Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Omezení reklamy v ČT zdraží zboží, hlásají reklamní agentury

  11:20aktualizováno  11:20
Chystané změny v zákoně o České televizi, které mají snížit množství reklamy ve veřejnoprávním médiu, prý poškodí spotřebitele. Zrušení reklamy na ČT1 a ČT24 zdeformuje reklamní prostředí a povede ke zvýšení cen reklamy i zboží a služeb pro občany, tvrdí Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Toshiba

Prohlášení zaslala v pátek jako součást své tiskové zprávy agentura Media Master. Ta pro Českou televizi prodává reklamní prostor.

AČRA M. K. reaguje na senátní novelu zákona, kterou v současné době projednává Poslanecká sněmovna. Podle ní by měla reklama zůstat zachována pouze na ČT2 a ČT4, a to v rozsahu 0,5 procenta vysílacího času. Na ČT1 a ČT24 by se mohla objevit jen ve výjimečných případech. Původně přitom mělo vysílání reklamy skončit letos 11. listopadu v souvislosti s koncem digitalizace.

Podle AČRA M. K. se při snížení objemu televizní reklamy, kterou smí ČT vysílat, naruší konkurenčního prostředí. V současnosti je podle asociace 90 procent nabídky na trhu s reklamou koncentrováno v rukou dvou subjektů, Primy a Novy. "V případě ukončení vysílání reklamy na veřejnoprávní televizi by tento podíl vzrostl až na 95 procent a padly by již tak velmi slabé překážky bránící zneužití duopolní situace na televizním reklamním trhu," konstatuje asociace.

Ovládnutí celého trhu dvěma subjekty by mělo dopad na nárůst cen reklamy v médiích. Reklamní zadavatelé by tak byli nuceni přenést finanční zátěž do koncových cen produktů, zvýšení cen se tak logicky přenese na spotřebitele, dodává AČRA M. K.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Premiér Bohuslav Sobotka při tiskové konferenci na Úřadu vlády (14. června 2017)
Je to populismus, kritizují ekonomové Sobotkovo lobbování za vyšší mzdy

Zaměstnavatelé považují snahu premiéra Bohuslava Sobotky vyzvat francouzské a rakouské nejvyšší představitele ke zvyšování mezd českým pracovníkům za...  celý článek

Japonský bezdomovec v Tokiu. Ilustrační foto
Podíl zaměstnanců, kteří kvůli malé mzdě žijí v chudobě, vzrostl

V Česku v posledních letech přibývalo lidí, kteří si v práci za celý rok nevydělali dost a spadli pod hranici příjmové chudoby. V roce 2011 se to týkalo zhruba...  celý článek

(Ilustrační snímek)
COOP tlačil na dvě stě dodavatelů. Poškození mohou žádat „bolestné“

Společnost COOP Centrum družstvo, která zajišťuje nákup pro tisíce družstevních prodejen v Česku, tlačila na více než dvě stě dodavatelů, aby plošně snížili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.