Redaktor Jan Sůra

Redaktor Jan Sůra | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Všichni dopravci nabízejí komfort, zhodnotil redaktor testování vlaků

  • 24
Projezdil téměř třicet hodin v desítkách vlaků tří firem na trase Praha-Ostrava. Na kolejích strávil přes tři tisíce kilometrů. Redaktor iDNES.cz Jan Sůra dva dny testoval služby Českých drah, Leo Expresu a RegioJetu na hlavní trase mezi Prahou a Ostravou. Na zážitky a dojmy se ho ptali čtenáři v on-line rozhovoru.

Všichni tři dopravci nabízejí na této trati solidní služby. Není divu. Na trase panuje divoká konkurence, která srazila ceny jízdenek na neuvěřitelně nízkou úroveň.

Jednu ze čtenářek v online rozhovoru zajímalo, zda dopravci vracejí peníze v případě zpoždění. „Záleží na délce zpoždění a důvodu zpoždění. Obecně mám ale pocit, že i ti dopravci, kteří lákali na velkorysé kompenzace, dnes dělají vše pro to, aby neodškodňovali,“ vyjádřil svůj osobní dojem redaktor Sůra.

Redaktor Jan Sůra odpovídal ZDE

„Dobré služby nabízí všichni. Díky konkurenci jsou ale mezi dopravci přesto rozdíly, které můžou ovlivnit vaše rozhodování,“ shrnul redaktor služby v celkovém hodnocení (čtěte zde).

Přesto je řada drobných rozdílů. Například v občerstvení. RegioJet třeba zvolil taktiku levnějšího občerstvení, na které láká cestující. Vlaky Českých drah mají nejpestřejší nabídku spojů a jejich pendolino je nejrychlejší a nabízí nejlepší internetové spojení. Leo Express má zase nejspolehlivější mašiny a plovoucí ceny jízdenek, které se liší podle poptávky.

Služby se liší ve všech ohledech: v nákupu jízdenek a ceně, rezervačních systémech, přístupu vlakového personálu, četnosti spojů, drobnými „úplatky“, resp. taháky na cestující atd.