Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Velký test Českých drah

Reportáž skončila 10. 9. 2015 20:45

Velký test Českých drah

Reportér iDNES.cz Jan Sůra tři dny testuje vlaky po celé republice

17:22
Omlouváme se za odmlčení. Nabít si telefon nebo notebook v řadě vlaků Českých drah je opravdu problém.
15:56
  • Na nádraží v Táboře se moc ne najíte. Nádražku totiž čeká proměna na kebab.

    Na nádraží v Táboře se moc ne najíte. Nádražku totiž čeká proměna na kebab. / Autor: iDNES.cz

14:25
Rychlíky Praha – České Budějovice nepatří zrovna mezi výkladní skříň Českých drah. S jedinou výjimkou všechno koženkové vozy z osmdesátých let bez zásadních úprav. Ve voze je ale náznak 21. století, moderní multifunkční vůz. Škoda, že tak nevypadá celý vlak.
13:35
Cestující nesou výluky a častá zpoždění velmi dobře. Dá se říct, že na nějaký odpor rezignovali nebo si zvykli.
08.září 2015 v 07:47, příspěvek archivován: 08.září 2015 v 14:32

Na základce jsem jednou jako nejoblíbenější knihu uvedl jízdní řád. Teď si ho užiji dosyta http://t.co/xs5TrERns8 pic.twitter.com/JOe7C8ttma

13:34
Po tragické nehodě ve Studénce se mluvilo o tom, že se vyprázdnily první vozy vlaků. Nemám ten pocit.
13:22
Přestupuji na Hlavním nádraží v Praze na rychlík František Kindermann do Tábora.
12:42
U Běchovic se už člověk nemůže příliš kochat výhledy z vlaku, všude v okolí se totiž nachází protihlukové zdi.
12:19
Na reportážní cestě bude kvůli zpožděním nutné dost improvizovat. Uvažuji o cestě do Tábora nebo do Písku.
12:14
Využívám zpoždění vlaku u Pardubic a přestupuji na zpožděné pendolino. Zpoždění kvůli stavebním pracím je na hlavním železničním koridoru znát. Týká se prakticky všech spojů. Například RegioJet hlásí zpoždění 65 minut.
11:41
  • Do Pardubic pokračuji zpožděným vlakem Regiopanter.

    Do Pardubic pokračuji zpožděným vlakem Regiopanter. / Autor: iDNES.cz

11:33
Do Hradce Králové jsem přijel se zpožděním 25 minut, takže jsem nestihl vlak do Letohradu. Měním plán trasy a mířím do Pardubic. Začíná se projevovat, že projíždím poblíž koridoru, kde probíhají práce na dráze.
10:50
  • Křížení vlaků v Chlumci nad Cidlinou.

    Křížení vlaků v Chlumci nad Cidlinou. / Autor: iDNES.cz

10:47
  • První zpoždění. Vlak z Chlumce nad Cidlinou do Hradce Králové má minimálně 20...

    První zpoždění. Vlak z Chlumce nad Cidlinou do Hradce Králové má minimálně 20 minut zpoždění kvůli stavebním pracím. / Autor: iDNES.cz

10:10
Stěžovat si zatím nelze ani na čistotu vlaků. I když spěšný vlak z Trutnova do Kolína zvenčí nevypadá, že by prošel za poslední půlrok myčkou, uvnitř je uklizený a pohodlný.
10:00
I když jedu regionem postiženým výlukami, zatím se to na zpožděních neprojevuje. Důvodem je i to, že jde o kompletní výluky, kdy vlaky nahrazují autobusy a jízdní řád má dostatečné rezervy. Horší to bude během dne, až se dostanu na koridorové tratě, kde stavební práce probíhají za provozu.
09:50
První dojmy z Českých drah jsou víceméně pozitivní. Za tři hodiny na cestě je jedinou závadou nefungující elektrická zásuvka ve vozech Stadler. Zásuvky jsou ostatně vůbec slabou stránkou dopravce:najdete je jen v části vlaků, i proto s sebou vezu ještě externí baterii.
09:38
Výlukové a jízdní řády jsou zjevně stresujícím zážitkem hlavně pro seniory a lidi, kteří často necestují vlakem nebo nemají internet. Palec nahoru pro trpělivého průvodčího, který ochotně poskytoval přes čtvrt hodiny informace o spojeních a výlukách jedné z cestujících.
09:18
Tanvaldské nádraží prošlo rovněž velkou rekonstrukcí, která se ale úplně nepovedla. Vlaky zastavující v oblouku tu ničí hranu nástupiště. Tanvald má nové nádraží. Rychlíky z Prahy však nástupiště poškozují
09:05
Oproti loňskému roku je jízda výrazně pohodlnější a plynulejší. I když průměrná rychlost nedosahuje závratné rychlosti kvůli velmi častému zastavování, vlaky zde umí konkurovat autům. Ta musí jet prakticky celou cestu z Liberce až do Tanvaldu maximálně padesátkou, protože silnice vede až na pár kilometrů pouze zástavbou.