Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší reklamka světa nevznikne. Omnicom a Publicis odřekly plány fúze

  3:32aktualizováno  9:24
Americká reklamní společnost Omnicom Group a její francouzský konkurent Publicis Groupe zrušily plány na slučení obou firem. Fúzí měla vzniknout největší reklamní skupina světa s tržní hodnotou zhruba 35 miliard dolarů (693 miliard Kč).
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: ČTK

Firmy se transakci rozhodly odvolat, protože ji prý nebyly schopny dokončit v rozumném časovém horizontu. Společnosti to podle agentury AP uvedly v noci na pátek ve společném prohlášení.

Americká Omnicom byla doposud druhou největší reklamní agenturou na trhu za firmou WPP. Francouzské Publicis patřila třetí příčka. Společnosti oznámily plánovanou fúzi loni koncem července. Jejich spojení již schválily antimonopolní úřady v USA, Jižní Koreji, Kanadě, Indii, Turecku, v Jihoafrické republice a letos v lednu také Evropská komise.

Firmy podle AP další podrobnosti ohledně zrušení plánovaného sloučení neuvedly. List Wall Street Journal ale s odvoláním na zdroje obeznámené se záležitostí napsal, že transakci provázely spory o moc a pozice či problémy se získáváním souhlasů daňových a dalších regulačních orgánů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.