Výstavbu dálnice D47, jak se tehdy dálnice jmenovala, provázejí vleklé spory s jejími zhotoviteli. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) u nich reklamovalo podélné nerovnosti nově zbudované vozovky a další zásadní vady tří dálničních úseků.
Reálně největší nebezpečí pro provoz podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla představují závady na mostních konstrukcích. U dvou z nich dokonce hrozí, že je bude nutné kvůli zachování bezpečnosti provozu zcela uzavřít.
„ŘSD zjistilo a reklamovalo společnosti Eurovia množství vad, spočívajících ve zvlnění vozovky a podélných i příčných trhlinách vozovkového krytu, zásadní vady mostních objektů, na kterých dochází zejména k poklesu a naklápění mostních opěr, deformaci mostních ložisek a uzavření mostních dilatačních závěrů,“ uvedla pověřená ředitelka ŘSD Soňa Křítková.
Krátce po otevření některých úseků dálnice D47 koncem roku 2008, zejména tří úseků v okolí Ostravy, se na komunikaci začaly objevovat vady. Zhotovitelé však záruční odpovědnost za řadu těchto vad neuznávají a odmítají je odstranit na vlastní náklady.
Navíc podle expertů ŘSD zhotovitelé použili v nosných konstrukcích ocelových mostů v rozporu se smlouvami méně oceli. Zhotovitelé se tak podle názoru ŘSD obohatili o částku dosahující téměř 370 milionů korun.