Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Oprava nejstaršího úseku dálnice D8 u Ústí neskončí ani po půl roce

  8:25aktualizováno  8:25
Na dálnici D8 mezi Řehlovicemi a Ústím nad Labem neskončí opravy ani po půl roce, kdy je tu doprava svedena do jednoho pásu. Ředitelství silnic a dálnic termín dokončení posunulo na konec září, tedy o další měsíc oproti původním slibům.

Na stejném místě opravovali silničáři dálnici už v roce 2009. | foto: Martin Adamec, MAFRA

"Zhotovitel měl problém se sanací betonové konstrukce na mostech, z toho důvodu nešlo opravu dříve ukončit," říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová. Oprava je navíc rozšířená o kompletní výměnu svodidel na trmickém mostě.

Opravovaný úsek

Dělníci pracují na nejstarším úseku D8, který pochází z 80. let.

V posledních letech se jeho stav hodně zhoršil a kromě vyjetých kolejí se objevily i velké díry.

Celá oprava všech jízdních pruhů na zhruba čtyřkilometrovém úseku stojí asi 483 milionů korun.

Podle další mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové se ale řidičům v nejbližších dnech částečně uleví. "Dokončovací práce budou probíhat už jen za omezení jednoho jízdního pruhu. Odhaduji to na polovinu měsíce," říká Vápeníková.

Na jízdním pásu z Ústí na Teplice, kde se nyní jezdí v obou směrech, pak omezení zmizí a v opačném směru se pro řidiče uvolní jeden pruh.

Nyní je rychlost v těchto místech snížena na 80 kilometrů v hodině a úzký pruh ve směru na Ústí nad Labem je navíc dopravním značením ohraničený tak, že auta poskakují po LED svítilnách na silnici. Pokud se jim chtějí řidiči vyhnout, kličkují mezi světly a kužely.

Úsek se opravuje podruhé, nebyly peníze

Na stejném místě přitom byli dělníci už dříve. "Jedná se o pokračování oprav, které začaly už předloni, ale tehdy jsme na ně neměli peníze. Ty jsme dostali až letos, proto opravu dokončujeme nyní. Tentokrát se dělá odvodňování, které bylo narušené, souvislé odfrézování, nový povrch a oprava na samé podloží dálničního tělesa, aby byla zajištěna dlouhá životnost," říká Vápeníková.

Nedostavěná dálnice

Na severočeské dálnici dál chybí dostavět asi šestnáctikilometrový úsek přes České středohoří.

V prosinci by auta mohla sjet až nad Bílinkou.

Další stavbu brzdí soudní spory mezi státem a ekologickými aktivisty a chybějící stavební povolení.

Ministerstvo dopravy zvažuje, že pokud se úřední průtahy nevyřeší do poloviny příštího roku, převede peníze z evropských fondů na opravy dálnice D1.

Vedení ŘSD slibuje, že nynější rekonstrukce je na dlouhou dobu poslední. Úsek dálnice D8 mezi Řehlovicemi a Ústím nad Labem se už nebude opravovat také kvůli tomu, že Ředitelství silnic a dálnic nebude mít peníze.

"Na opravy máme na příští rok nižší rozpočet od ministerstva dopravy a státního fondu dopravní infrastruktury než letos. Budeme mít jen na priority, havárie a nezbytnou údržbu," dodává Vápeníková.

Proto podle ní není jasné, kdy zmizí další problém na této části dálnice D8. Odvodňovací kanál u Řehlovic směrem na Teplice funguje skoro jako retardér. Rychlost je kvůli němu snížena dokonce až na šedesátku.

Přestože stavební práce dělají z dálnice jen úzkou cestu, ministerstvo dopravy ani neuvažuje o nějaké kompenzaci pro severočeské řidiče. Případné reklamace by odmítlo.

"Vracet peníze, nebo část, za dálniční známku bohužel nejde a nikdy v minulosti se to nestalo. Musela by se změnit legislativa, navíc můžete využívat jiné české dálnice," uvedla mluvčí resortu Květa Kočová.

Řidiči naopak za dálnice příští rok připlatí. Ministerstvo dopravy navrhuje zdražit kupony na 1 500 korun, zhruba za dva týdny se návrhem bude zabývat i vláda (více zde).

Nejstarší úsek dálnice D8 opravují silničáři už půl roku.

Nejstarší úsek dálnice D8 opravují silničáři už půl roku.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Až sto tisíc na ruku. Firmy si přetahují lidi, nabízejí peníze i ubytování

Firmy lákají na takzvaný náborový příspěvek dělníky, operátory výroby, skladníky nebo programátory. Hlavně v dělnických profesích se peníze „za přestup“...  celý článek

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.