CELKOVÝ POHLED. Tak vypadal olympijský stadion v Londýně v průběhu slavnostního...

CELKOVÝ POHLED. Tak vypadal olympijský stadion v Londýně v průběhu slavnostního ceremoniálu. | foto: Michal Růžička, MAFRA

Olympiáda je druhou nejhodnotnější značkou světa. Dražší je jen Apple

  • 8
Olympijské hry jsou druhou nejhodnotnější značkou světa po americkém technologickém gigantu Apple. Hodnota olympijské značky se od pekingských her v roce 2008 zvýšila o 87 procent na 47,6 miliardy dolarů, tedy téměř bilion korun. Vyplývá to ze studie společnosti Brand Finance.

"Není pochyb o tom, že olympijská značka je impozantním tvůrcem příjmů a má obrovskou hodnotu," uvedl generální ředitel firmy Brand Finance David Haigh.

Nejdražší značku světa podle Brand Finance představuje Apple s hodnotou 70,6 miliardy dolarů.

Olympijská značka je podle studie hodnotnější než značky všech hlavních sponzorů olympijských her, včetně firem Samsung, General Electric a Coca-Cola. Je rovněž nejhodnotnější značkou řeckého původu a má více než stonásobnou hodnotu než řecká národní banka.

Čistý přínos nynějších letních olympijských her v Londýně pro britskou ekonomiku by měl podle Haigha přesáhnout 25 miliard dolarů (přes půl bilionu korun).

,