Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

iDNES.cz / Ekonomika

  • Úterý 2. září 2014. Adéla

Olympiáda je druhou nejhodnotnější značkou světa. Dražší je jen Apple

  10:17
Olympijské hry jsou druhou nejhodnotnější značkou světa po americkém technologickém gigantu Apple. Hodnota olympijské značky se od pekingských her v roce 2008 zvýšila o 87 procent na 47,6 miliardy dolarů, tedy téměř bilion korun. Vyplývá to ze studie společnosti Brand Finance.

CELKOVÝ POHLED. Tak vypadal olympijský stadion v Londýně v průběhu slavnostního ceremoniálu. | foto:  Michal Růžička, MAFRA

"Není pochyb o tom, že olympijská značka je impozantním tvůrcem příjmů a má obrovskou hodnotu," uvedl generální ředitel firmy Brand Finance David Haigh.

Nejdražší značku světa podle Brand Finance představuje Apple s hodnotou 70,6 miliardy dolarů.

Olympijská značka je podle studie hodnotnější než značky všech hlavních sponzorů olympijských her, včetně firem Samsung, General Electric a Coca-Cola. Je rovněž nejhodnotnější značkou řeckého původu a má více než stonásobnou hodnotu než řecká národní banka.

Čistý přínos nynějších letních olympijských her v Londýně pro britskou ekonomiku by měl podle Haigha přesáhnout 25 miliard dolarů (přes půl bilionu korun).

Autoři: ,




mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.