Organizace British Retail Consortium (BRC) na základě statistických dat vyhodnotila, že olympiáda britským obchodníkům nepomohla. První data ukázala, že lidé místo nakupování spíše seděli doma u televizorů a sledovali sportovní přenosy.
Zjištění BRC se prakticky shoduje s tím, co už v minulých dnech zjistily další organizace i samotné obchody. Jejich poznatky lze obecně shrnout tak, že lidé neměli náladu v srpnu víc nakupovat.
Všechny maloobchodní tržby se v srpnu o 1,6 procenta zvýšily. I to je ale zhoršení, protože v červenci meziročně vzrostly o dvě procenta.
"Je to smutné, ale pokud nebudeme počítat duben, kde statistiku ovlivnily Velikonoce, tak byl srpen letos nejhorším měsícem," řekl šéf BRC Stephen Robertson. Připouští sice, že teplé počasí podpořilo prodej nápojů a jídla na party, tento pozitivní vliv však podle něj více než smazal velmi slabý prodej nepotravinářského zboží.
Maloobchodní prodejci přitom nejsou jediní, komu olympiáda nepřinesla prakticky žádný pozitivní efekt. Organizace UKinbound už v polovině srpna uvedla, že během olympijských her zaznamenal turistický ruch ve Velké Británii citelný útlum. Týkal se nejen Londýna, ale prakticky celých britských ostrovů. Meziroční propad turistické aktivity nahlásilo 88 procent touroperátorů, kteří jsou členy organizace.