Olpranu Crazy hned od prvního šlápnutí do pedálů přestávaly fungovat brzdy, přední vidlice nepružila, zadní tlumič se rozvrzal, kola se kroutila do osmiček, sedlo nedrželo na svém místě a přehazovačka odmítala poslušnost.
"Dílem za to může Olpran, který na kovové části použil příliš měkký materiál a mnohdy i obyčejný plast, a své způsobila také nekvalitní montáž v Tesku," uvedl po prohlídkách kola ve svém servisu v Praze-Suchdole David Adam. Díky tomu, že mechanici některé díly neutáhli a jiné nenamazali, začaly se viklat už po pár ujetých kilometrech.
David Adam i jeho kolegové z ostatních cyklistických servisů tvrdí, že majitele právě takových kol, jako je Olpran Crazy, mohou pouze litovat. Mnoho důležitých součástek totiž nelze vyměnit, protože nemají standardní velikost.
Podle mnoha pražských i mimopražských mechaniků se problémy objevily až letos, protože levná celoodpružená kola začaly prodávat ve velkém supermarkety. Na kola si stýskají i někteří majitelé cyklistických obchodů, přestože se jedná o rychle prodejný sortiment. Zadělali totiž na problémy při reklamacích nejen zákazníkům, ale i sobě.
"Myslel jsem si, že mám nejhorší kolo na světě, ale oproti Crazy je ještě zlaté," hodnotil s trochou nadsázky jeden ze zkušebních jezdců Lukáš Bludský prvních deset kilometrů testovací túry a co chvíli odkládal bicykl na zem, aby si odpočinul od věčného houpání během šlapání, nepohodlného posazu a nesnesitelného vrzání.
"Takové kolo bych si nepořídil, ani kdyby mne za ježdění platili," uzavírá rekreační cyklista, který má zkušenosti z minulých let jako testovací jezdec MF DNES.
Protokol o kole Olpran Crazy
(klikni)Jak se testovalo
Kolo bylo koupeno v obchodním domě Tesco na pražské Národní třídě.
Prodavači ho před zákazníkem nijak neseřizovali a jen mu ho předali z regálu.
Poté na něm dva muži a jedna žena najeli během dvou týdnů celkem 135 kilometrů.
Protože měli zkušenosti z podobného jarního testu levných celoodpružených kol, neodvážili se do náročnějšího terénu a nezkoušeli na něm skákat přes překážky.
Nejvíce kilometrů tedy ujeli po chodnících, silnicích, kostkách a kolejích v Praze, na rozbitých lesních silničkách v bývalém sovětském vojenském prostoru Ralsko a pouhých deset kilometrů patřilo písčitým lesním cestám.
Před začátkem praktického testu a po jeho ukončení prošel bicykl běžnou prohlídkou v suchdolském servisu Cyklo Adam. Jeho majitel David Adam nemá se značkou Olpran nic společného a neprodává žádný model z kategorie levných odpružených kol.
Jízda na nejlevnějším odpruženém bicyklu Olpran není žádný med, majitele čekají časté opravy. |