
ODPOVĚĎ:
Nevyděláte.
1.2.2006 13:11
OTÁZKA:
Lidi věří tomu, co slyší v televizi. TV NOVA říká, že poplatky bank jsou vysoké. V mobilech je konkurence nižší než v bankovnictví (3 firmy na trhu), za volání platí většina lidí víc, než za bankovní služby, přesto si nikdo nestěžuje. Co vy na to?
Marek
ODPOVĚĎ:
Potvrzuji.
1.2.2006 13:11
OTÁZKA:
Dobrý den, já bych měl připomínku ne k absolutní výši, ale k relativní: většina bank nabízí vzhledem k poplatkům bídné služby. Říkáte, že % poměr výnosů z poplatků je 35% ČR/40% záp. Evropa (tedy skoro stejně). Jak je to s komfortem, službami apod.? Je poměr podobný?
Honza
ODPOVĚĎ:
Výzkum názoru na vzorku skoro 25 tisíc lidí Vaši tezi nepotvrzuje.
1.2.2006 13:12
předchozí | 1 2 3 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.